První podnik MS Superbike – Aragonie

O nadcházejícím víkendu je na programu úvodní podnik 35.ročníku MOTUL FIM Superbike World Championship 2022. Místem prvního kola sezony je španělský MotorLand Aragón, kde týmy mistrovství světa začátkem týdne dva dny testovaly, takže okruh všichni dobře znají. Stejně jako loni je u všech tří šampionátů FIM WSSP, FIM WSSP300 a FIM WSBK sada dvou hlavních závodů (sobota, neděle) a v případě WSBK je v neděli ještě krátký sprint v podobě klání Tissot Superpole. Z České republiky bude v Aragonii zastoupení ve všech třídách. Oliver König (Kawasaki) startuje poprvé v královské WSBK, Ondřej Vostatek (Yamaha) nastupuje ve WorldSSP a Petr Svoboda (Kawasaki) je náhraním jezdcem u Accolade Smrz Racing. Z českých týmů je to již zmíněný Accolade Smrz Racing v sérii WSSP300 a MIE Racing Honda Team, jenž nastupuje s dvěma jezdci v královské WSBK. První tréninky jsou v pátek, Superpole a první závody v sobotu, neděle pak úvodní misi sezony uzavře sérií druhých závodů.

Kapitoly článku

MotorLand Aragón

Závodní areál MotorLand Aragón leží nedaleko španělského města Alcañiz. Místo se jmenuje Aragonie, podle protékající řeky Aragón, a oficiální název zní Aragonské autonomní společenství, což je jedno ze sedmnácti autonomních společenství a historické území na severu Španělska. Na dráze MotorLandu závodí jak jezdci seriálu WorldSBK, tak rovněž jezdci mistrovství světa MotoGP.

Závodní okruh má celkem 5077 metrů a v jednom kole jezdci projedou sedmnácti zatáčkami – deseti levými a sedmi pravými. Moderní dráha je jezdci považována za bezpečnou a oblíbenou. MotorLand Aragón nabízí perfektní zázemí jak jezdcům a týmům, tak také divákům a zástupcům médií. Ve srovnání s rokem 2020 nebo 2021 budou závody ve Španělsku s diváky a mnohá omezení kvůli Covid-19 již nebudou tak drastická.

MS Superbike (WorldSBK) – preview

Startovní číslo #1 je letos na Yamaze a to Topraka Razgatliogla (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK). Turek má za sebou skvělou sezonu 2021, kde celkem třináctkrát vyhrál a třicetkrát stál na stupních vítězů. Nakonec slavil titul mistra světa, což bylo pro Razgatliogla, jeho mentora Sofuogla a Yamahu velké zadostiučinění. Jeho týmovým kolegou je Andrea Locatelli (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK), jenž byl Nováčkem roku 2021 a letos rozhodně bude jezdcem, který cílí na stupně vítězů. Z týmu odešel do MotoGP technický ředitel Alberto Colombo, jehož nahradil Ricardo Tisci. Yamaha v Aragonii nevyhrála závod od roku 2011, takže motivace je před prvním kolem seriálu velká.

Kawasaki pracuje na maximum, aby světový titul získali zpátky. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) vyhrával šampionát pravidelně od roku 2015, ale loni souboj s Razgatlioglem prohrál. Turek byl po dlouhé době Reovi soupeřem, který byl skutečně silný. Rea má zpátky své startovní číslo #65, ale jak doufá, ne na dlouho. Druhým jezdcem továrního týmu japonského výrobce je Alex Lowes (Kawasaki Racing Team), který bojoval se zraněním, takže také on doufá v mnohem lepší sezonu než jakou měl loni. Kawasaki v Aragonii umí zajet na stupně vítězů, Rea tam získal své 100.vítězství ve WSBK, takže favorit číslo jedna pro nadcházející víkend.

Zpátky u Ducati je Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), který se vrátil do týmu s nímž v roce 2019 vyhrál šestnáct závodů. Byl to jeho první rok ve WSBK a velká šance získat titul mistra světa hned po přestupu z MotoGP. Bautista své snažení ale nedotáhl do vítězného konce, a cestu za titulem by rád dokončil právě letos. Ducati zapracovala na Panigale, která má novou přední vidlici, zadní rameno i palivovou nádrž. V týmu pokračuje Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing-Ducati), závodník s velkým talentem a šancí být mezi nejlepšími v každém závodě sezony. V Aragonii umí Bautista zajet výborně, jelikož s Ducati tam v roce 2019 získal hattrick a pro Hondu stupně vítězů v roce 2020.

Honda vsadila na komplet novou jezdeckou dvojici z prostředí MotoGP. Z královské kubatury přichází Iker Lecuona (Team HRC), Xavi Vierge (Team HRC) závodil v Moto2. Změnu zaznamenala také technika, protože Honda, stejně jako Kawasaki, přechazí u odpružení z Öhlins na Showa a u brzd je to změna z Brembo na Nissin. Novou tváří v týmu je také šéf Lecuonovy posádky Pete Jennings.

Posledním továrním týmem je BMW s jezdci Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) a Scott Redding (BMW Motorrad WorldSBK Team), který k německému výrobci přestoupil od Ducati. Cílem všech je vítězství v závodě a Redding k tomu bude chtít přidat porážku Ducati, aby jim ukázal, že bylo chybou si ho neudržet. Holanďan VD Mark v Aragonii nebude, jelikož je zraněný a nahradí ho Ukrajinec Ilya Mikhalchik, dvojnásobný šampion IDM Superbike. Posilou Reddingova týmu je Niklas Winkler, který přichází od KTM MotoGP.

Co se týče nezávislých týmů a jezdců tak na první místo můžeme dát Američana Garretta Gerloffa (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team), jehož je vidět stabilně bojovat o přední pozice a ne jinak tomu bude letos. Jeho týmovým kolegou je Japonec Kohta Nozane (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team). Se stejnými týmy také pokračuje dvojice talentovaných závodníků Axel Bassani (Motocorsa Racing) a Lucas Mahias (Kawasaki Puccetti Racing). Po roční pauze se do paddocku WSBK vrací Loris Baz (Bonovo Action BMW), jenž společně s Eugenem Lavertym (Bonovo Action BMW) rozšířil řady týmu, jenž spravuje Michael Galinski. To samé platí i pro MIE Racing Honda Team, kde pokračuje Leandro Mercado a druhým jezdcem je Hafizh Syahrin. Týmy s jedním jezdcem jsou s Christophe Ponssonem (Gil Motor Sport Yamaha) a Lorisem Cressonem (TPR Team Pedercini Racing).

A nováčci? Tak mezi ně patří Philipp Öttl (Team Goeleven), který přestoupil ze superaportů. Luca Bernardi (Barni Spark Racing Team), nový tým Yamaha Motoxracing WorldSBK Team s Robertem Tamburinim, vítězem ročníků STK1000 2015 a 2018. Co ale zajímá české fanoušky tak je to Oliver König (Orelac Racing Verdnatura), jenž je historicky prvním jezdcem, jemuž se podařil přestup z nejnižší kubatury WSSP300 do nejsilnější královské WSBK.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist