bonmoto_srotovne



PROFIL UŽIVATELE

Deadman

Offline: Včera v 12:45 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: -
Město: Vlkov pod Oš
Lokalita: Nymburk Střed...
Pomohl: 57x
Založil témat: 5x
Napsal příspěvků: 4625x
Body komentářů: 9
ID uživatele: 65418
Registrace: 9.3.2008

Adresa profilu:http://deadman.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 15 záznamů

8.2.2023 Článek Mě by zajímalo, jak to s tou pohotovostní hmotností je. Výrobci uvádějí různá čísla, která se někdy i některý rok změní, aniž by se něco změnilo na onom modelu.
Nebylo by špatné při (nejen) srovnávacích testech ty motorky natankované zvážit.
Jde to i běžnou osobní váhou, nejdřív jedno kolo, pak druhé a sečíst.
+1 
8.10.2020 Článek Dovolím si nesouhlasit s "není to guma ryze offroadová, jako třeba E-09 Dakar nebo TKC 80".
Naopak, TKC 80 a E-09 jsou cestovní univerzály, na kterých bezpečně dojedete do Albánie a zpět, aniž by vám vzorek zmizel před očima. Přitom se v terénu neztratí, ale je to kompromis.
Ryze offrodová guma je například C-02, která vám v terénu poskytne maximum, ale na silnici je to jen na kratší nutné přejezdy. Pokud to máte 10km do vašeho offroadového ráje, pak je to dobrá volba. Pokud jedete na dovolenou, musíte je vézt na nosiči a přezouvat až na místě.

V článku mi chybí problematika řadící a brzdové páky, které také občas dojdou k újmě, ani nemusíte lehnout. Stačí trčící pařez v trávě.
I dobré blástry páčky neochrání vždy. Dále pomůže páčky zkrátit o třetinu délky, pravděpodobnost zlomení tím klesne asi 3x. Stále je ale důležité vozit sebou náhradní spojkovou páčku a základní nářadí na její výměnu. Druhovýrobní páčka stojí pár korun a zachrání vás v těžko řešitelné situaci. Podobné je to s řadičkou. Když přijdete o brzdu, máte ještě druhou. Nicméně páčka přední brzdy je skladná.
+1 
24.12.2017 Článek Ten tachometr s digitálním počítadlem si mohli odpustit. Mechanické počítadlo zapadá do klasiky, do které se celá značka profiluje. Digitální počítadlo je prostě jen zastaralé bez jakéhokoliv estetického kouzla.
Kdyby raději něco udělali z tou tragickou převodovkou. Řadí to ještě mnohem hůř než Jawa a odstupňování je nedostatečné.
13.9.2016 Článek Motor 638 je dobrá volba, sice vibruje, ale nedá se zadřít vedrem, pouze chudou směsí.
13.9.2016 Článek Tohle má skutečné kouzlo cestování! Narozdíl od těch namyšlenců se žlutým cirkusem, kteří to po prvních dvou cestách úplně zazdili.
+1 
24.1.2016 Článek Polonina Svinovec je krásná. U toho jezera pod vrcholem Gerišacka spíme vždy když tam jedeme. Terénní náročnost není až tak dramatická, je to asi nejsnadnější z tamních polonin. Teda až na Runu, tam kromě dvou zábavných cest vede i naprosto nudná panelovka.
Je škoda, že jste vynechali dvě krásné poloniny, kolem kterých jste jeli: Runa a Boržava.
17.8.2015 Článek Velmi pěkné. Škoda s tím poškozeným foťákem, mohly být dobré fotky.
12.5.2015 Článek Já si ten dvouspojkovej automat představit dovedu. Ale jen v případě že by se to ovládalo místo čudlíků nožní pákou a na řidítkách by byla páka umožňující elektronicky ovládat zrovna aktivní spojku. Ovládalo by se to jako manuál, ale řadilo by to ve zlomku vteřiny a bez nutnosti zmáčknout spojku. Automat nemusí fungovat jen v módu kdy si řadí sám, nečekaně a jinak než by chtěl řidič.
14.3.2015 Článek Technická zhovadilost. Mám pocit, že to plánovali patentovat 1.4. ale nějakou chybou to prošlo dřív. A nebo tak jako v mnohých jiných firmách, konstruktéři v BMW dostávají prémie za patenty bez ohledu na smysluplnost a použitelnost.
BMW má výhodu, že jeho tradiční koncepce boxeru má nejlepší vlastnosti ze všech možností, jak lze dva válce uspořádat.
Pokud jsou pro velký cruiser dva válce málo, 4-válcový boxer je také dobře fungující osvědčená koncepce, při objemu 2L+ by si zákazníky našel a v Cruiseru by nevadila délka, tam je to dokonce plus.
-1
1.12.2014 Článek HD vyrobený v Indii, BMW částečně vyrobené v číně, proč? Kvůli mírné úspoře na výrobních nákladech zničit čest a image značky? Tímhle příjdou o pověst, jedinou věc co je na trhu zvýhodňuje proti asijské konkurenci.
V dnešní automatizované strojní výrobě ty mzdové náklady nedělají takový podíl.
29.10.2014 Článek Pro jízdu mimo asfalt doporučuji vozit dvousložkovou žvýkačku. Jde tím zalepit spousta věcí. Např na proraženou vanu pak stačil flast z plechovky od piva. Spojkovou (a brzdovou) páčku doporučuji vozit celoročně. Zlomí se snadno i při pádu ze stojánku a bez ní jste v ... Nezavaříte ji v nejbližší vesnici (narozdíl od ocelové řadičky a pedálu zadní brzdy) a z jiné motorky obvykle vůbec nepasuje.
19.5.2014 Článek Příplatek "EnduroPro" za možnost vypnout elektroniku
Dříve ADV znamenalo 21" přední kolo a pomalejší převod prvního kvaltu. Teď to připomíná spíš takovej balík od Touratechu. Očividně počítají jen s Evropskými polňačkami.
+3 
12.1.2012 Článek Stát celý cyklus na semaforech se zmáčklou spojkou rozhodně nezkoušejte, pokud to budete dělat často, zaručeně vás potkají problémy se spojkou. 1) Trpí ovládání spojky, není dělané na dlouhý prokluz. 2) lamely mokré spojky se mírně třou ikdyž je vymáčklá, kromě opotřebení jí to zahřívá a po čase začne unášet. Čím více unáší, tím více se zahřívá, přehřátá je pak trvale v záběru. 3) Kluzné uložení spojkového koše na převodové hřídeli se opotřebuje, koš se začne vaklat. Toto uloží se při jízdě s plně zabírající spojkou vzájemně neotáčí.
Používat spojku místo neutrálu prostě vede k nákladným opravám. Pokud už na křižovatce nemůžete zařadit neutrál, tak vypněte motor. Ten pak můžete použít místo brzdy. Při rozjezdu stačí zmáčknout spojku a tlačítko startéru.

Pokud vám na mokru (nebo mimo asfalt) v kopci neudrží přední brzda motorku a ta začíná couvat i se zablokovaným předním kolem, nelovte zadní brzdu. Než to stihnete, složíte te to. Pokud motorka takto nekontrolovatelně couvá, hned pusťte spojku. To že motor chcípne mu nijak neublíží. Motorku to zastaví.

Snižování podvozku delšíma kostma přepákování a spuštěním vidlice, případně dalších úprav se vůbec nebojte. Změnu jízdních vlastností nijak výrazně nepocítíte. V provozu to stejně neklopíte tak, abyste hoblovali stupačky a u okruhovky zase nikdo neřeší jestli dosáhne na zem.
Ty rady v článku, jak se obejít bez dosáhnutí na zem, fungují jen v situacích které očekáváte. Při nečekané situaci se buďto rovnou opřete plnou silou nohy o zem, nebo se válíte. Přizpůsobit si technicky motorku svým potřebám není něco, čemu byste se měli vyhýbat. Nejsou to hystoricky cenné památky, ty stroje jsou jen k tomu, aby co nejlépe sloužili majiteli.
+4 
15.12.2010 Článek Kdo na tom nejezdil, nikdy nepochopí. Prostě úplně jiná dimenze.
Poopravím článek: Pokud se něco na příští rok nezměnilo, tak to nemá uzavíratelný diferák (bohužel), ale pouze uzávěrku bez diferenciálu. Pohon sajdovýho kola jde tedy buďto natvrdo připojit, nebo zcela odpojit.
3.12.2008 Článek Nemam nepohodlnou motorku, ale kdykoliv ujedu za den vic nez 500km, prdel uz trochu boli. Na cestu na Bajkal si to koupim, na cesty nekam za roh do Rumunska nebo podobnych temer sousednich zemi to nepotrebuju.

TOPlist