renocar_duben



PROFIL UŽIVATELE

Mi3ka

Offline: 10.2.2024 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 36
Město: Zaječice
Lokalita: Chrudim Pardu...
Poděkoval: 9x
Pomohl: 6x
Založil témat: 20x
Napsal příspěvků: 306x
Body komentářů: 5 / 7
ID uživatele: 111080
Registrace: 6.2.2010

Adresa profilu:http://mi3ka.motorkari.cz (Sdílet)


Komentáře
Nalezeno 10 záznamů

10.2.2024 Článek Paráda Krásně jsem si zavzpomínal na dobu před sedmi lety kdy jsem s kamarády Maroko měsíc projížděl. Neuvěřitelné jak to letí.
Jsem opravdu rád, že jsme tam byli v lednu protože ty teploty by mě asi zabily. Přes den kolem dvaceti, v noci na jihu a u moře příjemně a v horách trochu mrzlo, ale nic co by spacák nepobral. Nejhorší noc byla asi na Sahaře, kde jsem v tom spacáku nespal, takže se krásně potvrdilo to že přes den je na poušti hic a v noci kosa
Jaj! Hned bych jej znovu!
28.7.2023 Článek Respekt Dobrý šílenec.
Dokázat za řídítky neusnout muselo být hrozně těžké.

Já dal nejvíc tak 500 km za 10 - 12 hodin (na ČZ 175) A stejně, i když se odpočívalo dost, 5 - 6 hodin navíc byly různé pauzy, jsem si chvílemi říkal že bych nejraději někde zastavil a dal si dvacet...
25.4.2021 Článek Pěkný rozhovor
V poslední době přemýšlím co bych si ze současných motorek vybral (kdybych nesypal všechny prachy do baráku...) a RE se ukázal jako naprostý top! Kluci působí fakt sympaticky a tak, že svou práci dělají s láskou a správným zápalem a to jsou další plusové body proč si RE vybrat.
Tak snad jednou...
8.7.2019 Článek Za mě . Je mi celkem buřt, jaká je na té motorce značka, mě se líbí a ty prachy na to mít, přemýšlel bych o ní. Jednobuch, vzducháč, nakopávačka..., kdo to dnes dělá. Poslední roky co se dívám po produkci firem, je toto jedna z mála motorek, které mě zaujaly. Osobně nepotřebuji velké objemy, miliony elektronických pičačinek, kapoty, ufo vzhled atd, atd. Pro mě je motorka hlavně motor (tady vzhledem k hondí licenci problém nevidím), rám a podvozek, nádrž, řidítka a kola. V jednoduchosti je síla. Vše ostatní jsou jen doplňky. Takových lidí, je určitě víc a věřím (doufám), že si Scrambler kupce najde.
Honzisův videotest je myslím všeříkající. Hodnotí motorku jako takovou, bez zbytečných keců o původu a tom proč to Jawa dělá, tak jak to dělá.
Shodou okolností jsem Scramblera viděl (a pár metrů se svezl) teď na srazu. Zpracování mi přišlo naprosto v pohodě a jízdně mi motorka sedla jak zadnice na hrnec.

Jinak pár poznatků, co tam pánové z Jawy říkali a někoho by mohli zajímat.
Indická Jawa momentálně vyrábí cca 6-8 ks týdně a oproti avizovanému termínu spuštění sériové výroby bude asi velké zpoždění. Prý momentálně všechno odchází rovnou k místním dealerům aby se naplnily showroomy. Mahindra pořád jeden jen zkušební sérii. Jawa by snad letos měla dostat dva vzorové kusy.
350 se motorka jmenuje protože to je odkaz na "třindu", jakožto tradiční model vyráběný od pravěku. Je to prostě jen marketingový název, nic víc, nic míň.
Kolena na OHC vypadají jak vypadají, protože se nedělají zahnuté katalizátory a logicky se firmě nevyplatí pro pár motorek investovat do vlastní výroby.
Pro příznivce značky je 17.8. plánovaná nějáká akce "cílová jízda" nebo tak něják (asi se to nechá dogůglit). Mě to šlo jedním uchem tam a druhým ven, takže si detaily nepamatuju.

To je asi tak vše na co si vzpomínám, samozřejmě padly i otázky na na toho litrového "bájného jednorožce", ale to by bylo zbytečné psaní úplně mimo téma.

Jak jsem koupil, tak prodávám, k Jawě jako firmě mám neutrální vztah a motorku hodnotím podle sebe a svých potřeb, které by asi Scrambler z větší části uspokojil.
+5 -2
18.10.2018 Článek Soráč za off topic, ale nedá mi to:
Le-Corbusier - Dovolím si oponovat. Totalitní hospodářství sice nebylo nic co by Jawě svědčilo, ale alespoň měla zaručené odběry a mohla fungovat. Kdyby to po revoluci vzal do ruky někdo, kdo to nechtěl jen rozkrást, ale chtěl z toho udělat firmu co je schopna držet krok s konkurencí, dokázal by to. Je to přeci jen už skoro 30 let a za tu dobu vzniklo z ničeho spousta jiných značek. A Jawa základ měla. Odbyty do Ruska by byly i v 90. letech, což by znamenalo určitou finanční jistotu a mohlo se krásně vyvíjet... Jasné, pár motorek za tu Jawa udělala, ale taky zase dělat přestala (bez náhrady). Takže je to bída. Takový soubor slepých uliček...
O tom bájném litru, na který se čeká už asi 10 let ani nemluvím. Dotace vyšuměly a motorka nikde.
Jako nová třinda se mi líbí i když je "Jawí" jen na oko a považuju to za správnou cestu, ale zároveň si myslím, že tam zas něco stagnuje, protože po dvou letech nepřišlo nic nového, což taky o něčem vypovídá.
Tady Indiáni udělají za dva roky krásný motor, byť vycházející z nějákého stávajícího, což je super idea jak oživit značku.
Jinak ještě před pár lety se třindy vozily do Británie, takže i v "normálním tržním světě" byl o ty stroje zájem.
Problém byl v tom, že za totáče nebyl vývoj, a motorky měly zastaralou konstrukci, ne to že by ty stroje byly špatné. Ty třindy jsou oblíbené, protože jsou "jednoduché", jezdí se na nich dobře, mají pro běžné využití dost výkonu a spoustě lidí, kteří potřebují stroj jen do práce nebo něco levného jako druhou motorku to vyhovuje. Můžeš to porovnávat například s oblíbeností různých levných (čínských) morotek. Tyhle stroje, včetně třindy se nekupují protože jsou nejlepší, nejhezčí, nejvýkonnější a čert ví jaké nej ještě. To si koupíš, protože potřebuješ jezdit a nechceš za to platit statisíce.
Jawa má dlouhou historii, což je pozitivum, ale také měla téměř 30 let "volnosti" kterou moc nevyužila a jestli na tom nezapracují, čert ví jakou bude mít budoucnost...
+1 
1.4.2016 Článek Nejdřív jsem si říkal že ty kecy o perspektivní továrně snad musel psát někdo z marketingu Jawy
Až u jména autora mi došlo, co je dnes za den
24.4.2014 Článek Po téhle motorce jsem pošilhával, když jsem udělal řidičák. Lidi co tu píšou že je to hnus jsou mimo. Je to prostě malá obyčejná motorka, jakých se vyrábí po světě miliony. Raritu z ní udělala malá série a to, že je poslední motorka ČZ co vyjela z fabriky - proto ta nostalgie. Jinak škoda, že nedávali nakopávačku na všechny.

K historickému vývoji bych dodal asi toto, není pravda, že fabrikám zlomil vaz "Vítězný únor". Tímto neobhajuji ekonomickou politiku komunistů, totální nepružnost, zaměření na jeden trh bez ambic k dalšímu rozvoji, diletantismus a nesmyslné zásahy do výrobních programů se samozřejmě podepsaly na celkovém stavu, ale hlavní problém nastal až po roce 89. "Východní trh" by i po pádu bolševika vydržel ještě pár let, jak to tu již někdo psal, ale euforie, že jsme konečně "svobodní" a budeme kamarádit už jen se západem udělala své.
Skutečným hřebíkem do rakve spousty podniků byla potom ekonomická strategie kupónové privatizace, kdy byly podniky de facto rozdány kamarádům a známým k rozkradení... Netvrdím, že by se udržely všechny podniky, ale tento krok byl likvidační. U ČZ jsou na vině samozřejmě Taloši, škoda, že se ve Strakonicích nespojili tenkrát s jinou značkou a škoda, že to těm Taliánům nechali všichni tak lehce projít...
30.1.2014 Článek Proč zrovna SR 500 Snaha se cení, ale tohle se mi moc nelíbí
30.1.2014 Článek Gumicuk na baterce a promáčklá nádrž? Stavba dotažená do detailu Myslím, že kdyby po projektu slehlá zem zůstala moc by se nestalo. Určitě jsou tací co by z toho dostali mnohem víc. Klasika je klasika
4.7.2019 Video Pěkný konstruktivní test kde se za 10 minut člověk dozví vše co potřebuje vědět. Motorka se mi líbí a jsem opravdu rád, že se takové stroje stále dělají. Myslím tím "jednoduché" vzduchem chlazené motorky 350-400 ccm, protože mi příjde, že je tento segment dost opomíjený a navíc jsou dnešní stroje stále více našlapané elektronikou a chlazené vodou...
Z dnešní produkce bych šáhl buď po tomto Scramlerovi nebo RE Himalayan. Ve prospěch Scramblera mluví určitě nižší hmotnost a nakopávačka (jsem milovník klasiky...)

>Mildafleck< Testovat se na tom dá úplně to stejné jako na každém jiném stroji, včetně té Africi co máš na fotce. Věřím, že nejsem jediný, koho takové motorky zajímají. Ne každý potřebuje +100 koní, hromady plastů a elektroniky, 3 palivové mapy atd, atd.
+1 

TOPlist