Ten Kate: Stačí šest motorů na sezonu

Boss Dorny Carmelo Ezpelety převzal kontrolu nad superbikovým šampionátem a chce v obou závodních seriálech dosáhnout snížení nákladů. Limitovaný počet motorů v superbikovém šampionátu je pak hodně důležitým krokem.

Úplným opakem MotoGP, kde mají prototypové biky k dispozici šest motorů na kompletní sezonu, je superbikový šampionát, kde počet motorů není omezen vůbec. To by se dle Carmela Ezpelety mělo změnit, neboť Španěl vidí v omezení počtu motorů velký potenciál ke snížení nákladů. 

Už delší dobu hlásí superbikové Radio Paddock, že Aprilia použila letos pro Maxe Biaggiho celkem 39 motorů...! Tento neuvěřitelný počet ostatně pro veřejnost potvrdil i Ezpeleta.

V porovnání s motocykly CR v kubatuře MotoGP, kde je povoleno pouze dvanáct motorů na sezonu - a kde motor Aprilia RSV4 používají mimo jiné i oba dva protagonisté CRT Randy de Puniet a Aleix Espargaro - zde ale vznikají určité pochybnosti.

           

U ladičské firmy Ten Kate Honda a příslušného týmu “Pata Honda World Superbike" nad tímto počtem motorů pro Biaggiho jen kroutí nevěřícně hlavou a týmový manažer Ronald ten Kate vysvětluje vlastní strategii použití motorů v právě dokončené sezoně s piloty Jonathanem Reou a Hiroshi Aoyamou: "S jedním motorem jsme schopni odjet dva závodní víkendy. Potom se ale výkon motorů velmi rychle sníží a musí být nahrazen jiným. Pro sezonu je tak pro jezdce potřeba šest motorů a na konci nám tak zůstanou ještě některé v rezervě".
"Samozřejmě, že provádíme pravidelnou revizi těchto motorů a tato práce není nikterak limitována. To je samozřejmě doporučené, neboť díly pocházejí ze série a mají různou toleranci. Je to úplně jiný rozdíl proti MotoGP, kde se pracuje s daleko větší precizností. V podstatě to probíhá tak, že na závodní víkend dáváme úplně čerstvý motor a s ním pak jedeme oba další tréninkové dny", říká dále nizozemský manažer Ronald ten Kate.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist