FIM EWC – Změna, titul stále slaví SRC Kawasaki, vítězství v závodě ale připadlo Kawasaki Racing

Aktualizace (28.7.19) – Výsledky osmihodinovky v Suzuce doznaly změny, jelikož byl nyní prohlášen za vítěze tým Kawasaki Racing Team Suzuka 8H jehož jezdec Jonathan Rea těsně před koncem havaroval. Na druhé pozici je nyní tým Yamaha Factory Racing, který byl původně vyhlášen za vítěze. Na třetím místě je Red Bull Honda. Tyto výsledky jsou prozatimní, bližší informace mají následovat.

Po startu se do čela závodního pole posunul britský jezdec Bradley Ray z S-Pulse Drean Racing.IAI, který do závodu startoval z deváté pozice. To bylo překvapení a samozřejmě výborný start jezdce z prostředí BSB. Po pár minutách se ale do vedení posunul Josh Hook z F.C.C. TSR Honda France, jehož po pár kolech předjel Sylvain Guintoli, jezdec stáje Yoshimura Suzuki Motul Racing, jemuž se už dařilo ostatním ujíždět. Vítěz posledních čtyř ročníků Yamaha Factory Racing s jejímž motocyklem startoval Japonec Katsuyuki Nakasuga naopak startem ztratil a jel pátý za Leonem Haslamem z Kawasaki Racing Team Suzuka 8H. Lídr průběžného hodnocení FIM EWC Team SRC Kawasaki France jel po necelé půlhodině na třinácté pozici a Erwan Nigon potřeboval korigovat postavení vůči druhému F.C.C. TSR Honda France a jedenáctému Suzuki Endurance Racing Team, což jsou týmy ve hře o světový titul. Přibližně ve 26 minutě vyjel první Safety Car závodu a pole se pořádně zamíchalo a hodně ztrátová záležitost to byla pro #11 SRC Kawasaki. Tým MuSASHi RT HARC-PRO. Honda, který měl do závodu startovat čtvrtý, dostal v sobotu penalizaci za problém s označením pneumatik, takže museli startovat z pit lane a navíc 1'30 sekundy po startu. Krátce po zajetí Safety Caru havaroval Alan Techer s Hondou stáje Team Frontier a rovněž spadl Xavier Simeon z týmu VRD IGOL PIERRET Experiences.

Přesně po hodině závodu zaútočil na Sylvaina Guintoliho Japonec Katsuyuki Nakasuga, který s Yamahaou #21 poprvé převzal vedení. Na druhé pozici jel Guintoli z Yoshimura Suzuki Motul Racing, ale začal ztrácet, protože zatím nikdo z vedoucích týmů nebyl v boxech. Na třetí pozici se dostal Takumi Takahashi z Red Bull Hondy, čtvrtý jel Josh Hook a na páté místo se propadl Leon Haslam z Kawasaki Racing Team. Zatímco špička absolvovala zastávky v boxech, na dráze zůstávala Red Bull Honda a druhý jel Haslam s Kawasaki. Třetí jel Alex Lowes, který poprvé naskočil do závodu v sedle Yamahy #21. Lídr hodnocení FIM EWC, tým SRC Kawasaki France, byl po zastávkách třináctý a před sebou měli stroj MuSASHi RT HARC-PRO. Honda, kteří startovali z boxů. Po hodině a půl převzal vedení Alex Lowes, druhý jel Stefan Bradl a třetí byl Jonathan Rea, jehož ztráta představovala šest sekund. Čtvrtí jeli F.C.C. TSR Honda France, pátí Yoshimura Suzuki Motul Racing a šestý byl Marvin Fritz z týmu YART-Yamaha. Tým Suzuki Endurance Racing byl devátý, SRC Kawasaki France šestnáctí a to prozatím znamenalo, že by titul FIM EWC získala Suzuki.

Po dvou odjetých hodinách vedl závod Alex Lowes s tovární Yamahou #21. Těsně za Britem jel Stefan Bradl v sedle tovární Hondy #33 a tři sekundy ztrácel na první pozici třetí v pořadí Jonathan Rea, jezdec tovární Kawasaki #10. Všichni měli těsně před zajetím do boxů. Těsně před zajetím do boxů se do čela závodního pole dostal Jonathan Rea, který předával Leonu Haslamovi. Alex Lowes v závěru ztratil a Michael van der Mark jel třetí. Na trati zůstal Stefan Bradl, který dostal Red Bull Hondu do vedení závodu. Na čtvrtém místě jel Freddy Foray z F.C.C. TSR Honda France, Suzuki Endurance Racing byli s Vincentem Philippem devátí a David Checa jel s SRC Kawasaki France patnáctý, což zatím hrálo do karet SERT #2, jenž by získal světový titul. V sedle slovenské Yamahy Omega Maco Racing jel Pawel Szkopek na dvaadvacáté pozici.

Po třech hodinách závodů si vedení držel tovární tým Hondy #33, který měl sedm sekund náskoku na druhého Kawasaki Racing Team Suzuka 8H a Yamaha Factory Racing. Plný počet kol osmdesát měl na kontě také čtvrtý F.C.C. TSR Honda France, pátý Yoshimura Suzuki Motul a YART-Yamaha. Se ztrátou jednoho kola byli sedmí MuSASHi RT HARC-PRO. Honda, kteří ale jeli vysoké tempo a snaha byla dostat se do Top5. Co se týče titulu mistra světa tak stále na tom byli dobře jezdci Suzuki Endurance Racing, kteří jeli jedenáctí, patnáctí byli lídři série Team SRC Kawasaki France. Kteří to měli ale s pádem, takže se propadli na sedmnáctou pozici.

Po čtyřech hodinách, tedy v polovině závodu, jel na první pozici Jonathan Rea, jemuž se povedlo najet šest sekund na druhého Katsuyuki Nakasuga z tovární Yamahy #21. Třetí Stefan Bradl (Red Bull Honda) ztrácel čtyři sekundy na druhého, deset sekund na vedení. Na čtvrté pozici pokračoval Josh Hook ( F.C.C. TSR Honda France), pátý jel Sylvain Guintoli (Yoshimura Suzuki Motul). #2 Suzuki Endurance Racing byla jedenáctá, SRC Kawasaki France šestnáctá. První týmy měly prozatím po tři zastávky v boxech, ale zajetí do boxů se očekávalo tak kolem odjetých čtyř hodin a deseti minut, protože ty výjezdy měly kolem 60 minut. Poté co Rea a Nakasuga zamířili pro palivo, Stefan Bradl zůstal na dráze a opět tím potvrdil, že spotřeba tovární Hondy může být ve finále rozhodujícím faktorem. Němec měl před pit stopem náskok 45 sekund na druhého Leona Haslama, devět sekund ztrácel na druhého Alex Lowes. Když Red Bull Honda po doplnění paliva vyjela zpět na trať, vedl závodní pole tým Kawasaki Racing Team Suzuka 8H.

Na pátý pit stop zajel jako první Leon Haslam, jemuž patřila třetí pozice v závodu. Ve vedení jel Takumi Takahashi a druhý Alex Lowes. Oba jmenovaní prodlužovali své výjezdy a v nádržích jim zřejmě příliš benzínu nezbývalo. Do šesté hodiny závodu Haslama vystřídal znovu Jonathan Rea, takže tým Kawasaki Racing Suzuka 8H jel ve dvou a Toprak Razgatlioglu zatím do závodu nezasáhl. Nejdéle zůstala na dráze Red Bull Honda, když pro palivo zamířil Lowes, mohl Japonec Takahashi navyšovat náskok týmu s #33 na kapotě. Druhého VD Marka předjel Jonathan Rea a byl na nejlepší cestě převzít vedení v závodě, jelikož jeho ztráta na Takahashiho byla na minutě a Japonec musel pro palivo. Do sedla Hondy #33 usedl Stefan Bradl, jemuž se povedlo dostat zpět do závodu před Jonathanem Rea, ale opravdu jen na moment, protože Rea byl brzy vedoucím jezdcem závodu. Co se týče zisku titulu, tak prozatím mu byl nejblíž tým Suzuki Endurance Racing, jemuž patřila devátá pozice v závodu. Tým SRC Kawasaki France, který přijel do Japonska ve vedení šampionátu, jel na šestnáctém místě. Jednadvacátý v pořadí byl slovenský tým Omega Maco Racing.

Po šesti hodinách závodu vedl Jonathan Rea náskokem tří sekund na druhého Michaela van der Marka. Dalších šest sekund ztrácel Stefan Bradl. První tři byli jediná s plným počtem odjetých kol a blížil se pit stop. Tem jak víme umí Honda oddálit co nejvíc, což bude důležité ve finále závodu. Čtvrtý byl tým F.C.C. TSR Honda France, pátý Yoshimura Suzuki Motul a šestý jel tým YART. Bitva o titul mistra světa mezi SERT a SRC Kawasaki nabíral na tempu, jelikož tam byl mezi nimi rozdíl nějakých tří bodů a prozatím vše hrálo do karet Suzuki.

Do poslední hodiny závodu najížděl jako první Takumi Takahashi v sedle Red Bull Hondy #33. Japonec předjel Leona Haslama z Kawasaki #10 a snažil se najet potřebný náskok před závěrečným stintem, který rozhodne o vítězi 42.ročníku „Coca-Cola“ Suzuka 8Hodin. Třetí jel Katsuyuki Nakasuga z Yamaha Factory Racing #21 a prozatím to nevypadalo, že by tři ladičky dosáhly na pátý triumf v řadě. Co se týče souboje o titul mistra světa FIM EWC dělilo oba týmy minimum, jediný bod byl mezi desátým SERT a čtrnáctým SRC Kawasaki.

Pětačtyřicet minut před koncem závodu zajel vedoucí Takumi Takahashi na pit stop a stejný závodník nastoupil s Red Bull Hondou do posledního stintu. Tři sekundy za Hondou jel Jonathan Rea z Kawasaki Racing Team Suzuka 8H, jednadvacet sekund ztrácel třetí Alex Lowes, jezdec Yamaha Factory Racing Team. Na čtvrtém místě jel tým F.C.C. TSR Honda France, pátí byl Yoshimura Suzuki Motul Racing a šestý jel YART-Yamaha. Na desáté pozici pokračoval SERT, čtrnáctý SRC Kawasaki, což stále hrálo do karet týmu Suzuki, jenž by tím získal světový titul FIM EWC.

V poslední hodině měl vedoucí Jonathan Rea velké štěstí, když při předjíždění jednoho z pomalejších jezdců týmu #29 Dog House, ten najel na ležící koncovku výfuku a vedle jezdce Kawasaki havaroval. To bylo skutečně jen o fous! Poslední hodina navíc připravila nejen podmínky, kdy se jede pod světly reflektorů, ale navíc začalo pršet, což ti na předních pozicích skutečně ke štěstí nepotřebovali. Naopak to byla dobrá šance pro všechny, kteří uměli v takto zrádných podmínkách zrychlit. To vše na hladkých pneumatikách. Tým Suzuki Endurance Racing byl v boxech, ale zůstali i po návratu devátí a to jim stále stačilo k zisku titulu.

Pět minut před koncem závodu došlo k poruše motocyklu Suzuki Endurance Racing a to byl konec šance získat titul mistra světa. To znamenalo, že titul mistra světa získá Team SRC Kawasaki France, jenž už ani nedoufali, že k něčemu podobnému dojde. Na první pozici jel Jonathan Rea, ale Alex Lowes jel hranu a ve snaze dojet jezdce Kawasaki neuvěřitelně riskoval. Jenže překvapení nebyl konec, když v posledním kole havaroval Jonathan Rea, vedoucí jezdec závodu a krátce na to byly vyvěšeny červené vlajky a závod pár minut před koncem zastaven. No tedy to byl skutečně neuvěřitelný závod. Jisté v tu chvíli bylo, že titul mistra světa získal tým #11 SRC Kawasaki France. Otázkou bylo jak to dopadne ohledně výsledku vítěze závodu v Suzuce.

Krátce po skončení závodu v Suzuce bylo definitivně rozhodnuto, páté vítězství v řadě získal tým #21 Yamaha Factory Racing. Alex Lowes v závěru dokázal natolik zrychlit, že předjel Red Bull Hondu a tím ve finále získal pro tři ladičky vítězství. Na druhém místě je tovární Honda, třetí tým F.C.C. TSR Honda France. U Suzuki a Kawasaki teď nebude nejlepší nálada, jelikož o zlato přišli v posledních minutách osmihodinového závodu. Soutěž výrobců FIM EWC vyhrála Yamaha. Slovenský tým Omega Maco Racing závod dokončil na osmnácté pozici.

Aktualizace (28.7.19) – Výsledky osmihodinovky v Suzuce doznaly změny, jelikož byl nyní prohlášen za vítěze tým Kawasaki Racing Team Suzuka 8H jehož jezdec Jonathan Rea těsně před koncem havaroval. Na druhé pozici je nyní tým Yamaha Factory Racing, který byl původně vyhlášen za vítěze. Na třetím místě je Red Bull Honda. Tyto výsledky jsou prozatimní, bližší informace mají následovat.
42. "Coca-Cola" Suzuka 8Hours Endurance Race - ZÁVOD (provizorní pořadí)
Neděle, 28.července 2019 - Suzuka (JAP)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Lech přispěl 2 Kč
Rosička přispěla 2 Kč
Kaabo přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
MiroSz63 přispěl 2 Kč
motokawasaki přispěla 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist