Tomáš Foukal Na tandemu s Vláďou I: Sen každého kluka bylo mít japonskou motorku

Tomáš Foukal je dalším hostem seriálu rozhovorů Na tandemu s Vláďou. Asi není třeba připomínat, že závodil na silničních motorkách a když jednu stopu pověsil na hřebík, dal se na závodění na sajdkáře. Během své závodní kariéry potkal spoustu skvělých lidí a zažil spoustu úžasných zážitků, o kterých vypráví v rozhovoru. A jelikož se Tomáš pořádně rozpovídal, vyprávění bude tento pátek o motorkách a příští pátek o sajdkáře.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • Jak Tomáš začal závodit
  • O první závodní dvoutaktní motorce
  • Jak se závodilo na přírodních okruzích
  • O prvním závoděn na novém brněnském okruhu
  • Jaké byly začátky na velkých zahraničních mašinách
  • O vývoji silničního závodění u nás od devadesátých let

Předplatitelé si mohou pustit plnou audio verzi k rozhovoru zde:

Tomáš Foukal se pustil do závodění díky náhodě a od malého dvoutaktu prošel víceméně všechny kubatury a ve finále závodil na superbikovém speciálu a podařilo se mu vyjet několik mistrovských titulů. Jak sám říká, titulů si moc váží, ale mnohem víc si váží skvělých lidí, které během své kariéry poznal a zážitků, které prožil. V rozhovoru vzpomíná na první okamžiky na závodní motorce, na první úspěchy, ale také na kamarády a atmosféru, která v devadesátých letech panovala. V té době se začalo závodit na zahraničních mašinách, které málokdo dokázal naladit a připravit pro závodění na okruzích. Každý všechno dělal po svém a někdy se to povedlo víc a někdy míň. Dokonce se začali objevovat „ladiči“, kteří měli ve všem jasno, jenže ve finále jezdcům spíš motorku rozhasili a rozhodně nepomohli začínajícím závodníkům zrychlit.

Asi není potřeba dodávat, že informací, kterých dneska máme téměř neomezeně, nebylo tenkrát tolik a dost podobně tomu bylo s technikou, náhradními díly nebo spotřebním materiálem, jako jsou třeba pneumatiky. Tomáš v rozhovoru naťukne závodění dříve a dnes a lehce zhodnotí naše jezdce a vývoj motosportu, který je stále víc o penězích a elektronice. Rozpovídá se také o motorkách, které si víceméně připravoval na závody sám a vždy se snažil mít všechno v nejlepším pořádku. Hodně se zabýval teorií ježdění a snažil se hledat co nejvíce informací, jak na motorce zrychlit a být nejrychlejším jezdcem na trati. Zavzpomíná také na Yamahu R7, na kterou nedá dopustit a stále ji má vystavenou doma. Pokud vás tento rozhovor zaujal, můžete se těšit na další pátek, kdy Tomáš přiblíží závodění na silniční sajdkáře a rozhodně se máte na co těšit.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist