V Aragonii měli privátní testy jezdci Kawasaki a Hondy WSBK

Ve středu a ve čtvrtek testovali na okruhu MotorLand Aragón jezdci tovární stáje Kawasaki Jonathan Rea a Alex Lowes, tovární jezdci Hondy Xavi Vierge a Iker Lecuona plus Bradley Ray ze soukromé stáje Yamaha Motoxracing. Na dráze byli také někteří jezdci z mistrovství světa supersportů.

Počasí testování přálo a teploty byly příznivé i dopoledne, což jezdcům umožnilo využít maxima času na dráze. První den byl ze všech nejrychlejší Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), druhý nejrychlejší byl Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Nejdůležitější ale v jejich případě bylo, že oba první den absolvovali závodní simulace, aby zjistili reálné informace o vyvážení podvozku a opotřebení pneumatik poté, co se během prvních dvou kol sezony potýkali s určitými problémy.

Také druhý den byl Jonathan Rea s časem 1'49,482 sekundy. Výborně si vedli jezdi HRC, protože ve čtvrtek den uzavřel druhým časem Xavi Vierge (Team HRC), třetí byl Iker Lecuona (Team HRC) a čtvrtý Alex Lowes. Brit Bradley Ray (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) byl s kolem za 1’51,716 sekundy pátý a v jeho případě mu začíná sezona teprve až v Assenu, jelikož v mimoevropských

„Bylo příjemné odjet spoustu kol na okruhu, který dobře známe,“ uvedl po testech Jonathan Rea. „Testovali jsme některé nové nápady z hlediska podvozku. Testovali jsme také jinou specifikaci kyvné vidlice. Máme spoustu informací, které si inženýři mohou dát dohromady a pokusit se udělat krok vpřed. Včera (středa) jsem absolvoval dvě závodní simulace s pozitivními výsledky ohledně cíle testu, kterým bylo odlehčení přední pneumatiky. Našli jsme několik pozitiv. Z hlediska elektroniky jsme pracovali na některých dalších položkách a různých strategiích. Musím poděkovat všem mechanikům a týmu, protože tvrdě pracovali. Byla tam spousta změn u podvozku, jenž byla časově náročná, ale vše zvládli velmi rychle. Díky tomu jsem mohl maximalizovat čas na trati. Byl to zatím ten nejcennější test, který jsme pro sezonu 2023 měli, protože v zimě jsou chladné podmínky a někdy vlhké, takže se na trať dostanete až někdy kolem oběda. Tady jsme mohli být na trati od půl desáté dopoledne do šesti večer, takže jsme maximálně využili příznivého počasí. Nyní se těšíme na další testování v Barceloně, které je příští týden, což je další trať, která nám může přinést určité potíže. Myslím si ale, že informace, které jsme zde získali, nám budou velmi užitečné, zejména pokud jde o to, aby stabilita a přilnavost přední části motorky byla mnohem lepší v případě delších vzdáleností.“

Španěl Xavi Vierge po testu uvedl: „První den jsme začali se základním nastavením. V podstatě jsme hledali standardní základ, který by mohl dobře fungovat v různých situacích a nemusel se pokaždé výrazně upravovat. Mimo jiné jsme testovali nový výfuk, kde jsme měli pozitivní ohlasy, a víme, že jsme poměrně silní, pokud jde o závodní tempo. Důležité bylo ale najet hodně kol a nasbírat co nejvíce dat. Druhý den byl opět velmi produktivní a snažili jsme se dát dohromady vše, na čem jsme pracovali během prvního dne. Zaměřili jsme se na spoustu drobných detailů, které můžou znamenat rozdíl. V závěrečných fázích odpoledne jsme se soustředili na nejrychlejší kolo, což je oblast, na které jsme chtěli zapracovat, a můžu říct, že jsme nalezli správný směr. Máme teď spoustu užitečných dat, která využijeme během testu příští týden v Barceloně. Tento test bude klíčový v přípravě na tento závod a zároveň nám umožní se připravit na Assen.“

Test WSBK - 2.den
Čtvrtek, 23.března 2023 - Motorland Aragon (SPA)

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’49.482
2. Xavi Vierge (Team HRC) 1’49.565
3. Iker Lecuona (Team HRC) 1’49.584
4. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’49.585
5. Bradley Ray (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) 1’51.716
 

Test WSBK - 1.den
Středa, 22.března 2023 - Motorland Aragon (SPA)

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1'49.903
2. Iker Lecuona (Team HRC) 1'50.250
3. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1'50.332
4. Xavi Vierge (Team HRC) 1’50.588

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist