Tým HRC představil jezdce WSBK a barvy nové CBR1000RR-R Fireblade

Tovární tým Hondy letos nastupuje v MS superbikových motocyklů v nové jezdecké sestavě, kterou tvoří dvaadvacetiletý Španěl Iker Lecuona a jeho čtyřiadvacetiletý krajan Xavi Vierge. Šéfem týmu je Leon Camier a ředitelem HRC Tetsuhiro Kuwata. V rámci 30. výročí Fireblade jsou upraveny barvy týmu pro letošní ročník WSBK 202, upravené je také logo HRC. Nejbližším testem je pro tým HRC portugalské Portimao s termínem 17. a 18.února.

Šéf týmu Leon Camier během slavnostní prezentace uvedl: „Je pro mě velmi vzrušující zahájit sezonu jako manažer továrního týmu ve WorldSBK. Vynaložím veškeré úsilí, abychom se zlepšovali a rozvíjeli tým. Samozřejmě jedním z hlavních témat je zcela nová jezdecká sestava týmu a abych řekl pravdu, mé první dojmy jsou dobré. Rychlost, kterou oba předvedli, byla působivá. Překvapilo nás, že nasedli na motorku a okamžitě jezdili dobré časy.“


„Když jsem v úvodu loňské sezony hovořil o této možnosti se svým manažerem, přišlo mi neuvěřitelné být součástí továrního týmu Hondy ve WorldSBK,“ uvedl Xavi Vierge, který od roku 2015 závodil v MS Moto2. „Na nic jsem nečekal a jsem tady. Je toho spousta, co se musím naučit, ale mám celkem štěstí, že před začátkem sezony docela dost testujeme, takže mi to pomůže se motorce přizpůsobit. Také tým mi hodně pomáhá. Jsme dva mladí jezdci, kteří přišli z jiného šampionátu a vše je pro nás nové. Myslím, že je náročné přijít do nového šampionátu s novou motorkou, kde je vše nové, ale pokud máte týmového kolegu se zkušenostmi z tohoto šampionátu, můžete s ním probírat motorku, pneumatiky a tak dále … my máme Leona Camiera, která řadu let závodil a může nám v tomto směru pomoci.“

Bývaly jezdec MotoGP Iker Lecuona při představení týmu řekl: „Když mi Honda nabídla smlouvu, byla to pro mě nabídka číslo jedna, jednak proto, že se jedná o tovární tým a také proto, že je to Honda. Pro mě je Honda jedním z nejlepších výrobců světa motocyklů. Nemyslím, že bych musel nějak výrazně měnit styl jízdy. Jsem jezdec, který se dokáže přizpůsobit a pokud to motorka vyžaduje, udělám to tak, abychom jeli rychleji. Pocity z jízdy jsou zcela jiné než na co jsem byl zvyklý, pneumatiky, odpružení, rám, všechno je jiné. Je to něco, co se musím naučit. Potřebuji ještě najet víc kilometrů, ale prozatím jsem spokojený. Výzvou jsou tři závody za víkend, což je hodně fyzicky náročné, ale zároveň je to dobře protože s třemi závody je větší šance na dobrý výsledek.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist