Světový šampionát superbiků potřebuje najít své místo

Bývaly doby, kdy seriál Grand Prix a světový šampionát superbiků bojoval o přízeň fanoušků závodů na dvou kolech. Dnes je promotérem španělská Dorna a superbiky hledají své místo v dravém světě závodních motocyklů. Zatímco MotoGP získává širokou veřejnost, superbiky cílí víc na motocyklové nadšence, kteří sledují závody motocyklů, jejichž silniční verzi můžou mít doma v garáži.

Na toto téma hovořil generální ředitel Ducati Claudio Domenicali, který by na startovním roštu do budoucna rád viděl víc výrobců a především konkurenceschopných výrobců. Dnes je to více méně o Kawasaki a Ducati, což u mnohých vzbuzuje obavy o budoucnost superbikového mistrovství.

„Jak udělat mistrovství světa superbiků znovu zajímavé je na zajímavou debatu,“ uvedl pro Motorcycle News Claudio Domenicali. „Myslím, že je jiná doba. Pokud se podíváme o patnáct let zpátky tak jsme měli Troye Baylisse, který v Imole bojoval s Colinem Edwardsem. Motorky byly skvělé prototypy a ve skutečnosti byla WSB na straně jedné a 500GP na straně druhé. Dva zcela rozdílné koncepty.“

„V roce 2002 začalo MotoGP čtyřdobou éru a obě mistrovství se najednou začala stále víc podobat. Od tohoto okamžiku začalo WSB hledat své místo. Vydalo se víc stockovou cestou. Před patnácti lety tam byla mnohem větší svoboda v ladění, ale také to bylo mnohem víc nákladnější.“

„Dnes máme stejného organizátora obou šampionátů. Nejsem si jistý, zda dokážeme vrátit čas o patnáct let. Myslím, že WSB musí být víc pro nadšence a MotoGP víc pro lidi, kteří tolik o motorkách zase neví. Rád bych viděl víc výrobců a víc konkurenceschopných výrobců,“
dodal Domenicali.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist