Filip Salač po závodech Pre Moto3 a Moriwaki 250 Junior Cup

Nejmladší člen týmu Montáže Brož Filip Salač má za sebou závody ve španělské Aragonii a francouzském Dijonu. Tento víkend bude společně s Miroslavem Popovem testovat na okruhu v Brně.

Kompletní tisková zpráva Filipa Salače:

Poslední červencový víkend jsme strávili na španělském okruhu MotorLand Aragón, kde se v neděli konal další závod kategorie Pre Moto 3. Při nadprůměrných teplotních podmínkách Filip Salač poznával novou trať, která se mu líbila, i když díky dlouhým rovinkám nebyla pro náš motocykl zrovna ideální. Filip opět zlepšoval své časy, ale do závodu nakonec startoval z 16. místa.

Tentokráte jsme neměli startovací techniku, kdy až na poslední chvíli nás nastartovali z jiného teamu, jenže kolo našeho motocyklu dostalo ránu, což způsobilo povolení sekundárního kolečka, o čemž jsme v průběhu závodu nevěděli. Problémy začal mít Filip již v první zatáčce při podřazování, kdy mu vypadl kvalt a tím měl špatný výjezd. Ve 3. kole, v poslední zatáčce se problém opakoval, Filip musel mimo trať s obavou, že mu spadl řetěz, což se nestalo a pokračoval dál, když se toto opakovalo ještě několikrát, kdy se stále propadal na nebodované pozice, zvažoval zajetí do boxu, ale nakonec projel cílem na 20. místě. I když tento šampionát bereme jako tréninkový, neustále komplikace s nekonkurenčně schopnou technikou nás limitují. Bohužel, tento rok už výrazné zlepšení nepřinese, i když nějaké možnosti se nám ještě do dalšího závodu rýsují. Nechceme však předbíhat událostem a jak to bude v dalším závodě při tomto mistrovství v Portugalském Estorilu se i my necháme překvapit.

Po tomto nevydařeném víkendu se mladší část teamu Montáže Brož racing team přesunula do francouzského Dijonu, kde se ve dnech 2.-3. 08. konaly další závody při mistrovství Moriwaki 250 junior cup. Počasí tu bylo doslova aprílové, kdy se střídal silný déšť se sluncem, zamračenou oblohou nebo pouze slabými přeháňkami. Pro Filipa byla tato trať opět „ velká neznámá „ přičemž do prvního tréninku vyjížděli jezdci na mokrých pneumatikách. Bylo opravdu zajímavé sledovat, jak se pořadí jezdců při mokrých podmínkách mění a vysloveně šok nám připravil Filip, který s jeho „nejrychlejším “časem tohoto tréninku dojel na jedné z koncových pozic. O pár hodin déle, opět na mokrých pneumatikách, na takzvané polo-vodě byla odstartována první kvalifikace. To už si Filip po načtení trati nacházel optimální stopu, každé kolo bylo výrazně rychlejší a tento trénink dokončil jako první. Druhý měřený trénink už byl za občasného svitu slunce, tedy na suchých pneumatikách. Časy se samozřejmě zrychlovaly a Filip své pole position potvrdil.

Sobotní mokrý závod byl odstartován v 16:20, to však bylo pro našeho českého závodníka hendikepem, (jelikož při tréninku v anglickém Brands Hatch, právě na vodě dostal Filip highslide, kterého sice ustál, ale psychicky pak vypustil zbytek kvalifikace) kdy se po startu propadl až na 10. místo. Po dvou odjetých kolech se dostal konečně do tempa, jenže první skupinka už měla veliký náskok a Filip nakonec dojel 6. Přesto jsme byli s výsledkem spokojeni a nikterak nás to na bodovém hodnocení neohrozilo. První dojel s výrazným náskokem Patrik Pulkinem(FIN), druhý byl M. Brenner (SUI) třetí pak Vasco Van der Valk (NED).

V nedělním warm up si Filip pouze mapoval terén, kdy do závodu, který se jel už na suchých pneumatikách a zahájen byl v 10: 20 byl odhodlán zvítězit. Po zhasnutí startovních světel si držel pozici leadera, kdy pozvolna svým soupeřům poodjel. V průběhu závodu ho ale soupeři začali stahovat na rovinách a Filip pak musel vše dohánět na brzdy. Do cílové rovinky Filip vyjížděl první, kdy ho těsně před cílovou čárou předjeli A. Delgado( MEX) a P. Freitag(GER), Filip tak projel třetí, kdy na druhého ztrácel 0,001, na prvního 0,075.

Filip: „Celkově hodnotím tyto dva závodní víkendy jako moc nepodařené. O Španělsku ani nemluvím, ale doufám, že i tam můj čas brzy přijde. V Dijonu se mi líbilo, přesto, že počasí bylo jako na houpačce panovala tady dobrá nálada. V prvním závodě jsem jel spíše na jistotu a na body, sice mě mrzelo, že jsem ty první kola takhle prodal, ale nebyl jsem si prostě na vodě tak jistý…pak to ze mě opadlo, doháněl jsem, co se dalo a na cílovou rovinku jsem vjížděl pátý, kdy mě štvalo, že mi tolik nejel motor a nakonec jsem z těsného souboje, těsně před cílem zůstal šestý.“

„Po odjetém druhém nedělním závodě jsem byl už pěkně naštvaný. Celou dobu se mi vedlo dobře, soupeřům jsem poodjel, ale protože trať měla spoustu rovinek, opět jsem na tom prodělával. Posupně mě začala sjíždět asi sedmi členná skupinka a měl jsem opravdu plné ruce práce. V poslední zatáčce jsem zase musel zariskovat, předjel jsem několik jezdců, na cílovku jsem vjížděl první, ale ta dlouhá rovina mě opět stála body. Sice bylo viditelné, že můj motor nebyl tak výkonný a na příště už mi bude vyměněn, ale to mi vítězství a zasloužené body nevrátí. I takové jsou ale závody a já samozřejmě gratuluji všem svým soupeřům, byl to skvělý víkend. Chtěl bych moc poděkovat rodině a všem, co nám pomáhají. Všem mým fanouškům a také velké díky opět našim sponzorům, bez kterých bychom tento sport nemohli dělat.“


O víkendu nás společně s Mírou Popovem čeká testování na Brněnském okruhu, poté máme chvilku pauzu a na další závody se budeme těšit zase až ve školním roce.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist