Neukirchner: Elektronika dnes hraje důležitou roli

Po dvou letech závodění v seriálu Grand Prix se německý závodních Max Neukirchner vrátil zpátky do světového šampionátu produkčních motocyklů. V kategorii Superbike závodí s Ducati 1199 Panigale R v barvách stáje MR Racing a po šesti kolech sezony je v průběžném hodnocení dvanáctý.

Dvanáctá pozice dělá z Maxe Neukirchnera zároveň nejlepšího jezdce italského výrobce z Boloně, protože až za ním je po závodu v Portugalsku dvojice týmu Ducati Carlos Checa a Ayrton Badoviny. Rodák z německého Stollbergu přesto není stoprocentně spokojen, protože by rád figuroval v první desítce. Věří ale, že do koce roku bude jeho Ducati silnější a on si svůj cíl splní.

Po svém návratu zpět do mistrovství Superbiků máte za sebou poměrně úspěšný vstup do sezony, kde jste dosud v každém závodu pravidelně bodoval. Cíle tedy bylo dosaženo?
Max Neukirchner: „S tím, že nepadám a v každém závodě vidím šachovnicovou vlajku musím být spokojen, ale tak nějak obecně nejsme s celkovou situací spokojení. Rádi bychom ukázali mnohem víc z našeho potenciálu, ale motorka nás v tomto směru trošku omezuje.“
Při pohledu na průběžné hodnocení šampionátu jste dvanáctý a nejlepší z Ducati.
Max Neukirchner: „Ano, je to díky tomu, že bodujeme v každém závodu, právě když měli tovární jezdci nějaké problémy nebo závod nedokončili. My pracujeme konzistentně a to nám teď dělá radost. Nicméně na celkovou situaci pohlížíme se smíšenými pocity, protože víme, že bychom mohli být lepší. Kvůli některým věcem jsme opravdu nešťastní. Jsou tu tři hlavní body a to výkon motoru, odpružení a elektronika. Myslím si ale, že se tyto oblasti ještě do konce roku zlepší. V této chvíli projedeme cílem od desátého po patnácté místo, ale chceme dosáhnout osmé až desáté pozice. To by nám skutečně udělalo radost, to je pozice, kde chceme v této chvíli figurovat.“

Vaše skupina je privátním týmem Maria Rubatta. Jak velkou podporu máte od Ducati?
Max Neukirchner: „Můžeme si koupit všechno co chceme. Pokud tam jsou nové díly, můžeme je koupit o jeden, dva nebo maximálně tři závody později. Největším rozdílem mezi tovární skupinou a námi je elektronika, protože my používáme úplně jiný systém. Také neplatíme pronájem osmdesát tisíc euro za odpružení, ale používáme přední vidlici za osm tisíc euro, která je naše vlastní. Za daných okolností na tom nejsme tak špatně.“
Nyní následují některé zvlášť zajímavé závodní dráhy. Které z nich vám nejvíc vyhovují a jaká jsou vaše očekávání do konce sezony?
Max Neukirchner: „Před námi jsou čtyři okruhy, které vůbec neznám – Indie, Turecko, Moskva a Laguna Seca. Na ostatních jsem jezdil buď loni nebo předloni. Pro mě osobně to představuje velkou a náročnou výzvu. Moc se mi líbí Silverstone a Jerez, tam se skutečně těším. Jak už jsem řekl, kdybychom s týmem skončili mezi osmým až desátým místem, budeme moc spokojení. Není to ale tak ´snadné´, jak v roce 2007, kdy jsme měli svůj vlastní tým a elektronika ještě nehrála tak důležitou roli, jak je tomu v současnosti. Ostatní týmy do toho investují miliony. Nikdy ale nevíte, pokud se nám podaří perfektní víkend a zajedeme umístění do pátého místa, tak to můžeme slavit jako vítězství.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist