Rozhovor s Matějem Smržem

V sobotu opoledne vznikl v paddocku okruhu Ricardo Torma ve Valencii krátký rozhovor s českým jezdcem Matějem Smržem.

V předvečer prvního závodu European Superstock vznikl vedle včera zveřejněného rozhovoru s Tomášem Mikšovským také rozhovor s Matějem Smržem a Jaroslavem Černým, tedy jzdci jihočeského týmu Akuna Racing. Dnes si zde můžete přečíst rozhovor právě s Matějem Smržem, zatímco povídání se slovenským jezdcem Jaro Černým zde naleznete zítra. Jen pro doplnění uvedu, že Matěj Smrž v nedělním závodě litrové třídy skončil na 22. místě. Jaké bylo testování v Cartageně?
No tak v Cartageně bylo testování úplně tragický, nevím jak pro Jara, ale pro mě to byla hrůza. První den co jsme tam přijeli, tak jsme nejezdili, to jsme pracovali na motorkách, ale hned druhý den jsem onemocněl takovým způsobem, že jsem nemohl vstát ani z postele. Měl jsem 41 horečky, tři dni jsem se nemohl zvednou, v jednom kuse nemocnej. Pak jsem sednul na motorku a vůbec nebylo možné jet, nedokázal jsem se na to soustředit, vůbec jsem nevnímal tu rychlost. Asi po deseti kolech, nevím, možná po šesti, jsem zajel do boxů a další den a půl jsem ležel v posteli.
Takže jsem si v Cartageně moc testů neužil, jezdil jsem tam až poslední dva dny na vodě, na takovém polo-suchu, polo-mokru. Byli tam sice docela dobré časy, ale víš co, to mokro ti moc nenapoví.
Poté jste odcestovali testovat do Almerie
Tam jsem poprvé pořádně začal jezdit na nové motorce, začal jsem zjišťovat co a jak motorka. Byly tam docela dost dobré časy. Almeria je taková podobná trať jako naše Brno, takový vykružovací okruh a tak se nám například vůbec neukázal problém se standardním olejovým tlumičem, který teď na takovémto okruhu jako je Valencie nestíhá. Když například najedu na obrubníky nebo chytnu nějakou díru, tak vždycky dostanu takový panty, že mi to skoro vypadne z rukou. Po třech, čtyřech kolech jsem z toho dost unavenej, takže se teď snažíme nějak tento problém řešit. Měli jsme taky problém s řetězem. Prostě až teď se nám začaly ukazovat takové problémy, které jsme na tom testování vůbec nezjistili.
Vidíš někde jinde ještě příčiny rozdílu na motocyklu od Almerie?
Možná to bude jiným nasazením, jede se v závodním tempu, nebo to může být také tím, že ta trať je prostě jiná. Jak jsem říkal, Almerie to je Brno, tak se jednoduše vykružuje, nejsou tam žádné agresivní nájezdy a výjezdy ze zatáček.
Jaký vidíš rozdíl mezi starou a novou motorkou?
Tak určitě síla toho motoru, to je jednoznačný. Podvozek, brzdy, jednoduše je ta motorka ve všech směrech lepší. Když jsem sedl na tuhle motorku, tak jsem to hned ucítil, je to o sto procent lepší. Myslím si, že to je hodně dobrá motorka. My jí máme vlastně úplně standardní, nemáme tam výfuk, máme tam jen koncovku, kterou máme změřenou, a o které víme, že nám nic nepřidá. Je tam vlastně jen kvůli tomu, že kdybych náhodou upadl, abych nezničil originál koncovku, která stojí strašnej "rambajs". Jinak to je holá, standardní motorka. Závodní věci jako jsou například stupačky, to nepočítej. Myslím, že ta motorka jede hodně dobře už teď. Myslím, že až se tam dají nějaké speciální věci, tak to bude hodně dobrý.
Jak vidíš kvalifikaci na zítřejší závod?
Spokojenej být nemůžu. V prvním tréninku jsem se tady seznamoval na nové motorce, měli jsme problémy s řetězem. V prvním měřeném jsem zajel o sekundu horší čas, než při nedávných testech, které jsem zde absolvoval. Až teď ve druhým volným a ve druhém měřeném jsem se dostal do nějakého tempa. Chytil jsem se někoho a zajel jsem nějakej čas. Určitě spokojenej být nemůžu. Očekával jsem od toho něco víc, tak o sekundu lepší čas.
Jaké máš cíle do této sezóny?
Dojíždět na body, můj cíl je prostě sbírat co nejvíce bodů. Nemůžu říct, že chci být v prvních deseti, když chci být v prvních pěti, že jo. Ale vidíš sám jaká je tady konkurence. Je strašně velká, neočekávaně velká. Minulý rok si myslím, že to bylo mnohem slabší a já jel v podstatě to samé. Byl jsem tady nováček. Teď jsem tady druhým rokem, pohybuji se na stejném místě i když mám novou motorku a všechno potřebné k tomu, abych byl víc vpředu. Chci prostě jezdit co nejlépe a nasbírat co nejvíc bodů.
Máš nového týmového kolegu, předáváš mu nějaké zkušenosti o motocyklu, na kterém jede?
Rád bych. Je samozřejmě, lepší, že já jedu druhým rokem, je to určitě znát, ale jak sám víš, není to zase nic extra jezdit druhým rokem nějakou třídu. V podstatě ani já sám nemám nic, s čím bych mu mohl poradit. Je hodně málo věcí, ve kterých mu můžu radit, ještě nejsem takový jezdec, abych mu mohl říkat co kde má, já sám na to teprve přicházím až časem. Takže v tomhle až tak nevynikám, je to v podstatě otázka času.
Děkuji za rozhovor a hodně štěstí do zítřejšího závodu i do celé sezóny.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist