renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Intr

Offline: 23.3.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 71
Město: Mladá Boleslav I
Lokalita: Mladá Bolesla...
Napsal příspěvků: 7x
Body komentářů: 13 / 23
ID uživatele: 115700
Registrace: 11.4.2010

Adresa profilu:http://intr.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 30 záznamů

8.6.2023 Článek Jasně, lze mít řadu výhrad, ale úplně špatná motorka to není a poměr cena/výkon sedí. Jen nevím, proč Jawa na poměrně jednoduchém stroji není schopná (nebo ochotná) pořešit "ve vlastní režii" pár zbytečných nedostatků ... ale to je pořád stejná písnička.


14.3.2019 Článek Franky< Ano, je to tak, jak jsi napsal. Hluboká a hořká pravda.
9.3.2019 Článek GOODLUCK< Absolutní souhlas (taky jsem pamětník). Škoda, že ČZ vzala tak špatný konec...
9.3.2019 Článek GOODLUCK< Jasně, je to Čína a to ke cti konstruktérům z Týnce určitě neslouží. Jenže: má Jawa ještě nějaké konstruktéry? To není ironie - já prostě nevím, ale vypadá to, že ne. A další věc: má Jawa aktuálně něco jiného, než tenhle čínský základ? Nemá. Takže když vyjdu z téhle tristní reality, je dobře, že Scramblera zkusili udělat. Každý z nás má právo myslet si o tom co chce, mně se zdá, že za pokus to stojí. Rozhodně by se měli snažit udělat motorku co nejlíp aspoň v detailech, protože základ (čína) je daný. Jaká je naděje, že si takovou motorku někdo koupí, odhadnout neumím.
8.3.2019 Článek Není špatná. V rámci současných reálných možností firmy je to krok dobrým směrem.
+1 
2.3.2018 Článek Viděl jsem ji dnes na vlastní oči a líbí se mi! Určitě krok (nebo aspoň krůček) správným směrem. Mám radost.
+1 
4.3.2017 Článek Nedá mi to a ještě jednou se vrátím k Jawě. Mnozí z nás se ještě pamatují na časy, kdy se na výstavách zúčastňovala oficiálně, tedy jako firma, sama za sebe. Měla tu odvahu své (třeba i diskutabilní) motorky vystavit a poslat své lidi, kteří byli schopní a ochotní diskutovat, vysvětlovat a informovat - vzpomínám si třeba na téměř legendárního pana Němce, šéfa OTS (obchodně-technických služeb) firmy. Jako připomínku těch časů připojuji fotku z Motocyklu 2005 v Holešovicích.

Očekával bych, že i letos, když má de facto dva nové stroje (a nechci teď o nich vést technickou debatu), se zachová korektně a racionálně, jak se na pořád ještě českého výrobce sluší. Tedy že připraví vlastní firemní expozici a zúčastní se jako JAWA Moto spol. s r.o. s odpovídajícím nasazením. Nemuselo by to být nic bombastického, stačilo by pár motocyklů ve výstavní kvalitě a pár fundovaných spolupracovníků, kteří by byli (tak jako tomu bylo dřív) schopní a ochotní diskutovat a odpovídat na dotazy. Jenže Jawa tu odvahu dnes už nenašla. Anebo - a to je ta horší možnost - to ani není nedostatek odvahy, ale pouhá lhostejnost a apatie. Jako by jí už na firmě a jejím jméně nezáleželo.

V jednom z dřívějších příspěvků jsem napsal, že přes všechny možné výhrady bych si pořád ještě přál, aby Jawa dál vyráběla a prodávala - normální, slušné motocykly. Ale přeje si to opravdu i samotná firma? Upřímně říkám, že nevím...že to tak nevypadá.






+1 
28.2.2017 Článek Docela dobrý... ...fakt.
24.2.2017 Článek Kdyby aspoň jedna z těch motorek umožnila Jawě přežít a konečně se odrazit ode dna, tak díky bohu za to. Vím, že řada lidí tenhle názor nesdílí, a že má (docela oprávněný) pocit, že si firma další existenci nezaslouží, ale jako jeden z příslušníků starší generace bych si přece jenom pořád ještě přál, aby se zmátořila. Ty motorky, Čína-nečína, nejsou úplně špatné a myslím, že přes všechny výhrady je to v dané situaci krok správným směrem.
+2 -1
22.2.2017 Článek Nezatracoval bych. Navzdory všemu, co tu bylo napsáno, to vidím jako (třeba i malý) krok správným směrem. Ale i malý krok je lepší, než vůbec nic. Dál už se ukáže, jestli jedna nebo druhá motorka bude životaschopná a prodejná. Pokud by byly, můžou pak následovat další krůčky. Sláva to už nikdy nebude, ale ještě pořád bych byl rád, kdyby Jawa dál vyráběla.
+1 
3.10.2015 Článek gresini: Dovolil jsem si zkopírovat svůj příspěvek z února tohoto roku. Nevypadá to, že by se od té doby něco změnilo.

Intr (8) napsal 3.2.2015

Myslím, že se opravdu nemusíme fotkami litrové Jawy příliš vzrušovat. Z podkladů, které se objevily ve starších příspěvcích, je zřejmé, že vývoj motocyklu běžel nejméně od roku 2007 a oficiálně byl ukončen roku 2011. Sériová výroba měla být (podle stejných podkladů) zahájena v roce 2013. Píše se rok 2015 - a nic. Jenže vývoj a příprava sériové výroby netrvá ani u malé firmy 8 let. Nejpravděpodobnější závěr je proto ten, který jsem tady napsal včera: Jawa žádnou výrobu zjevně nechystá, litr se vyrábět nebude. Projekt šel do kytek. Bohužel.
27.3.2015 Článek Jj, fotky ze zlatých časů Jawy...
14.3.2015 Článek motobobo> Jak se tak dívám, článek o nové Jawě byl k dnešnímu dni zobrazen více než stotisíckrát. To je číslo, které svědčí o tom, že spoustě motorkářů stále ještě není Jawa (a její osud) lhostejná. Mezi těmi, kteří si článek přečetli, je určitě hodně takových jako XVavron nebo já (a jistě i řada dalších, kteří tady v uplynulých týdnech diskutovali). Tedy lidí, kteří si po dlouhou dobu velmi přáli, aby se firma přece jen vzchopila, zvedla se z popela a vyjela s tím vytouženým velkým motocyklem, na který jsme léta čekali. Byl to takový sen. Sen o tom, že si jednou koupíme motorku, která se nám bude líbit, na kterou budeme i trochu hrdí a kterou budeme mít rádi. A že ta motorka na sobě bude mít nápis Jawa. Vím, byl by to malý nebo spíš velký zázrak, kdyby se to podařilo, ale takové už sny někdy bývají.
Jenže zázrak se nestal, ani malý, natož velký. Osobně jsem přesvědčen (a napsal jsem to už víckrát), že žádná nová Jawa 1000 nebude. Vývoj byl ukončen už před několika lety a jakékoliv věrohodné informace o tom, že by Jawa motocykl homologovala nebo dokonce připravovala jeho sériovou výrobu, neexistují. A snad je to tak lepší (píšu to nerad, opravdu jsem jeden z těch, kteří někde v koutku duše do poslední chvíle věřili), protože k úspěchu ani zdaleka nestačí jen to "být jiný než ostatní". K tomu je mimo jiné nutná i technická a technologická vyspělost výrobku, kvalitní design, konkurenceschopná cena a velice dobře promyšlená obchodní strategie. Nic z toho jsem v dostupných fotografiích a dostupných informacích bohužel nenašel. A pokud to, co v nich nalézt lze, je holá realita, pak naděje na úspěch je nulová.
Úplně na okraj dodávám: To, že si Jawa na opravenou budovu ani nedala vlastní logo, mi připadá přímo symbolické pro stav, do kterého dospěla.
+5 
11.3.2015 Článek Mám rád klasiku, takže bych volil Hondu, je fakt krásná. To ale neznamená, že se mi BMW nelíbí
11.2.2015 Článek XVavron: http://www.motorkar...amp;fid=3&pgr=30

příspěvky 878 - 893
Předchozí
1 2
Následující

TOPlist