AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
No vlastně jsem s tím neměl ani moc práce . Triumph Thruxton 1200 R.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Milane, na to podomácké huštění kol je dobré pořídit si za nevelký peníz kompresůrek na 220V. Já ho pořídil před dost lety navíc byl v akci v Lídlu, čili fakt za pár peněz, a furt slouží i když jsem mu musel udělat po třech letech novou jakousi gumu pod redukčákem a nový těsnění pod makovici asi po sedmi letech provozu ( ze školního sešitu z desek ) no a zase už asi sedm roků funguje a to je ve venkovní teplotě - trvale v kovárně. Na stříkání barev to není, pneumatickej utahovák/povolovák taky neutáhne ( malá jímka na vzduch ) ale na to foukání kol na čemkoli a případné ofukování vzduchem když něco čistím bohatě stačí. A místa to moc nezabere. Foukání ručníma pumpičkama nebo šlapacíma pumpičkama doma ve stodole nebo v garáži je už dneska v době těchdle foukátek trochu přežitek.
Tady dneska sněží taky, ale moc se to naštěstí nedrží. Jen na autech, stromech a zoraným poli. Na trávníku a louce to taje. Přiložím do kotla a jdu tvořit do kovárny, venku se v tomdle hnusu nic dělat stejně nedá.
Ahoj přidám také trošku do mlýna, léta jsem používal k huštění kompresor z lednice, když odešel, zašel jsem na svozak a tam jsem vždy našel jiný a většinou zadarmo nebo za cigára, zeď už jsem pořídil kvalitní s Digi ovládáním a nastavením no jdu s dobou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Je pravda,že na tu váhu je tam těch kobyl málo,ale je to podle vkusu každého soudruha že. Každopádně je to pěkný motocykl.
Co mě překvapilo a asi by mi u motorky tohoto ražení vadilo nebo nesedělo, že se musí točit. Enfield ty kobyly taky nemá, ale táhne od první otáčky
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Béďa17 píše: Je pravda,že na tu váhu je tam těch kobyl málo,ale je to podle vkusu každého soudruha že. Každopádně je to pěkný motocykl.
Sice je to vzduch, tak to nebude mít 50k jako vodníci, ale aspoň 35-40k by to mohlo mít... S 20k ať se jdou vysrat... To bude líné jak veš.... Se v nové době vrátili
na výkon kterým disponuje ubručená teta - hroch na kozích nožičkách - J350
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ohledně baterek do motocyklů je jedna zajímavá kauza (pro ty, co mají fb) zveřejněna tady:
https://m.facebook.c...p;id=100000929245536
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak i na zálohu domácnosti, kamarád mi cpal lithiovky, ale já jsem v tomhle ještě větší konzerva, a tak při výpadku elektriky jedeme z NiCd louhovek, které sice jsou celkem velké na to, kolik maj Ah, ale nebojím se je nechat doma a odjet na dovču. Je hodně benevolnetní na přístup údržby, a životnost perfektní. A i kdybych je zapálil plamenem, nebude z toho lithiová záře.
Jinak dneska jsem konečně projel alespoň kousek Malagutiho, a musím říct, jsem velmi spokojen Dvouventilová pomaluotáčková 250 je prostě svezeníčko, sice to netrhá asfalt, ale není to alespoň už motorvá pila jako Piaggio 125 4-ventil. Jsem zvědav jak to zvládne letní dovolenou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Kire640> Taky bych si raději koupil RE. Tradice - a lepší charakteristika motoru by rozhodly. Na počtu koní ( kW ) podle mně tolik nezáleží. Jawa 660 taky není extra silná ( tuším 36 nebo 37 ) , musí se dost točit, ale osobně jsem si na to tak zvykl, že když jsem před 2 roky jel poprvé v životě na čtyřválci, byl jsem jak v jiříkově vidění. To se naopak nemusí točit vůbec, pětka táhla od 30 do 130....není to špatné, ale sám jsem poznal, že asi každému vyhovuje něco jiného.
Jak který čtyřválec... Velký čtyřválec cestovní se chová tak jak říkáš, ale taková R1 ta se chová jinak....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Milan1963> On ten RE je taky líný a klepe se jak ratlík, alr má to něco do sebe. Alespoň pro mě
Tak líný werk co se klepe, na to se můžeme v dnešní době tak akorát vysrat... Ten dvouválec je prý ale docela dobrý.. To je ta cesta...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dneska mě rodinný elektrikář sdělil že baterka se skelným rounem se nemusí nabíjet vůbec stačí nalít a jezdit. Asi ano jestli člověk má dost peněz a může po roce kupovat na sezonu vždy novou.
No a rodinného elektrikáře pošli zpět do školy, ať si nastuduje problematiku sulfatace elektrod Baterku jsem si nalil, nechal pár hodin nasáknout, a pak jsem ji ještě den nabíjel. Poslední dobou nepoužívám ani nabíječky na autobaterky ale řeším to regulovaným laboratorním zdrojem krásně je vidět, co baterka dělá a zda je to OK nebo ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Tak líný werk co se klepe, na to se můžeme v dnešní době tak akorát vysrat... Ten dvouválec je prý ale docela dobrý.. To je ta cesta...
Tak kdo chce něco s hoooodně starou koncepcí, jakéhosi "nového veterána", tak ten RE Bullet je vynikající volba. A při tom jízdní vlastnosti, brzdy (s ABS) jsou docela dobré. Ta archaická motorka má své kouzlo. Jasně, dvouválec je něco jiného...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://verdom.rajce...._2018/#P1150143.jpg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Měl jsem možnost jet na Interceptoru. Jen asi 20 km, ale i to stačí. Není to Bullet, ale je to hezké svezení. Hezky táhne v celém spektru otáček motoru. Je pohodlný. Vypadá taky docela staře, tak klasicky. Jede ideálně 80 km / h., zkusil jsem i stovku a víc , ale to už vibruje jak moje Š 120...prostě ideální kochací motorka, s níž bych se nebál ani na dálnici, i když tam už by to nebylo ono. RA asi nejsou pro každého, ale charisma určitě mají.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Kire640> ...prostě ideální kochací motorka, s níž bych se nebál ani na dálnici, i když tam už by to nebylo ono.
Já bych se teda bál jet motorkou po dálnici pomaleji, než auta v pravém pruhu. To je větší riziko, že tě někdo srazí. Osobně nechápu lidi, co se furt chtějí kochat a nevadí jim, že kolem nich lítaj auta rychlostí o 50-100 km vyšší a považujou to za bezpečnější jízdu, protože jedou pomalu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
protože jak píšeš, jet po dálnici pomaleji jak ostatní je o život a lítat všude autem mě neba.
Bohužel, ale dnes už i okresky plné náklaďáků jsou s motorkou pod 90km/h nebezpečné a díky tomu si držím jen to,
co 90km/h dlouhodobě dá.
Edit: Tedy krom půldecek kolem komína.
Naposledy editováno 02.03.2020 10:15:42
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |