Superbiky ukončily testování v Aragónii

Nepříliš přívětivé počasí doprovázelo i druhý den superbikových testů na okruhu MotorLand Aragon. Nejenom o něm, ale i některé další zajímavosti ze současných superbiků vám přináší následující článek.

Jelikož celou středu a také čtvrteční noc pršelo, tak dráha MotorLand Aragon v Alcanizi byla celé dopoledne mokrá a jediným suchým půldnem během dvoudenního testování tak bylo čtvrteční odpoledne, kdy teplota dosahovala až 17 stupňů Celsia.

        

Marco Melandri a Chaz Davies z továrního týmu BMW absolvovali dohromady celkem 114 kol, tedy 607 testovacích kilometrů. Hlavním cílem testu byl zvyk na nové 17 coulové pneumatiky. Tovární tým BMW bude na této trati testovat ještě koncem měsíce 28.-30. listopadu, tedy před povinnou zimní přestávkou, která je pro všechny naplánovaná od 1. prosince 2012 do 15. ledna 2013.

Na trati ovšem byl k vidění i třetí motocykl BMW pilotovaný stockovým šampionem Sylvainem Barrierem. Ten dle našich nejnovějších informací pojede rovněž superbikový šampionát za jeden satelitní tým BMW s technickou podporou od "Feel Racing". 

         

Na okruhu ale testovali i piloti týmu Kawasaki, jmenovitě vicemistr světa Tom Sykes a Loris Baz. Ty potom čeká další test na okruhu Jerez de la Frontera od 26. do 27. listopadu.

Zatímco Ducati zde zastupoval pouze mistr světa 2011 Carlos Checa, tak na příštích testech továrního týmu Ducati v Jerezu de la Frontera (28.-30. listopadu) už budou testovat nejen oba tovární jezdci Ducati Alstare - Checa a Badovini, ale i tovární piloti této značky v MotoGP Andrea Dovizioso a Nicky Hayden.

          

Pokud vezmeme v úvahu neoficiální naměřené časy, tak nejrychlejším jezdcem byl Tom Sykes (Kawasaki) 1'57"0; 2. Jonathan Rea (Honda) 1'59"0; 3. Loris Baz (Kawasaki) 1'59"1; 4. Leon Haslam (Honda) 1'59"7; 5. Carlos Checa (Ducati) 1'59"9; 6. Sylvain Barrier (BMW) 2'00"0. BMW časy svých dvou továrních pilotů Melandriho a Daviese nesdělila.

          

1100 testovacích kilometrů má na svém kontě od 2. listopadu na třech různých okruzích německý navrátilec do WSBK Max Neukirchner. Po Mugellu a po Aragónu testoval Max Neukirchner tento týden tři dny v Jerezu a to znamenalo dalších 600 km s novým motocyklem Ducati 1199 Panigale.

Jelikož nový tovární motocykl Ducati dostane Sasík teprve v lednu, tak se musel spokojit se stockovou verzí. Přesto se v Jerezu dostal až na rozdíl 5 sekund na nejrychlejší kolo zaznamenané motocykly MotoGP. Bohužel test provázely některé technické nedostatky, neboť třeba objednaná spojka nedorazila leteckou poštou kvůli stávce v Itálii. Poslední den testů chtěl zaútočit Neukirchner na lepší čas, neboť teplota asfaltu se pohybovala okolo 25 stupňů Celsia. Přehnal však své tempo a musel do kačírku, kde nakonec dost zbytečně upadl. "Byl hodně naštvaný, chtěl za každou cenu zajet 1:44 min., ale musel se spokojit s časem 1:45,0 min.", okomentoval vše lakonicky manažer týmu MR Ducati Mario Rubatto. Od 28. listopadu bude Neukirchner testovat společně s továrním týmem Ducati další tři dny v Jerezu.

   

První seznámení se svým novým týmem FIXI Crescent Suzuki absolvoval včera Francouz Jules Cluzel v anglickém Verwoodu, kde je základna tohoto týmu. 24-letý vicemistr světa supersportů má naplánováno své první testování s motocyklem Suzuki GSX-R1000 až příští rok ve Španělsku, tedy ještě předtím, než tým odletí na testy do Austrálie, které se konají před prvním závodem na Phillip Islandu 24. února. Cluzel pojede s číslem "16" na motocyklu, který bude opět ladičsky připravován firmou Yoshimura.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist