Yamaha představila výsledky šetření selhání motorů z Mugella

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5074) napsal 05.06.2016 v 20:36

//www.asphaltandrubber.com/motogp/wanted-motogps-2016-unified-softwareafraid/

//www.sportrider.com/news/motogp-spec-ecu-and-software-mandatory-2016

Hogon (75) napsal 05.06.2016 v 12:38

To jsou furt nějaké nařízené změny - pneu., říd. jednotky atd. a závody pak stojí zaprd

Marex (2570) napsal 04.06.2016 v 17:42+1

Jsem zvědav, jaký vliv bude mít oněch 100 otáček na výkon ve srovnání s konkurencí!? Ducati s Hondou a Suzou ten problém neřešili?

ullw (-277) napsal 04.06.2016 v 16:45

Yamaha tohle nevychytala a dopadla hodně špatně - jinak mě to už začíná být jedno, kdo letos vyhraje - je to pořád dokola a nemá cenu se vzrušovat

1100Virago (3052) napsal 03.06.2016 v 23:25-1

IvanDvoutakťák: Pan profesor by měl pravdu, pokud by mohla Yamaha používat vlastní ECU, jejíž chování a zodpovědnost za ni má plně pod kontrolou. Bohužel jim byla Dornou vnucena jednotná černá skříňka, jejíž chování není úplně předvídatelné. To o redundantní jednotce jsou kecy - to by se snadno dalo napadnout jako porušení pravidel. To by mohli mít klidně i redundantní řídící jednotku a jet postaru na vlastním hardware.
Čili... "po bitvě je každý generálem", asi tak

siki89 (16) napsal 03.06.2016 v 23:16

A proto bych všem bez vyjímky zakázal veškeré elektronické "vychytávky" jako je antiwheelie apod., co je to pak za umění jezdce , když může dávat plnej na výjezdu ze zatáčky ještě když je ve velkým náklonu a elektronika vše ošéfuje. Vzpomínáte na ty nádherný záběry na drifty při průjezdech zatáčkama a kolikrát když jezdec byl moc dravej tak mu ani gumy nevydržely celej závod a musel zvolnit aby vůbec dojel? Tam se projevovalo umění jezdce na cit s plynem, brzdama atd. Ať jdou tydle systémy do pr..., to kouzlo závodů už není co bývalo.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 03.06.2016 v 20:53+1

Názor evropského profesora, vyučujícího (v Japonsku !) jadernou energetiku :
*** Well the biggest thing is the Yamaha press release is equivalent to
TEPCO saying "Sorry, Fukushima suffered a meltdown,
but the cause was the tsunami so it's not our fault." .
NO !
The bike suffered a failure because of faulty engineering and faulty quality control. The rev limiter is of utmost important for the integrity of the engine.
Then, first, it is not too difficult, even on a modern engine, to include
a mechanical rev limiter, something that is directly linked to the crank-
shaft and the ignition kill switch.
Second, even if you don't have a mechanical link, then you should provide
at least a redundant, directly linked electronic rev limiter. Something that
bypasses the ECU and everything, an "if all else fails" switch.
Third, you should simulate your ECU mapping before you flash it into the machine and probably, you should make your ECU development software
in such a way that it becomes impossible, by design, to bypass or
disengage the rev limiter .
I realize that in the area of competitive racing life is not perfect,
but finally this kind of mishap could have been prevented with
proper quality control. ***

1100Virago (3052) napsal 03.06.2016 v 13:38

IvanDvoutakťák: Je fakt, že úseků kde se na TT drží plný kotel do zblbnutí a skáče se přitom přes nerovnosti, je hromada. Ale kdyby tam závodila Yamaha s vlastní řídící jednotkou, tak by to asi měli ošetřené.

Carom: No právě že to ve vteřině z telemetrie asi zjistit nešlo. V tom článku od IvanaDvoutakťáka popisují, že až ve fabrice dávali dvě a dvě dohromady z rozebraného motoru, telemetrických dat a souvisejících systémů.
Jorgemu se prostě až na warmup dařilo ten kritický hrbol míjet, Valentino ho trefil až při závodě. Nebude přes celou šíři trati.

chotas (163) napsal 03.06.2016 v 12:48-1+1

Carom: Chorge jel holt chytřeji

Carom (185) napsal 03.06.2016 v 12:43+1

Dále z toho plyne, že jestli by mu preventivně dali novej motor, tak stejně by to mohl přetočit? Nějak se mi to nezdá..

Carom (185) napsal 03.06.2016 v 12:36

Jednotná elektronika nestačila reagovat na něco speciálního. To beru. Ale z telemetrie museli ve vteřině vědět, že JL motor přetočil, kde se to stalo a že příčina bylo odlehčení kola. Proč na to neupozornili minimálně jezdce, když nestačili reagovat softwarově. Zajímavý, že Lorenzo s tím v závodě problém neměl. Nebyla to tedy opotřebovaná nějaká část. To znamená, že přes horizontík nedával plnej knedlik a rossi jo? Věděl to Rossi? A co Jan Tleskač.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 03.06.2016 v 11:25

Dejfe - díky těm všem "kontroulům" by přece jezdci MĚLI mít možnost
"bušit do toho jako hluší do vrat", néé !?? Asi se opravdu "vloudila chybička" Na hrbolaté trati TT by chlapi takto nedojeli ani jeden ...

1100Virago (3052) napsal 03.06.2016 v 11:19

IvanDvoutakťák:
Z prohlášení plyne, že to byl přece jen hrbol, že příčina u Valentina i Jorgeho byla úplně stejná, že to nemělo nic společného s chybou kterou udělal Valentino v zatáčce San Donato o kolo dříve. Yamaha nepoužila pro motory žádné extra nastavení odlišné od předchozích tratí a Rossiho motor v závodu byl nejčerstvější ze tří, které mu zatím Yamaha dodala zapečetěné, takže nebyly žádné důvody pro jeho výměnu před závodem. Prostě se sešly dvě okolnosti, které se asi jinde nevyskytnou - pomaleji reagující omezovač otáček a extrémně dlouhá rovinka s vlnami, kde se motor točí dlouho na maximum a hrozí jeho přetočení a potkání.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 03.06.2016 v 09:46+1

//superbikeplanet.com/2016/Jun/160602a.htm

dejf. (1341) napsal 03.06.2016 v 09:19

Jury64> I pri brzdeni dochazi k pretoceni motoru, kdyz kopes prudce kvalty dolu. Na zavodnim bajku, kor v motogp, do toho muzes (s nadsazkou) busit jak hluchej do vrat, jelikoz od toho mas chytrou elektroniku, ktera si s tim poradi. Tady bohuzel selhala...

1100Virago (3052) napsal 03.06.2016 v 09:19-1+2

Jury64: K tomu odlehčení nedošlo při brždění, ale nadskočením na hrbolu (nebo projetím dolíku a následným nakopnutím, nejsem si jistý) na trati, čili ještě v době, kdy se jelo na maximální plyn. Stejný problém stál Marqueze vítězství - trefil vlnu, začal se mu zvedat předek a antiwheelie ho obralo o výkon. Mugello je tím proslulé.

DOMINATOR (1260) napsal 03.06.2016 v 08:53

Pěkna správa

Jury64 (23) napsal 03.06.2016 v 08:38

myslím, že nás yamaha trošku houpe. -při extrémním brždění se sice prakticky úplně odlehčí zadní kolo, ale to už má dávno zavřenej plyn a reguluje sílu přední brzdy, než ji začne povolovat a do toho i znovu akcelerovat-pochopitelně podle typu zatáčky- takže to potkání pístu s ventily, nevím. Pak už jsme to všichni viděli-bílý kouř atd. A k závodům? Jedni fandí jezdcům, jiní značkám jiní hlavně tomuto sportu a chtějí vidět pořádnou, ale hlavně fér bitvu.Pravdu mají tak trošku všichni i když naprosto souhlasím s tím ,že jednotná elektronika brzdí fabrikám vývoj i pro nás smrtelníky-což byl prapůvodní smysl tovární podpory. Ale , i když mám sám své oblíbence i zatracence, značky které jsou pro mě srcovkami, myslím, že závody má rozhodovat umění jezdce a mechceme dopoadnout jak v F1. Za rok přistoupí KTM a i když to není moje značka, budu jí fandit. A co nejvíc mokrejch závodů

Fast17 (431) napsal 02.06.2016 v 23:39-1+2

ale houby, vždycky to bylo tak, že ten kdo vyrobí (vyrábí) nejlepší stroje vyzobává nejlepší lidi. A pokrok že ten, kdo je o krok vzadu. To je podstata, zbytek sou výmluvy. A že má jezdec s nejlepším strojem výhodu - no jasně, ale musí bejt dost borec na to, aby ji zvládl využít. A teprv to z něj dělá nejlepšího...

Motofighter (471) napsal 02.06.2016 v 23:21-4

1k1Vistlano: Nesouhlas, naopak pri zavodech jsou potreba co nejpodobnejsi stroje, aby vynikla kvalita jezdce, nikoli stroje.

JollyJoker (1004) napsal 02.06.2016 v 23:18

Tak to se to zlevňování v Mgp Yamaze pěkně prodražilo.

1100Virago (3052) napsal 02.06.2016 v 22:49-2+3

Přímý důsledek zvěrstva zvaného "jednotná elektronika". Jednotné cokoli je brzda technického pokroku a cesta do pekel. Je načase vrátit pravidla tam kde byla kdysi - uvolnit konstruktérům ruce, ať se můžou s problémy popasovat podle libosti.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 02.06.2016 v 22:41+1

presto bych to na tyhle urovni necekal, ze si neoveri jak ta elektronika funguje vc omezovace.




TOPlist