Komentáře
Nalezeno 13 záznamů
25.7.2023 | Článek | Ta barva je vcelku pěkná, ale ten zbytek... no mezi indočíňany zapadne. +1 |
24.7.2023 | Článek | Jako teoreticky jo... Ft=Fn*f Problém je, že ten součinitel tření f není tak úplně konstanta a mimo hromady dalších věcí záleží i na ploše dotyku, na které závisí kontaktní tlak. Materiálové vlastnosti nejsou lineární. Pryž prostě nevydrží tisíce MPa kontaktního tlaku. V kontaktní ploše jsou místa, kde je čisté odvalování a místa, kde dochází ke smyku. Součinitel f opět závisí na rychlosti smýkání. Pak je tu faktor, že dotek pneumatiky s vozovkou není učebnicové tření dvou dokonale hladkých materiálů. Pneumatika se deformuje a "zapadá" do nerovností ve vozovce a tím přenáší sílu i mechanicky (jako ozubené kolo na ozubený hřeben - zub má nějakou únosnost a čím víc zubů v záběru, tím větší sílu přenese). |
16.5.2023 | Článek | Mám a Jediná vada byla ta koncovka. Prakticky vlastnost obyčejných šroubovacích koncovek, otevřou ventilek dřív, než začnou těsnit. Stačí trochu odvrtat střed koncovky a je to v pohodě, žádné zbytečné úniky. +1 |
12.4.2023 | Článek | No já jsem testovačky bez poplatku nebo kauce nezažil... BMW registrační poplatek, Ducati registrační poplatek + kauce na dřevo, Kawasaki poplatek + kauce na dřevo, Honda poplatek + kauce na dřevo, Yamaha poplatek + kauce... Pokud si motorku koupíš, tak poplatek odečtou z ceny. S autem testovačka zadarmo byla pouze po opsání řidičáku a občanky a jel se mnou a jen cca 10km. |
14.2.2022 | Článek | NC750 jedině s DCT. DCT je s tím motorem dobře sladěné (líp než s 1100 v Africe). Ideál pro někoho, kdo chce maxiskůtra, ale chce klasický motorkový posed. 750 je charakterem jak naftový TDI. Nevidím důvod, proč by někdo měl chtít k tomuhle motoru manuál… +1 -1 |
8.10.2020 | Článek | Dakarské motorky jsou jedna věc, ale tohle má jezdit i po silnici. Věřím KTM, že o šutr se ta nádrž jen tak neprorazí, ale co takový skluz po asfaltu? Jak dlouho vydrží ten plastový slider, než se prodře? |
3.6.2020 | Článek | Z toho bych si nedělal prdel... V pokrokových zemích jako je Čína nebo Indie už něco podobného mají... Jak je moc čoudíků ve vzduchu, tak jeden smějí jezdit jen auta s lichou značkou a druhej den zase jen auta se sudou značkou. |
3.6.2020 | Článek | Počítám, že v těch úsecích bude zákazová značka, jinak to snad ani udělat nejde. Hlučnost je standardně na výrobním štítku, velký TP netřeba. Pokud hlučnost uvedená není, tak bych očekával standardní postup EU - předpokládá se, že ji nesplňuješ a nesmíš tam jet. Takhle fungují všechny nízko emisní zóny. Defaultně tam nesmí jet nikdo a je na řidiči prokázat, že splňuje podmínky pro vjezd. |
19.9.2019 | Článek | Kdepak, nezapomínám, jen už nevím, jak bych to srozumitelně slovně podal , tak jsem to omezil na jedny konkretní otáčky a rychlost pro zjednodušení |
19.9.2019 | Článek | Eagleking> Poslední pokus, přijde mi, že hazím hrách na zeď... To, co píšeš, by platilo, pokud by kolo bylo namontované rovnou na klikovce... Jaksi zapomínáš, že tam je jěště převodovka, sekudár a většinou i primár... Čím víc ten motor točí, tím víc ho můžeš zpřevodovat do pomala - do síly. |
19.9.2019 | Článek | >Eagleking, přečti si ještě jednou ten můj příklad, v klidu si to spočítej se všemi okrajovými podmínkami, co jsem k tomu napsal a vyjde ti, že nemáš pravdu Zajímá nás obvodová síla na zadním kole, kterou jsou motor+převodovka schopné vyvinout na zadním kole. Pokud při stejné rychlosti točí jeden motor 2x tolik otáček, tak jeho převodovka má 2x takový převod do pomala. Nebo mi snad chceš tvrdit, že HD s krouťákem jak kráva bublajícím na 2500 ujede R6 vytočenej na 12000? |
18.9.2019 | Článek | Příklad, když vezmu dvě stejně těžký motorky se stejným aerodynamickým odporem jedoucí 100km/h. První bude točit 5000 otáček za minutu a v těch 5000 bude mít krouťák 100N.m. Okamžitý maximální výkon je 52kW. Druhá bude točit 10000 otáček za minutu a v těch otáčkách bude mít 50N.m. Okamžitý maximální výkon je taky 52kW. V tu chvíli ty motorky budou mít stejný odpich. +1 -1 |
18.9.2019 | Článek | >Eagleking, Právě že ne . Točivý moment je sám o sobě nic neříkající veličina. Potřebuješ ještě jeho závislost na otáčkách a to je právě ten výkon. Čistě podle momentu motoru můžeš porovnávat jen pokud by bylo identické zpřevodování, což většinou není a potom musíš porovnávat moment na zadním kole. +1 |