renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

MartinNTV

Offline: 16.7.2020 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 54
Město: Jasenná
Lokalita: Náchod Králov...
Pomohl: 1x
Napsal příspěvků: 58x
Body komentářů: 32 / 2
ID uživatele: 269129
Registrace: 29.10.2015

Adresa profilu:http://martinntv.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 31 záznamů

19.4.2016 Článek Anti, co je na týhle motorce z padesátých let? Jel si na tom někdy? Sportster dnes a Sportster z roku 1957 mají společné jen jméno a styl. Tohle je docela normální moderní motorka. Jen vypadá klasicky. Je zajímavý sledovat reakce místních všeználků a odborníků - jakmile je prezentována motorka hodně moderní, je jí vytýkáno, že je to samej plast, display a dokonce, nedejbože vodou chlazenej motor. No a když je tu klasickej stroj, tak je mu vytýkáno přesně to opačné. Zvláštní. Americký auta taky vypadají jinak, než evropský nebo japonský, přesto se rozhodně nedá říct, že jsou špatný, nebo zastaralý. Jsou prostě jiný.
+2 
19.4.2016 Článek "R" s 1200 motorem bude parádní stroj - klasický naháč, jakých je dnes už málo. V módě retro motocyklů se rozhodně neztratí, a kdo ví o co jde, ten ho ocení.

To, že se to někde dělá jinak neznamená, že špatně. V Americe je za sportovní stroj považováno něco jiného, než v Evropě. Jinak je to celkem tradiční americká filozofie: když je něco dobrý, tak to moc neměnit. A jejich trh je o dost větší, než ten evropský.
Mimochodem, koho zajímá historie HD, tomu je jistě známé jméno Walter Villa.
7.4.2016 Článek Ivane, byla to paráda, ale jakmile na tom jel člověk ve dvou, tak to bylo fakt k neuživení. Na 2. stranu v osmdesátých letech jsem různě leštil a ladil Jawy 350, a podařilo se mi jednu tak vyladit, že sice nejezdila 150, ale zato při normální jízdě jí stačily 3-3,5 l/100km. Což se o Suzuce říct nedalo. Jenže u ní nebyla potřeba jí nějak ladit. GT750 musí bejt jiná píseň. A je pravda, že takovej Wartburg sice hodně žral, ale to byly veškerý náklady.
Ale já osobně bych dneska už na dvoutaktu nerad jezdil, to přiznávám. I když uznávám, že na některých něco je. Je, ale fajn, že máme tu možnost volby, že tomu se líbí to a jinýmu ono a každý si může vybrat. To v osmdesátých letech nebylo. Dnes však dvoutakty mizí tak nějak samovolně v propadlišti dějin.
7.4.2016 Článek Byly to krásný stroje. Jezdil jsem GT 250. S Jawou se to nedalo srovnat, tedy dalo, ale nebylo to lichotivé srovnání. Jelo to jako drak. Nicméně, žralo to jak trojhlavej drak - tady bylo evidentní, že dvoutaktní koně se musej nakrmit.
Ale dnes je to překonaný. Do pořádný motorky patří pořádnej čtyřdobej motor!
+1 -1
25.2.2016 Článek Že má motorka vepředu jeden kotouč, neznamená, že brzdí špatně. Většina HD má vepředu jen jeden kotouč a nevím, že by měly problém zastavit.
+2 
25.2.2016 Článek Ta kyvka je perfektní! Na první pohled tohle bude tuhý a stabilní rám. Motorka má být nejen hezká, ale taky funkční. Povedená stavba ze Sportstera!
24.2.2016 Článek Sakra, co máte s těma svodama? Kolik jich tam potřebujete a proč?
5.2.2016 Článek Anti: no, jo to máš pravdu, těch 65 kg jsem si nějak neuvědomil. To je fakt pořádnej nepoměr.
Jen jsem to myslel tak, že Harleye vůbec nemaj špatný jízdní vlastnosti. Aby nedošlo k mýlce.
2.2.2016 Článek Přesně to, co napsal Reaper způsobuje ty zkreslený názory na HD u lidí, co na tom nikdy nejeli. Jak to myslíš rvát se s motorkou a zatáčka, že je výzva? Jestli se Electra ve dvou kroutí v zatáčkách, co tedy dělala tak oslavovaná Jawa Californie? Nebo starej Vmax? Můžu o HD říct cokoli, ale to, že by špatně projížděly zatáčky je to poslední. A projíždět alpské vracečky na Sportsteru to je požitek. A na Dyně taky.
30.1.2016 Článek Šotku, existují lidé, kteří vydělávají dost na to, aby si mohli koupit motorku podle svých představ. Takových lidí je hodně. Na rozdíl od tebe je zpravidla nijak netíží, kdo za co utratil své peníze a co s tou motorkou dělá.
27.1.2016 Článek Anti:
S tím souhlasím - marketing HD je opravdu vlezlej, a jsem na něj poměrně alergickej. Ale takhle se prezentují prakticky všechny americké firmy - je to tam zvykem a lidi to tak berou. Pravdou je, že jim to asi funguje, prodávat umí velmi dobře. Takže se nám to může nelíbit, můžeme s tím nesouhlasit...Ale firma prodává a prodává, a to, že se to českejm "motorkářům" nelíbí je jí fuk.
Každopádně, faktem je, že není na světě moc firem, který vyrábějí motorky nepřetržitě 113 let (momentálně si ani na žádnou jinou nemůžu vzpomenout). Ať chceme, nebo ne, ty zkušenosti se musí do výrobku promítnout. Ono je vůbec málo firem, co existují tak dlouho.
Ty řeči o poctivém železe bych bral opravdu jen jako reklamní žvásty typu "das Auto". Ale přesto musíme vidět, že HD vyrábí určitý typ motocyklu, který se mnozí jiní snaží kopírovat.
Ale znovu zopakuji: na těch motorkách se jezdí dobře, jsou to normální moderní stroje, který mají určitá specifika (tak jako každý jiný motocykl) pro která je jedni milují, jiní zatracují. Ale připadá mi zbytečné psát tu takový romány o tom, jak jsou to blbý motorky. Nejsou. Je zajímavý, že něco podobnýho se tady člověk nedočte třeba o Jawě, natož o motocyklech ruských.
A poslední věc: kolik z těch, kdo ohrnují nos nad "malým" výkonem 883 ho dokáže opravdu plně využít? Otočit heftem na doraz na rovince umí každej, na tom nic není. Většina lidí, co nutně potřebuje větší výkon, ho potřebuje na to, aby stačila bláznivým kamarádům, co se předváděj, jak jim to jede na rovinkách, na celkovou rychlost jízdy pak takový exhibice nemaj velkej vliv. Na předjetí zdržujících aut stačí i výkon mnohem menší, předjíždět rychleji jedoucí osobáky za chvíli eurokomunisti zatrhnou s pomocí stíhacích aut a stacionárních radarů v polích - viz. náš vzor Skandinávie.
+1 
26.1.2016 Článek Každej "test" kdy se dotyčný sveze na motorce pár kilometrů prezentuje jen subjektivní 1. dojem. Každej komentář lidí, který na motorce ani nikdy neseděli, jen o ní něco četli, nebo slyšeli je pouhý nepodložený názor.
Měl jsem 5 let 883 R. R, jako Roadster. Koupil jsem ho proto, že se mi líbil z HD nejvíc. Vypadal jako stará motorka, měl tradici (Sportstery se vyrábí od r. 1957) a přitom dva kotouče a celkem přijatelná výška. Podotýkám, že nejsem prcek. Kdybych tu motorku kupoval podle názorů "motorkářů" tak bych si jí nikdy nepořídil. Takže uvedu na pravou míru několik mýtů:
1. je to motorka pro holky - toje každá, pokud jí ta holka zvládne - tenhle stroj váží přes 250 kg, takže to musí bejt "pořádná holka".
2 je to špatně ovladatelný - Sportster je jedna z nejlépe ovladatelných motorek ve své kategorii. Samozřejmě je nemístné ji srovnávat s CBR, nebo R1. Spíše s Bonevillem, W 800, CB ...
3. nebrzdí to - brzdí úplně normálně, jako každá jiná moderní motorka.
4. nejede to - jede, v rámci 53 koní, populární W800 jich má ještě míň. Před 20 lety bylo 50 koní celkem dost. Musí se s tím umět - motor se musí poměrně točit - zde se hodí otáčkoměr, který se dá přikoupit. Pokud se drží otáčky kolem 4000, jede parádně. Samozřejmě, může mít problém předjet auto, pokud to auto jede 160. Troufám si říct, že stejně na tom bude každá motorka - TÉTO KATEGORIE.
5. Je to malý - rozvor "R" je 1520 mm. To je víc než třeba CB 750, rozhodně víc, než W800. Vepředu je 19 kolo - tohle je malá motorka? Dneska by každej chtěl snad co největší obludu, lidi vzpamatujte se, sedněte si na Jawu 350 a uvědomte si, že před 30 lety to byla docela normálně velká motorka. Proti Sportsteru je to prcek. Sporster je normálně velký stroj. Kromě verze low - ten je opravdu snížen pro malý lidi.

Když jsem ho koupil, byl jsem docela dlouho rozčarován - až zklamán, z provedení (zvyklý na japonské stroje), z průběhu výkonu, ale po pár tisících kilometrech jsem obejvil jeho kouzlo. Od tý doby jsem měl několik HD a na Sportstera vzpomínám, občas i tak, že přemýšlím, jestli se k němu nevrátím.
Co je to "poctivé železo" - to nevím, mnoho těch "poctivě plechových" dílů pod sebou ukrývá plastové, na tý motorce by se asi dalo lehce ušetřit minimálně 10 kg, ale pocit z jízdy je opravdu trochu odlišný oproti jiným strojům - protože je to jeden z mála motocyklů s dlouhozdvihovým motorem na trhu. A dnes už asi jediný OHV. Jo, je zastaralý, ale ten motor vydrží vše a spotřebu má, jako 350. Přitom se na tom dá jezdit úplně stejně rychle, jako na jakýkoli jiný motorce.
Nevím, kde se bere taková nevraživost vůči HD. Nikdy jsem si nevšiml, že by majitelé Harleyů u nás tak dehonestovali jiný značky.
+4 
30.10.2015 Článek No jo Raube, koukám, khaki Guzzi, veteráni, to se shodnem. Pro mě byla nejovladatelnější motorka Sportster 883 R, a přestože měl jen kolem 50 koní, dokázal i docela svižně upalovat. Ale souhlasím s tebou - nejvíc mě zabaví opravdu starej stroj. V mým případě Pérák. Ten mě baví po cestě i tím, že se občas zastaví a musíš přemýšlet proč. R75 je fajnovej stroj, taková pořádná strojařina. Každopádně Boneville je klasika, a rád bych jich u nás vídal víc. Ale sám si ho nekoupím.
30.10.2015 Článek Nikdo na tom nejel, ale každej ví, že je to špatný. Když začínaly auta, lidi měli stejný názory - "je to k ničemu, na naše koně to nemá". Taky první letadla se prakticky k ničemu nehodily, první spalovací motory měly mizerný výkon, benzin se kupoval v lékárnách, všechno to vypadalo tak neprakticky.
Jakmile si to začnou lidi kupovat, dá se očekávat mohutný vývoj. Prostě jakmile v oboru budou prachy stejný jako v klasickým automobilovým průmyslu - bude i pokrok. A myslím, že svezení je na tom fajn už teď.
+6 -1
30.10.2015 Článek Raube máš pravdu, nějak nám ty motorky bobtnaj, před 20ti lety byl litrovej stroj obrovskej, dneska je považován za střední třídu, přitom samozřejmě obrovskej je pořád.
Cena u HD přes 270 je dána asi taky kurzem, který je teď mizerný. A je pravda, že tohle všechno jsou krásný klasici, který se líběj úplně každýmu, ale v závěru si je koupí málokdo. Z toho, co teď potkávám na silnicích, mám dojem, že co Čech, to fanda BMW GS 1200. Což je fajn, znamená to, že nemáme hluboko do kapes.

TOPlist