Ohlasy nejrychlejších po testu WSBK v Portimau

Posledním evropským testem seriálu MOTUL FIM Superbike World Championship 2023 byl test v Portimau. Jezdci a jejich týmy měli krátkou zimní přestávku, ale stačili si odpočinout a nabrat sil pro další dlouhou sezonu. Prvních šest jezdců v Portimau zajelo časy pod minutu čtyřicet a moc nechybělo, aby se někteří z nich dostali pod hranici 1'39 sekundy. První čtyři jezdci překonali svými časy platný rekord, šestý Lecuona je poslední v jedné sekundě na prvního.

U Kawasaki a tří ladiček mají výrazné posily v týmu techniků. Do týmu Jonathana Rea přišel inženýr elektroniky Sander Donkers a KRT také získala velmi zkušeného experta z oblasti elektroniky Christophe Lamberta, který poslední tři roky pracoval v týmu Topraka Razgatliogla (Yamaha). Naopak bývalý elektronik Jonathana Rea, Davide Gentile, zamířil Yamaze, kde bude nyní po boku Turka Razgatliogla. Jak podobné změny zamíchají kartami letošního ročníku, to teprve uvidíme. Tým také angažoval do pozice jejich testovacího jezdce Floriana Marina (FRA).

1. Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) – 1'39,035
„V testech v Jerezu i Portimau jsme odvedli dobrou práci. Čas, který jsme dnes (středa) zajeli, není příliš důležitý. Co nám ale dodává velkou jistotu, je cit s motorkou, který je opravdu dobrý. S týmem jsme odvedli skvělou práci. Snažili jsme se zaměřit i na ty nejmenší detaily. Už se nemůžu dočkat, až budeme v Austrálii.”
 

2. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) – 1'39,044
„Znovu jsme krok za krokem pracovali s novými lidmi od elektroniky a změnami, které provedli na základě mých požadavků. Takže si už více rozumíme, a dobře si rozumíme. Samozřejmě je tu stále ještě práce. Z hlediska testování jsme dnes měli k vyzkoušení vývojové zadní pneumatiky od Pirelli. Minulý týden jsme v testu v Jerezu měli k vyzkoušení přední pneumatiky, tentokrát to byly dvě různé varianty zadních pneumatik SCX. Trať byla zvláštní, jelikož mi mnohem lépe seděly pneumatiky s tvrdší směsí než s měkčími. Pokaždé, když jsme nasadili měkčí pneumatiky a snažili se zaútočit na čas, ten nepřicházel. Z hlediska podvozku jsme v testu vyzkoušeli několik novinek, které motorku ovlivnily opravdu pozitivním směrem, takže mám pocit, že jsme udělali krok vpřed. Dokud nezhasnou světla, nikdy si nemůžete být jistí, ale myslím, že máme za sebou slušnou zimní přípravu, třebaže krátkou. S naší dvoudenní prací v Portimau jsem spokojený.”
 

3. Michael Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) – 1'39,144
„Tento test jsme začali velmi dobře a první den byli nejrychlejší. Očekával jsem, že dnes (středa) budou všichni rychlejší, ale také my udělali důležité kroky vpřed. Jsem velmi spokojen, zejména proto, že se nám s týmem podařilo dodržet plánovaný program a položit solidní základy, které nám v budoucnu zcela určitě pomůžou.”
 

4. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) – 1'39,441
„Dnes (středa) jsme dobře začali a cítil jsem se v pořádku. Použil jsem závodní pneumatiku X a vidím velmi dobrý čas na kolo 39,4s. Myslím, že je to velmi dobrý čas na kolo, nicméně stav trati se tady během dne hodně změnil. Poté, co jsme pracovali s novými díly a novým kyvným ramenem, jsem v závěru dne znovu nasadil staré, abych zjistil, které z nich je lepší. Ve finále je můj pocit na motorce s celým technickým kompletem mnohem lepší a jsem si daleko víc jistější. Na pneumatiku Q už nezbyl čas, protože pozdě odpoledne už bylo chladněji. Takže jak říkám, Q pneumatiku nepotřebuji, mám velmi dobrý čas s pneumatikou . Možná příště zkusím 1,38s! Na sezonu jsem připraven!”
 

5. Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) – 1'39,705
„Další skvělý den testování. Středa každopádně nebyla ze začátku nejsnadnější, jelikož jsem v úterý najel pětaosmdesát kol. Díky tomu jsem byl trošku víc unavený. Dnes jsme ale také hodně jezdili a nakonec nalezli skutečně dobré nastavení, takže si teď s motorkou daleko víc věřím. Bylo důležité, abychom na Phillip Island přijeli dobře připraveni. Abych byl upřímný, jsem opravdu spokojený, protože jsme nechybovali a některým částem motorky teď rozumíme opravdu dobře. Navíc nám přálo počasí! Uvidíme, jaké to bude na Phillip Islandu, ale tento test jsme uzavřeli skutečně dobrým způsobem.”
 

6. Iker Lecuona (Team HRC) – 1'39,803
„Celkově jsem s testováním, zejména pak s tím dnešním (středa), celkem spokojený. Upřímně řečeno víc než s jízdami v Jerezu. Je pravda, že jsme den začali pádem ve třinácté zatáčce. Jen jsem vzal za přední brzdu a okamžitě přišel o motorku. Možná to bylo tím, že jsem si byl v nájezdu až příliš jistý. Naštěstí se mi nic nestalo, ale motorka nedopadla nejlépe, takže se omlouvám týmu a patří jim velké díky za perfektní a rychlou opravu. Odvedli úžasnou práci. Testovali jsme spoustu věcí, ale hlavně jsme se soustředili na to, abych se na motorce cítili dobře, takže se zkoušelo brzdění a zatáčení. V Jerezu jsme v podstatě testovali všechno, zkoušeli jsme nové věci a spoustu různých nastavení a nakonec jsme s tím válčili. Tady jsem se cítil mnohem lépe, zejména druhý den. Stále nám něco chybí, protože co se týče časů na kolo, je tam určitá ztráta, ale co se týče tempa, to tam je. Nakonec jsme test uzavřeli simulací závodu v němž jsem byl stabilně rychlý od začátku až do konce, což se mi třeba loni nedařilo. Můžu proto říci, že odjíždíme spokojeni. Teď jen musíme zjistit, jak na tom budeme v Austrálii.”

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist