Batta: Jednou musel přijít konec

Suzuki nemá zájem a sponzoři neplatí. Kvůli těmto dvěma důvodům se rozhodl Francis Batta uzavřít svůj tým Alstare. Navíc k tomu přibyla poslední neúspěšná sezóna, kdy místo slíbených Euro vyprodukoval Michel Fabrizio pouze hromadu šrotu.

Od roku 1992 se tým Alstare zúčastňoval pravidelně superbikového šampionátu a díky sponzorovi Corona Extra (pivo) byl řadu roků dáván jako příklad pro všechny privátní týmy. Po prvních třech sezónách na Ducati následoval přechod k Suzuki a od roku 2000 to byl dokonce  její tovární tým. V roce 2005 se tomuto belgickému týmu podařil jediný zisk titulu mistra světa, zásluhou superbikové legendy Troye Corsera. V následujících rocích se v týmu Francise Batti vystřídaly takové superbikové legendy, jako Ital Max Biaggi či Japonec Yukio Kagayama.
Až do svého úplného konce ale zůstal Batta vždy věrný značce Suzuki, ačkoliv od února 2010 musel sám nést na svých bedrech vývoj motocyklu a také finanční zátěž z provozování týmu Alstare. 

"Poslední nové motocykly jsme dostali 15. listopadu 2009. Suzuki mně jasně řekla, že končí. Naposled jsem musel dokonce zaplatit 4 000 Euro za náhradní díly, už jsme totiž vůbec žádné neměli", říká 64-letý Francis Batta.

"Měl jsem nabídky od Yamahy a od Kawasaki, ale z respektu k Suzuki jsem jich nevyužil, neboť jsem nechtěl žádnou jinou japonskou zančku. A s Massimem Brodim od MV Agusty to bylo na dlouhé lokte. Několikrát jsme měli dohodnutou schůzku ve Varese, vždy ale byla odložena. Ačkoliv na veřejnosti vykládal Bordi o zájmu závodit v superbicíh, tak ve skutečnosti žádný zájem neměl", říká pro SpeedWeek belgický manažer.
"Od roku 2007 jsem musel Suzuki každý rok přesvědčovat, aby pokračovala. Ovšem oni se chovali vždy velmi korektně. Pro Suzuki, jako hodně malou továrnu, nebylo totiž vůbec jednoduché zúčastňovat se závodů MotoGP a WSBK" říká dále Batta a vysvětluje problémy se sponzory: "Corona Extra skončila jako sponzor v roce 2007 a já jsem musel sám dávat dohromady budget na další sezónu. Spolupráce s "Dr. Bruxem" v roce 2008 byla nakonec i u soudu, který jsme sice vyhráli, ale dostali pouze jednu pětinu nasmlouvané sumy. A i jiné firmy nedostály svým závazkům. A když Suzuki rovněž definitivně skončila, tak byl nejvyšší čas uzavřít tuto kapitolu našeho závodění". 
V závěru se ještě vrací Francis Batta k hodně nešťastnému roku 2011: "Jeho začátkem mě hodně lidí přesvědčovalo, abych vzal do svého týmu Michele Fabrizia. Měl a slíbil přinést sponzorský příspěvek na své závodění ve výši 450 000 Euro. V únoru ale bylo jasné, že tyto peníze nikdy nepřijdou. Musel jsem vše financovat ze svého. Navíc Fabrizio vyprodukoval tolik šrotu, jako ještě žádný jezdec před ním. Během šesti posledních závodních víkendů vždy spadl, prostě  něco neuvěřitelného a to já doposud nezažil. Vykládal jsem tuto situaci jednomu ruskému sponzorovi a on slíbil, že mně finančně pomůže. Ale ani jeden platební termín nedodržel. Ruské firmy na to prostě nejsou zvyklé a musí se naučit dodržovat zásady evropského trhu. Znamená to, že i když máš s Rusy smlouvu, tak to ještě vůbec neznamená, že to také dostaneš. Lidé v Rusku by se měli naučit říkat skutečnou pravdu, neboť nedělají vždy to, co říkají", upřesňuje události své poslední sezóny závodění v superbikovém šampionátu majitel týmu Alstare, 64-letý Belgičan Francis Batta. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist