Komentáře
Nalezeno 48 záznamů
Včera | Článek | A už jsi někdy takhle cestoval? Podle toho co čtu tak ne, Jednak jsem celé Pyreneje offroadem projel, vč. Andorry, na kterou se tento zákaz vztahuje. Za celou dobu jsme potkali 3 starší chlapíky na GS jak jeli od vesničky Tor nahoru dosedla a jednoho Franzouze na Hondě CRF. Další věc je, že při tomhle cestování opravdu na chlast není prostor. Ráno musíš pokračovat a musíš být provozuschppný. Vezeš sebou pouze nezbytně nutné věci a na nějaké velké zásoby chlastu prostě není místo. Buď tedy budeš spát dole v civilizaci, kde se můžeš zliskat jak hovado anebo zůstaneš v horách a chováš se jako civilizovaný člověk. Nejvíce jsme tam potkávali auta. A mimochodem v těch oblastech lidé nebydlí. Kazí to různí debilové s otevřenými výfuky a co si myslí, že můžou vjet všude.. |
11.3.2023 | Článek | CB600>Neřeknu. že nemáš pravdu. Je to tvůj názor. Ale nesouhlasím s tím striktním rozdělením terén/polňačka. To je černá/ bílá. Když jsem projel rumunské hory nebo Pyreneje od Stř. moře k Atlantiku, když jsme fest pojezdili v Gruzii, viděl jsem v čem spočívá ta síla dobrého cendura. Mohl jsem srovnávat. Ta krása, kdy přejedu z pevného povrchu do opravdu kamenité "polňačky", kde provětrám zdvihy a opravdu cítím, že limity jsou pouze na mé straně. Kdy cesta přes Abamo pass je "pouze regulérní cesta". A přitom, ten opravdový offraod je ještě o mnoho dále. Jde o to, že já si plánuji cesty podle toho, co bych chtěl vidět a to, co potkám cestou, řeším průběžně. A o tom je dobré cenduro. |
1.12.2022 | Článek | Ahoj, díky. No, prokaučovali jsme to. 14.7. 2022 se to změnilo. https://www.moravia-contact.cz/text/main.php Zrušili se restrikce na udělování turistických víz. Opravdu mne nenapadlo kontrolovat změnu. V tu dobu jsme už řešili v rámci odjezdu úplně jiné věci, navíc se na víza čekávalo přes měsíc. Ale teď už to je jedno. Jo, štve mne to . |
29.11.2022 | Článek | Ahoj, no, pěkné . Můj šálek kávy . ALe stále mi vrtá hlavou, jak jste to udělai s vízy do Ruska? My jsme byli v Gruzii ve stejné době jako vy (08. 2022) a o Rusku jsme si mohli nechat jenom zdát. |
4.6.2022 | Článek | Tak tuhle otázku jsem si položil také. Po testovací jízdě 40 min (pouze asfalt) mi Tuareg seděl. Přestože má výšku sedu 860, šlo to. Krásně se s ním jelo. Šel pěkně za plynem a dobře se ovládal. Ale zkoušel jsem hledat nějaké ohlasy na motor, na staré Tuaregy atd, prostě něco, co mi řekne více o spolehlivosti Aprilie. Jestli to je stroj, na kterém můžu vyrazit na měsíc ven, třeba do Gruzie. Nenašel jsem nic.Pak jsem se ptal kolem sebe a nakonec i prodejce v DMoto a ten mi potvrdil nepravidelnost dodávek a objednávání náhradních dílů. Nic o spolehlivosti agregátu. Přišlo mi to jako loterie, Uvidí se až po 1 - 2 letech, až to bude mít za sebou sezónu. Takže jsem se nasměroval k Tenerce, která je sice vyšší, ale má možnosti jak to řešit a je spolehlivá. |
16.12.2021 | Článek | Ahoj Petro, děkuji za pěkný cestopis. Článek i fotky. Opravdu se mi to líbilo. Řekl bych, že používám podobný styl vyprávění, proto mi nedělalo problém to slupnout na jeden zátah . V příštím roce (2022) máme s kolegou Gruzii v plánu, tak si dovolím ozvat se v PM - mám jeden dotaz. Nenech(te) se odradit chytrýma kecama. Kdo nic nedělá, nic neskazí, ale taky se nic nenaučí. Až budeš posílat článek do Motoroute anebo jiného časopisu, naučí tě to zkracovat a mazat (vlastní zkušenost) . Hodně štěstí do dalších cest. |
21.11.2021 | Článek | Nádhera , parádní cestopis napsaný kultivovaně a vtipně. Bavil jsem se celou "cestu". Na Helu jsem byl v r. 2019. V Gdaňsku a okolí byla tak hustá doprava a zácpy, že jsem Westerplate a památky ve městě prostě vypustil. Posouvačka po metrech. Cestou zpět z Helu, opět v zácpě, jsem už jel po pravé straně po čáře. Poláci nedělají naschvály, takže to pak odsýpalo. Na Helu jsou úplně na konci kosy (za městečkem Hel) kempy, o kterých jsem věděl jenom díky mapě od Garminu. Nikde o nich nebyla zmínka. Možná díky tomu jsme našli plácek pro stan. A kousek dále začína expozice obraných sytémů Helu. Přeju hodně šťastných km . +1 |
19.11.2021 | Článek | Ahoj, dobře se mi to četlo. Děkuji. |
17.5.2021 | Článek | Řekl bych, že tahle motorka ve verzi Rally je optimální stroj na TET a veškeré putování v offroudu - s udávanou spotřebou dojezd cca 400 km a váha 15o kg. Otázka je možnost nahodit nějaký systém zadního nosiče na nahození podkovy a nějakých měkkých brašen. Jsem nadšen a asi vidím svůj stroj, ke kterému to budu směřovat . +4 |
20.3.2021 | Článek | Děkuji za skvělý článek. Poučil, pobavil a nenudil . Přeji hodně štastných kilometrů. +1 |
12.3.2021 | Článek | viz. můj příspěvek níže. Prošli jsme si tím vývojem a než jsem vyklápěčku (s kšiltem) odepsal, zkoušel jsem najít řešení. Kromě těch problémů se zámkem vyklápěčky, je zásadní problém toho zmenšeného průzoru. který je v článku zmíněn. A to mimo jiné znamená to, že do takové přilby nevlezou MX brýle. Když si ale pořídíš adventure MX helmu a brýle, dá se koupit tzv. Quick strip, což je připnutí brýlí k helmě a kdykoliv chceš , prostě ty brýle na jedné straně odepneš a ony visí dolů. Anebo je připneš zezadu kolem helmy a jedeš bez brýlí. |
12.3.2021 | Článek | Vyklápěčka je do offroadu za trest. Stačí šotolinové cesty kde se hodně práší. Plexi zvednuté, aby bylo vidět a prach je úplně všude. Po pár dnech přestane fungovat zamykaci mechanismus vyklápěčky. Toto je moje a kamarádova zkušenost s vyklápěčkou na 14ti denní akci v Rumunsku. Navíc stejně v offradu je plexi zbytečné, protože se v helmě rychle vydýchá vzduch. Po návratu domů šla do světa. Od té doby jezdím s pořádnou adventure MX helmou a pouze s brýlema. |
29.1.2021 | Článek | Diky a držím palce . Narozdíl od jiných názorů, opravdu se mi tahle koncepce líbila. Naopak, je jiná než spousty "jiných stejných". A básničky k tomu prostě patřily. +4 -1 |
23.12.2020 | Článek | Mám obavu, že v tu dobu už "veřejný zájem" offroad totálně zarazí. Předpokládám, že tvůj příspěvěk jde tímto směrem. A taky mám obavu, že to nebude trvat až tak dlouho. Prostě tak jak jdou po krku autům půjdou i po motorkách. |
10.10.2020 | Článek | parádní rozhovor. Pavel na mne zapůsobil na 1. dobrou .Děkuji. |