Také druhý den testu WSBK zajel v Jerezu nejrychleji Gardner

Ve středu dopoledne nebyly v Jerezu ideální podmínky k testování, protože trať byla stále ještě mokrá. Situace se začínala zlepšovat k poledni a jezdci poté získali šest hodin na to, aby mohli nějak smysluplně začít testovat novinky pro sezonu 2024. Nejrychlejším jezdcem testu byl stejně jako v úterý Australan Remy Gardner (Yamaha).

Australský závodník týmu tří ladiček Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) ve středu najel 61 kol s nejlepším časem 1’38,448 sekundy. Gardner potvrdil, že mu motorka sedí a může v příštím roce jen pozitivně překvapit. „Byl to pozitivní test,“ prozradil Australan. „Tempo bylo během dvou dnů opravdu dobré jak se závodní pneumatikou, tak samozřejmě dnes, když jsme ke konci jeli na SCQ a získali opravdu skvělý čas. Mohl jsem udělat ještě o něco víc. Udělal jsem v daném kole pár chyb, ale docela spokojenost s tím, jak ty dva dny proběhly. Nebylo to perfektní kolo, ale nebylo špatné. Více než s časem na kolo jsem spokojen s tím, jak jsme se za ty dva dny zlepšili díky tomu, co tu Yamaha přivezla.“ Gardnerův týmový kolega Dominique Aegerter (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) byl první den třetí nejrychlejší, druhý den mu už téměř identicky čas 1’40,103 sekundy na Top3 nestačil a den uzavřel jako devátý jezdec v pořadí. Švýcar nastavil celkem 67 kol a patřil k těm nejpilnějším jezdcům na dráze.

Na druhé pozici je nový člen továrny Ducati Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), jemuž se podařilo zajet kolo časem 1’38,726 sekundy. Italský závodník a úřadující mistr světa supersportů zvládl během dne 52 kol a necelé tři desetiny zaostal za prvním Australanem. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) připravoval techniku na změnu předpisů, což v případě Ducati je určitá změna, a den uzavřel sedmý s časem 1’39,962 sekundy. Španěl byl posledním jezdcem pod hranicí minuty čtyřicet. „Dnes jsme se zaměřili na předpisy pro rok 2024, zejména na hmotnost,“ uvedl úřadující mistr světa WSBK, Álvaro Bautista. „Vyzkoušeli jsme různá řešení ohledně hmotnosti. Zatížení některých částí motocyklu, zkoušeli jsme také motor a provedli řadu testů, abychom pochopili, jak motorka funguje. Není to snadné, protože když máte motorku, která vám funguje, jak má a přidáte ji sedm kilo, začne se chovat jinak, zejména v rychlých zatáčkách. Pracovali jsme na tom, abychom pro zimní přípravu získali co nejvíc dat a tím mohli vybudovat dobrý základ pro začátek sezony v roce 2024.“

Třetím časem 1’39,179 sekundy se prezentoval Jonathan Rea (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), nový jezdec v týmu tovární stáje Yamahy. Rea na prvního ztratil přes sedm desetin a během dne zvládl 68 kol. Test Rea komentoval slovy: „Krok za krokem jsme dnes zkoušeli různé věci, specifikaci vidlice, různé kombinace pneumatik, abych pochopil, jak to má Yamaha s různými směsi, protože jsem v minulosti viděl, že Yamaha dokázala maximálně využít pneumatiku SCX. Vyžádal jsem si trochu jiné nastavení elektroniky, nicméně nic velkého. Používal jsem současné "základní nastavení" řekněme R1 a v dalším testu začneme pracovat na vývojových dílech. Opravdu pozitivní zkušenost z obou dnů. Jsem si jistý, že zítra by to bylo ještě mnohem lepší, ale na to si teď musím pár týdnů počkat!“ V sedle Yamahy testoval Bradley Ray (Yamaha), který loni absolvoval seriál pouze v evropských zemích. Brit si nevedl špatně, když středu uzavřel osmým časem 1’40,007 sekundy.

U Kawasaki je nejrychlejším jezdcem Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), který byl s časem 1’39,211 sekundy čtvrtý v pořadí a necelých sedm desetin za prvním Gardnerem. Jeho nový týmový kolega Axel Bassani (Kawasaki Racing Team WorldSBK) byl s časem 1’41,346 sekundy dvanáctý.

U privátních týmů s technikou Ducati zajel na výborné páté místo Andrea Iannone (Team GoEleven), který byl s časem 1’39,335 sekundy zároveň poslední v jedné sekundě na prvního. „Byla to opravdu zábava, moc jsem si to dnes užil,“ uvedl ve středu odpoledne Iannone. „Můj pocit z motorky se zlepšoval výjezd od výjezdu a jízdu od jízdy. Je to opravdu zajímavé, protože jsem trochu překvapený výsledkem, a stejně tak pocitem s obutím a vším ostatním. Máme před sebou hodně práce, ale začínáme z opravdu dobrého bodu. Je to dobré.“ Šestý v pořadí Michael Ruben Rinaldi (Motocorsa Racing) měl čas 1’39,807 sekundy.

Desátý a jedenáctý čas mají na kontě jezdci BMW Scott Redding (Bonovo Action BMW) a Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW). Redding si během dne na konto připsal 47 kol s maximem na 1’40,291 sekundy a Američan 66 kol s maximem na 1’40,334 sekundy. Gerloff měl v závěru pád při němž zdemoloval motorku, ale on sám vyvázl nezraněn.

Test WorldSBK – 2.den
Středa, 1.listopadu 2023 – Circuito de Jerez – Angel Nieto
1. #87 SBK Remy GARDNER AUS YAMAHA 1:38.448   61 kol
2. #11 SBK Nicoló BULEGA ITA DUCATI 1:38.726 +0.278 52
3. #65 SBK Jonathan REA GBR YAMAHA 1:39.179 +0.731 68
4. #22 SBK Alex LOWES GBR KAWASAKI 1:39.211 +0.763 68
5. #29 SBK Andrea IANNONE ITA DUCATI 1:39.335 +0.887 69
6. #21 SBK Michael R RINALDI ITA DUCATI 1:39.807 +1.359 69
7. #1 SBK Alvaro BAUTISTA SPA DUCATI 1:39.962 +1.514 58
8. #28 SBK Bradley RAY GBR YAMAHA 1:40.007 +1.559 59
9. #77 SBK Dominique AEGERTER SWI YAMAHA 1:40.103 +1.655 67
10. #45 SBK Scott REDDING GBR BMW 1:40.291 +1.843 47
11. #31 SBK Garrett GERLOFF USA BMW 1:40.334 +1.886 66
12. #47 SBK Axel BASSANI ITA KAWASAKI 1:41.346 +2.898 54
13. #95 SBK Tarran MACKENZIE GBR HONDA 1:42.110 +3.662 38
14. #99 SSP Adrian HUERTAS SPA DUCATI 1:42.470 +4.022 77
15. #53 SSP Valentine DEBISE FRA YAMAHA 1:43.084 +4.636 69

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist