Jedenáctý podnik MS Superbike – Magny-Cours

Letošní ročník mistrovství světa superbikových motocyklů postupně míří do finále. O nadcházejícím víkendu je na programu jedenácté kolo sezony ve francouzském Magny-Cours v Nevers. Zároveň je to také poslední podnik sezony na území Evropy, jelikož říjen už nabídne poslední dva závodní víkendy v Argentině a Kataru. Pro většinu jezdců série třístovek je závod ve Francii letos tím posledním, protože v Kataru pojede už jen jediná skupina těch nejlepších.

Kapitoly článku

Circuit de Nevers Magny-Cours (FRA)

Francouzský závodní okruh leží v blízkosti měst Magny-Cours a Nevers, takže proto Circuit de Nevers Magny-Cours. Na 4411 metrů dlouhé dráze v minulosti například přivítali slavné vytrvalostní závody Bol d’Or nebo prestižní formuli 1. Dráha měří 4411 metrů, cílovou rovinku má 250 metrů dlouhou a v jednom kole musí jezdci zdolat celkem 17 zatáček – 8 levých a 9 pravých.

Rekord – World Superbike:
Rekord okruhu – Jonathan Rea (Kawasaki) – 1'37,152 (2018)
Nejrychlejší kolo/Superpole – Tom Sykes (Kawasaki) – 1'35,696 (2018)
Rekord – World Supersport:
Rekord okruhu – Sandro Cortese (Yamaha) – 1'41,185 (2018)
Nejrychlejší kolo/Superpole – Federico Caricasulo (Yamaha) – 1'40,416 (2018)
Rekord – World Supersport300:
Rekord okruhu – Scott Deroue (Kawasaki) – 1'54,034 (2018)
Nejrychlejší kolo/Superpole – Mika Perez (Kawasaki) – 1'54,561 (2018)

FIM Superbike (WorldSBK) – Preview

Na první pozici průběžného hodnocení je Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), jehož náskok činí 91 bodů a to je solidní porce vzhledem k tomu, že do konce sezony zbývá odjet šest hlavních závodů a tři sprinty. Rea je v pohodě, nemusí nikam spěchat a rozhodně už nemusí do konce sezony závody vyhrávat, takže jen těžko můžeme od tohoto jezdce čekat nějakou fatální chybu.

Druhý Álvaro Bautista (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) přišel o dobře rozjetou sezonu a myslím, že si už nikdo nemyslí, že by snad mohl v posledních třech kolech sezony celou situaci zvrátit ve svůj prospěch. Nicméně může se o to alespoň pokusit, třebaže jeho zraněné rameno stále bolí. Španěl vyhrál poslední závod v Portugalsku a bude chtít na to navázat. Ohledně jeho budoucnosti je vše jasné, když začátkem tohoto týdne Honda Racing Corporation (HRC) oznámila, že Bautista pojede v jejich továrním týmu WSBK.

Třetí Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) ztrácí na Bautistu 150 bodů, na vedení v soutěži pak 241 bodů. To už jsou opravdu vysoká čísla a jen doufejme, že nadcházející ročník 2020 nabídne mnohem vyrovnanější soutěž. Lowes u Yamahy nezůstane, teď je jen otázkou kde pojede. Zde se nabízí tým Puccetti Racing od nichž odchází Toprak Razgatlioglu.

Jen 5 bodů za třetím Lowesem je jeho týmový kolega Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team). Holanďan má rozhodně na to, aby sezonu dokončil v Top3, takže na tom bude určitě pracovat. VD Mark je také jedním z trojice závodníků týmu Sepang Racing Team (SRT Racing), kteří pojedou prosincový vytrvalostním závod FIM EWC v Sepangu.

Na páté pozici průběžného hodnocení je tovární jezdec Kawasaki Leon Haslam (Kawasaki Racing Team). Britský závodník byl naposledy na stupních vítězů v prvním závodě v Donington Parku a na vítězství nebo druhé místo v hlavním závodě prozatím nedosáhl. To je celkem zklamání, protože očekávání byla rozhodně vyšší, když bylo oznámen jeho příchod do mistrovství světa.

Šestý Turek Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Puccetti Racing) naopak pódiová umístění získává dost často. Zatím mu sice chybí vítězství v závodě, ale v této chvíli je jen 6 bodů za Haslamem, což je pro chráněnce Sofuogla ta správná motivace se dostat ještě před Argentinou mezi nejlepších pět jezdců světa. V případě jezdce soukromé stáje by to byl opravdu velký úspěch.

Do domácího podniku nastupuje Loris Baz (Ten Kate Racing-Yamaha), který s týmem závodí teprve od Jerezu, ale stačil nasbírat 87 bodů, což mu teď stačí na průběžnou třináctou příčku. Baz jel o víkendu vytrvalostní závod FIM EWC v Le Castellet a měl tam velké štěstí, že si nic neudělal, když havaroval na rozlitém oleji a jeho motorka skončila v plamenech. Dalším Francouzem v poli bude Sylvain Barrier (Brixx Performance) jedoucí s Panigale V4 R na divokou kartu.

Po skutečně dlouhé době se do šampionátu vrátí Leon Camier (Moriwaki Althea Honda Team). Britský závodník havaroval v Imole po kontaktu soupeře a se zraněním vazů levého ramene zůstal na marodce až doteď. Ještě se uvidí v pátek po trénincích jak na tom bude po fyzické stránce a zda vůbec zvládne kompletní zátěž víkendu v Magny-Cours.

Tým Pedercini Racing oznámil rozšíření na dvě motorky a to od sezony 2020. V příštím roce tak pojede v barvách stáje jejich současný závodník Jordi Torres a nově teď podepsali dva roky s italským závodníkem Lorenzem Savadorim.

FIM Superbike – MS po Portimau:

1. JONATHAN REA KAWASAKI 490
2. ALVARO BAUTISTA DUCATI 399
3. ALEX LOWES YAMAHA 249
4. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 244
5. LEON HASLAM KAWASAKI 229
6. TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 223
7. CHAZ DAVIES DUCATI 204
8. TOM SYKES BMW 183
9. MARCO MELANDRI YAMAHA 153
10. SANDRO CORTESE YAMAHA 116
11. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 107
12. JORDI TORRES KAWASAKI 106
13. LORIS BAZ YAMAHA 87
14. MARKUS REITERBERGER BMW 67
15. LEANDRO MERCADO KAWASAKI 51
16. EUGENE LAVERTY DUCATI 43
17. LEON CAMIER HONDA 26
18. LORENZO ZANETTI DUCATI 21
19. ALESSANDRO DELBIANCO HONDA 21
20. RYUICHI KIYONARI HONDA 20
21. PETER HICKMAN BMW 14
22. THOMAS BRIDEWELL DUCATI 12
23. YUKI TAKAHASHI HONDA 11
24. MICHELE PIRRO DUCATI 10
25. SAMUELE CAVALIERI DUCATI 6
26. HECTOR BARBERA KAWASAKI 3
27. TAKUMI TAKAHASHI HONDA 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 4 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist