Miroslav Medek k první zkušenosti na Oscherslebenu

Předposlední závodní víkend v rámci šampionátu International Sidecar Trophy se konal o uplynulém víkendu na německém okruhu Oschersleben. Tento okruh je zde dlouhý téměř 3,7 km s dvacetitřemi metry převýšením a pravidelně hostí posádky mistrovství světa jak Sidecárové tak vytrvalostní. Letos tento okruh slaví dvacáté výročí.

Ze dvou pravidelně se účastnících českých posádek se do Německa vydal pouze Miroslav Medek a Kateřina Rozeneková. „Po pátečním nachystání našeho stání a místa v depu jsem zjistil, že okruh je velmi rychlý a také technicky náročný," uvedl Miroslav Medek. „Týž den jsme absolvovali volný trénink a já byl po něm úplně v háji. Nevěděl jsem kudy a jak jet správnou stopu, kde pořádně řadit a na brzdy to byla úplná katastrofa. Do ranního sobotního tréninku jsem nastupoval s úplnou nejistotou, co se vůbec bude dít. Taky to tak vypadalo podle času, které jsme zajeli. Než jsem si totiž zapamatoval trať, tak trénink skončil. Druhý trénink jsem byl o malinko připravenější, ale zlepšení času nebylo moc vidět.“

„První sobotní závod mě začal bavit po nepovedeném startu až v půlce. Když jsem se tedy začal hnát dopředu, tak nás podjeli Norové, kteří to vzali jedním kolem a polovinou side štěrkem. Bohužel nám jeden kámen vlítnul do sajdy, zamířil si to mezi řetěz a rozetu. Velký problém byl na světě, když nám upadl řetěz, rozbil celý karter blok motoru a bylo po závodě. Naštěstí jsme měli sebou druhý motor. Takové přehození motoru nám ale trvalo do pozdních hodin. Takže k únavě z noční cesty do Německa, kdy jsme se chtěli vyhnout kolonám, se připočítala únava z výměny motoru a ještě ranní brzký budíček.“

„Přesto, že jsme startovali v poledne, nás totiž čekala ranní výměna oleje, správné nafoukání pneu, dolití benzínu, očištění sajdy. Najednou jsme skočili do kombinéz a jeli na start. Ten jsem zaspal a bylo vymalováno. Řekl jsem si, dobře, pár kol si ještě zjistíme co a jak a pak šup dopředu. Jenže v šestém kole, tuším, najednou displej na side zmizel a sajda přestala fungovat. Znova nás odtáhli do depa. I když byl víkend závodně nic moc, máme další zkušenost s pro nás neznámou tratí. Smůly už snad letos stačilo, takže třeba příště.“

Jelikož se původně plánovaný Frohburg nepojede a místo něj se posádky vrátí na Oschersleben 7. – 8. 10. 2017, tak budeme Mirkovi s Katkou držet pěsti. Z minulých reportů totiž víme, že oni tu bednu vyjet umí.

Top 3 týmy kategorie F1 šampionátu Int. Sidecar Trophy:
1. Robert van Kampen - Jarno Bouius
2. Thomas a. Lundberg - Mikael Andersson
3. Felix Bereuter - Valentin Marklin

Top 3 týmy kategorie F2 šampionátu Int. Sidecar Trophy:
1. Ken Knapton - Enrico Roick
2. Enrico Wirth - Ronny Uhlig
3. Martin Schaffter - Gabriel Graber

Výsledky Int. Sidecar Trophy z Oscherslebenu - ZDE

Informace o redaktorovi

Marta Kopecká - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist