Desátý podnik MS Superbike – Argentina

Prvním z trojice zámořských podniků v kalendáři MOTUL FIM Superbike World Championship 2022 je Argentina. Závodní areál Autódromo El Villicum postavili nedaleko Albardónu, dvacet kilometrů severně od San Juan, jenž leží ve stejnojmenné argentinské provincii. Do Jižní Ameriky míří pouze jezdci a týmy sérií World Superbike (WSBK) a World Supersport (WSSP).

Kapitoly článku

Circuito San Juan Villicum – Argentina

Rozhodnutí představitelů provincie San Jan postavit nový závodní okruh padlo v roce 2015. Stavba, která je prací konstrukční kanceláře argentinského architekta Leonarda Stella, vyšla na 170 milionů peso a závodní okruh získal homologace pro standardy FIM a FIA. Na dráze má svůj domov také místní oblíbený seriál Turismo Carretera. Hlavní tribuna má kapacitu deseti tisíc sedících diváků, prostor boxů nabízí až 64 garáží. Okruh postavili blízko slavné, pět tisíc kilometrů dlouhé dálnice Route40, která vede od severu k jihu Argentiny s panoramou bílých vrcholků And. Jižní Amerika má díky Argentině celkem dva podniky prestižních motocyklových soutěží - MotoGP a WorldSBK.

Circuito San Juan Villicum – Argentina
Délka okruhu – 4266m
Počet zatáček – 19
Pravých – 8
Levých – 11
Cílová rovinka – 1039m

Rekord – World Superbike:
Rekord okruhu (SPRC) – Scott Redding (Ducati) – 1'37,345 (2021)
Nejrychlejší kolo (FP3) – Toprak Ragazlioglu (Yamaha) – 1'37,239 (2021)
Nejrychlejší Superpole – Scott Redding (Ducati) – 1'37,617 (2021)
Rekord – World Supersport:
Rekord okruhu – Jules Cluzel (Yamaha) – 1'41,906 (2021)
Nejrychlejší kolo/Superpole – Jules Cluzel (Yamaha) – 1'41,740 (2021)

„Argentinský okruh je velmi rychlý, ale nepředstavuje pro pneumatiky žádný zvlášť kritický problém,” uvedl Giorgio Barbier (Pirelli). „Neznámý faktor obvykle představuje asfalt, který je zejména první den velmi špinavý a to jednak kvůli písku navátým větrem, a také proto, že se jedná o trať, která není v průběhu roku až tolik využívaná. To může zpočátku znamenat výraznější míru opotřebení a nedostatečnou přilnavost, ale obvykle se s vývojem trati situace během víkendu hodně zlepší. Samozřejmě za předpokladu, že neprší nebo že v noci nefouká silný vítr, protože v takovém případě by se trať resetovala a vrátila do původních podmínek. Teploty se mohou mezi jednotlivými sezeními lišit v důsledku teplotních změn způsobených blízkostí hor, ale v tomto ročním období jsou vždy poměrně mírné. Vzhledem k tomu všemu, a jak jsme se přesvědčili i v minulosti, zůstávají měkčí řešení pneumatik, která zaručují maximální přilnavost, nejvhodnější pro San Juan Villicum.”

FIM Superbike – preview

S náskokem 56 bodů vede průběžné hodnocení superbikového šampionátu Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati). Španěl je blízko šance na zisk titulu, kterou promarnil v roce 2019, když byl naposledy s Ducati. Návrat zpět k italské značce je zdá se úspěšný. Bautista teď potřebuje jediné a to udržet potřebnou koncentraci a nedělat chyby. K dispozici je stále dost bodů k tomu, aby sen o celkovém vítězství neprožil. Okruh San Juan Villicum je pro Bautistu místem, kde by mohl myslet na podobný výkon jako v Barceloně, to znamená vítězství ve všech třech kláních.

Druhý v pořadí průběžného hodnocení je Turek Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK), úřadující mistr světa. Pro továrního jezdce Yamahy může být závod v Argentině klíčový, jelikož potřebuje umazat ztrátu na Bautistu, jenž je nyní na 56 bodech. Ducati bude na argentinském okruhu hodně silná díky dlouhé zadní rovince okruhu San Juan Villicum, přesto pokud Razgatlioglu výrazně sníží ztrátu na Bautistu, může v psoeldních dvou kolech sezony být tím jezdcem, jenž Španělovi hodně znepříjemní cestu za prvním titulem WSBK. „Teď se těším na Argentinu. Mám tu trať rád, loni jsme tu vyhráli dva závody a letos se můžeme ještě zlepšit. Vím, že na této trati není snadné vyhrát, protože rovinka je velmi dlouhá. Vzpomínám si, že zejména Álvaro byl v Argentině v roce 2019 velmi silný. Letos je to ale jiné, budeme bojovat o vítězství. Uvidíme!” řekl Turek.

Třetí v pořadí je nyní Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team). Ten byl po závodu v Portugalsku vyznamenán Řádem britského impéria, který převzal z rukou princezny Anny v Buckinghamském paláci. Rea je na okruhu v Argentině statisticky nejúspěšnějším jezdcem, takže by přesně tam mohl zahnat hlad po vítězství, které naposledy zaznamenal koncem května v Estorilu. Na druhého v pořadí ztrácí Rea 26 bodů, na vedení v soutěži mu jich chybí 82, což je nejvíc od jeho příchodu do Kawasaki v roce 2015. „S Perem, Davidem a celou mojí posádkou budeme dál pracovat na tom, abychom se pokusili maximalizovat potenciál motorky,” řekl Rea. „Portimao poukázalo na několik oblastí, které musíme zlepšit, a být silný v závěru závodů je oblast, na kterou se v Argentině zaměříme. Na okruhu není během roku mnoho aktivit, takže budeme muset zjistit, jaká je první den úroveň přilnavosti a od toho se odrazit. Trať se mi opravdu líbí a v minulosti jsem na ni měl hezké vzpomínky.”

Přesně ve stejném pořadí jsou na dalších třech místech týmoví kolegové protagonistů bojujících o titul mistra světa. Čtvrtý je Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati), pátý Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) a šestý Alex Lowes (Kawasaki Racing Team). Ital Locatelli ztrácí 36 bodů na Rinaldiho, Brit Lowes je jen 7 bodů za Locatellim. Všichni tři mají možnost pomoci svým týmovým kolegům dosáhnout v posledních třech kolech rozhodujících výsledků. Zda se tak stane doopravdy uvidíme už o nadcházejícím víkendu.

Status nejlepšího netovárního jezdce má sedmý Axel Bassani (Motocorsa Racing), který je jen dva body za šestým Lowesem a to je pro Itala výzva. O průběžnou osmou příčku bude v Argentině bojovat dvojice Iker Lecuona (Team HRC) a devátý Scott Redding (BMW Motorrad WorldSBK Team).

Domácím podnikem je Argentina pro Leandra Mercada (MIE Racing Honda Team), který má na kontě dva body, což mu stačí na průběžnou sedmadvacátou příčku. První zkušenost bude naopak Argentina pro českého závodníka Olivera Königa (Orelac Racing Verdnatura). Ten zatím na mistrovské body při své premiéře ve WSBK nedosáhl, ale kdo ví, možná to bude právě Jižní Amerika, kde to dokáže.

Do šampionátu se vrací Xavi Forés. Španěl nastoupí v barvách BARNI Spark Racing Team, kde byl dříve Luca Bernardi, jenž přestoupil do třídy FIM Supersport. Druhým Argentincem v poli bude Marco Solorza (TPR Team Pedercini Racing), který s italským týmem už v Argentině jednou závodil. Sérii tří zámořských podniků již neabsolvuje dvojice Roberto Tamburini (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team) a Christophe Ponsson (Gil Motor Sport-Yamaha).

WorldSBK 2022 – MS po Portimau:

1. ALVARO BAUTISTA DUCATI 448 bodů
2. TOPRAK RAZGATLIOGLU YAMAHA 392
3. JONATHAN REA KAWASAKI 366
4. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 232
5. ANDREA LOCATELLI YAMAHA 196
6. ALEX LOWES KAWASAKI 189
7. AXEL BASSANI DUCATI 187
8. IKER LECUONA HONDA 163
9. SCOTT REDDING BMW 156
10. XAVI VIERGE HONDA 115
11. GARRETT GERLOFF YAMAHA 105
12. LORIS BAZ BMW 102
13. PHILIPP OETTL DUCATI 75
14. LUCAS MAHIAS KAWASAKI 50
15. ROBERTO TAMBURINI YAMAHA 36
16. LUCA BERNARDI DUCATI 35
17. EUGENE LAVERTY BMW 27
18. MICHAEL VAN DER MARK BMW 26
19. KOHTA NOZANE YAMAHA 14
20. XAVI FORES DUCATI 12
21. ILLIA MYKHALCHYK BMW 10
22. CHRISTOPHE PONSSON YAMAHA 9
23. HAFIZH SYAHRIN HONDA 4
24. LEON HASLAM KAWASAKI 4
25. TARRAN MACKENZIE YAMAHA 3
26. PETER HICKMAN BMW 2
27. LEANDRO MERCADO HONDA 2
28. JAKE GAGNE YAMAHA 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist