Tým tovární Yamahy nesouhlasí s penalizací Quartarara

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5074) napsal 05.07.2022 v 12:49

Nedalo mně to a našel jsem si čas, abych v lepším
slovníku zjistill, že úroveň znalosti anglického jazyka
těch Stewardů FIM není (mírně řečeno !) na bůhví-
jaké úrovni :
IRRESPONSIBLE(riding) totiž ani zdaleka není vyjádřením,
žeby jízda FQ byla stewardy shledána BEZOHLEDNOU = správně
RUTHLESS / INCONSIDERATE / THOUGHLESS, na rozdíl od
IRRESPONSIBLE = nezodpovědnou / nespolehlivou / nepříčetnou .



DOPLŇUJI TAKTO MOJE zdejší VYJÁDŘENÍ ze 30.06.2022 v 19:55
Podstatné sekvence "zjištění" tří stewardů FIM :
*******************************************************
a) ... (FQ) being overly ambicious ...
b) ... is considered irresponsible riding ...
c) ... causing danger to other competetitors ... ,

což v doslovném překladu do češtiny má význam :
a) ... nadměrně ctižádostivý/žádostivý (FQ) ...
b) ... je považováno za nezodpovědnou/nepříčetnou jiízdu ...
c) ... způsobila/byla nebezpečí/nebezpečím pro další
uchazeče/soutěžící ...

MOTOGP_GURU (4) napsal 01.07.2022 v 01:09-1+2

Ten Miller je fakt ferovej borec, po tom co ho vytlačili před cilem, tak se strašně snažil vratit na trat, kdyby použil tu Rossiho zkratku 50m přes štěrk, tak byl komfortně čtvrtý. No asi nemá na to žaludek vynechat zatačku a ještě mit zachvat radosti v cili. To byl tehda ten pravej asocial.

oxygen (489) napsal 30.06.2022 v 23:43+1

Závod pěknej aji respekt a omluvy mezi pilotama holt tam nebyl bezohlednej asociál a hned byla vidět ta pohoda mezi ostatními
Ale Fabio tam tentokrát předvedl slušnou amatéřinu - Stoner by mu už vysvětlil ty ambice vs talent... vč. toho jeho druhýho výjezdu na trať - proč, k čemu?

MOTOGP_GURU (4) napsal 30.06.2022 v 21:51

A proč nedostal penalizaci MIr, který překřížil na startu dráhu Marinimu?? Asi komise usoudila, že to je stejně jedno, protlačenému bráchovi nepomůže ani stejný vítězný stroj jako má Bagnaia.

pernik61 (0) napsal 30.06.2022 v 17:40

Ahoj jsem ted tři týdny nechodící ,tak jsem mám hafo času na čučení po netu .
Dole je odkaz na písemné rozhodnutí o incidentu.

https://www.roadracingworld.com/wp-content/uploads/2022/06/GP11_NED_22_Quartararo_MGP_20_Causing_a_crash.pdf

nahllowSKY (315) napsal 30.06.2022 v 15:00

Rozkaz zněl jasně.V Silvrstnu je třeba vyhrát is tím vyfasovaným dlouhým kolem.

IvanDvoutakťák (5074) napsal 30.06.2022 v 10:53

Jako závěr mojí dišputace , respektive pochybností o odborné zůsobilosti
posuzovatelů "chování" jezdců na trati (především nejvyšší kategorie GP) ,
nazvaných *Stewards panel*, je přehled těchto "činovníků" uvedený v ofic.
materiálu FIM . Především pro Rosho 29.6. - 14.05 a Virago 29.6. - 22.27 .
Nevím samozřejmě, v jakém složení rozhodoval Stewards panel při GP
v Assenu, především o "provinění" Fabia Quartarara vůči španělskému
jezdci A. Espargarovi .

FIM Stewards :
Andrés Somolinos, Paul Duparc, Ralph Bonhorst, Bill Cumbow, Franck Vayssie,
Antonio Lima, Christian Schneider, Simone Folgori, Igor Eskinja, Daire Lowe,
Jose Augustin Nuňez, Gaspar Tamboada, Ken Saillant, Jesus Baquero, Mario
Olana, Claudine Guerin, Armando Marques, Annie Villa Vega, Fabio Sgarzi,
Stuart Higgs, Tome Alfonso, Paul King, Simon Maas, Raffaele de Fabritiis,
Arjan van Eekelen, Jean Marc Desnues, Pedro Ribeiro a(!) FREDDIE SPENCER .

https://tinyurl.com/ms8s36cy

DutchTT (846) napsal 30.06.2022 v 07:36+2

S čím nesouhlasím ja..že Jarvis poslal FQ20 zpět do ztraceného závodu , bez kontroly stroje..je jen štěstím ,že se jezdec po další nehodě nezranil.

Marex (2570) napsal 30.06.2022 v 00:11+7

Pokud budou vsechny trestat stejne, nebude s tim mit nikdo (soudny) problem. Tahle pentle je v ramci predchozich incidentu znacne kontroverzni.

Yamaha999 (461) napsal 29.06.2022 v 22:30+4

Pomaly ale jiste to nabere smer typu F1 kde o vítezství rozhoduje už opravdu úplne vše jen né samotné závodení.. Pak už zbejvá si jen počkat aby i sem dorazilo to jejich krásný "pust ho pred sebe" (které považuji za ten nejvečší humus který se kdy v motorsportu objevil) a bude to cajk.. Holt jak se ríká jedeme new age aneb "Je tady krásne"...

1100Virago (3052) napsal 29.06.2022 v 22:27-1+2

IvanDvoutakťák 29.06.2022 v 21:32:
Tabulka s nominovanými funkcionáři pro jednotlivé závody je tady
https://tinyurl.com/ms8s36cy
Jednotlivé osoby se dají snadno vygooglit.
Podle nových regulí se prostě neudělují body, ale long lapy nebo posuny dozadu na startovním roštu. Pořád menší trest než průjezd boxy.
A je rozdíl, pokud jezdec jede relativně normálně ale kvůli ztrátě gripu mu podjede předek (nebo se zavře řízení) a následuje pád na který doplatí i další jezdec, nebo pokud to někdo do zatáčky pošle takříkajíc "na Marqueze" stylem "ono to nějak dopadne" a někoho sestřelí. To je důvod zdánlivého dvojího metru, ale on své opodstatnění má.

(edit: Chtěl jsem to dát jako reakci pod příspěvek, ale nějak mě to neposlechlo)

Jirikh75 (947) napsal 29.06.2022 v 21:42+5

Tohle prostě těžce přestřelili. Jarvis má pravdu. A vzhledem k tomu, jak se s Yamahou blbě předjíždí, to znamená, že Fabio už to nedotáhne. A Aleix může zase umazat pár bodů ztráty.

fomax (241) napsal 29.06.2022 v 21:34-3+4

Ezpézetkovina!!!

IvanDvoutakťák (5074) napsal 29.06.2022 v 21:32+3

Zajímal by mně především věkový průměr těch "stewardů" FIM ,
co čím dál více ovlivňují výsledky závodů a taky jestli vůbec
někdy jezdili okruhy na světové úrovni, nebo celou problematiku
*nasáli* z klimatizované kanceláře !!!
Taky jestli už tito "stewardi" zrušili systém bodových penalizací
za "nebezpečnou jízdu", praktikovaný v nepříliš vzdálené minulosti,
nebo si ho (tento systém) ponechávají "pro všechny případy" ...

Není třeba uvádět DALŠÍ příklady, kdy byli "stewardi" v udělování
penalizací AŽ PODEZŘELE "ZDRŽENLIVÍ" , jak zde uvádí
Foxtrot 29.6. v 18.47 pod komentem Rosho 29.6. ve 14.05 :

Bagnaia Martina v Kataru / Miller Mira v Portugalsku / Nakagami
Bagnaiu + Rinse v Barceloně ...

Ozzy_ (1136) napsal 29.06.2022 v 20:50+7

Naprosto souhlasim s Linem. To se budou udelovat penalizace protoze se zavodnici snazi predjizdet ?! Doprdele vzdyt to je to co chceme videt ! Jak sportu pomuze kdyz se za to budou davat pentle, kdyz to nevyjde ?

Myslim ze kazdy kdo to videl musi uznat, ze tam byla skulina, a ze to vyjit mohlo. A holt nevyslo. Vsak jsou to ZAVODY !

1/ Za me, zlikvidovat VSECHNY nesmyslne zelene zony ! Vratit travu !

2/ A trest udelovat pouze v pripade skutecne nebezpecnych situaci (tahle fakt nebyla, i kdyby to Ales neustal, a spadli oba, tak to bylo lehke podjeti bokem v pomale zatacce, zadny vrazedny utok!

3/ Kdyz uz nejaky trest padne, MUSI se proti nemu dat odvolat ! To je snad zaklad rozumne spravedlnosti. Ze kdyz uz ma byt nekdo potrestan, tak ma pravo aby byl jeho pripad posouzen alespon dvema instancemi v ramci objektivity a spravedlnosti ne ?

Paskvil tohle fakt.

gresini (4459) napsal 29.06.2022 v 20:29+5

Už je těch pravidel strašně moc a bojím se,že budou přibývat další a další. Už to zdaleka není takové to krásné závodění jak bývalo.

gorkin (4444) napsal 29.06.2022 v 18:43+6

Začíná se více závodit u ZELENÉHO stolu...a to už pak neni to pravé závodění
Stewardi z toho udělaji sport pro uplakánky...
už mi to začína i vadit..penalty za jízdu po zelenem poli...kdyby tam nechali travu.. rozbije si čuňu a hotovo...příště by to neudělal...

Chtěl bych vidět tu brožuru s paragrafy co se všechno na trati smí a co ne... asi by to bylo v některých připadech celkem bizarní čtení

1100Virago (3052) napsal 29.06.2022 v 17:47-1+3

Že existuje individuální posuzování situací je podle mě správné. Ale že se proti výsledku nedá nijak odvolat je podle mě hrubá chyba. Konečný výrok je podobný soudu a i tam se dá odvolat, odvolání zdůvodnit a důvody by měly být před konečným verdiktem znovu zváženy.

TDM851 (4095) napsal 29.06.2022 v 16:58-2+2

Fabia mám rád, ale podle mě si to zaslouží. Rozhodně nebyl schopen tu zatáčku dobrzdit a projet ji tak, aby neohrozil Aleše. Navíc pak vyjel z boxů s motorkou, která měla problém. Díky tomu znovu spadl a mohl vzít sebou i někoho jiného.
Dopadlo to jak dopadlo, ale AE měl na vítězství a díky tomuto manévru o něj nemohl bojovat.
Že tu je dvojí metr, to už víme. Ale v tomto případě mi to přijde správně.

realkosmen (1452) napsal 29.06.2022 v 16:41+9

Nedivím se. Tohle probíhalo celkem pravidelně v podání MM, letos Nakagami převzal žezlo a jestli to nedat za sejmutí v T1 v L1 a způsobení zranění jezdce který je pak v zájmu zachovaní zdraví nucen vynechat závod, tak opravdu nevím už kdy. Občas Jackovi se taky něco nepovede ale Quarta to slízne. Vyjádření "tak si objede LL a hotovo" může pronést opravdu jen někdo komu nejde o titul. Že AE přišel možná o bednu a mohl přijít o více bodů už jsou zbytečný debaty. Dojel jak dojel a jsou tací kteří kvůli jiným nedojeli a nikdo se tím nezaobíral.

Za mě když nechali všechny ty strkance doteď, měli nechat i tohle.

jan26 (3624) napsal 29.06.2022 v 16:06+5

Ještě se vrátím ke čtvrtku minulého týdne, kde Fabio odhalil v centru svoji pamětní dlažební desku .
Odhadem se sešlo kolem 150 lidí akce o které málo kdo věděl. Přesto zájem mít od něj podpis či dokonce foto rozpoutalo šílenství. Dostat se zpět k autu od místa cca. 10 metrů trvalo minuty.Po zdolání těchto metrů a usednutí za volant zjistil, že X lidí leží na předním kufru a snaží si udělat selfí za každou cenu.No bylo to takové zpestření čtvrtečního poledne. Na okruhu při průjezdu a nebo,když se objevil na obrazovce také vyvolal menší pozdvižení, ale přisuzoval bych to tomu,že tam byla početná skupina francouzů. Jinak ta atmosféra byla poklidná během víkendu. Trochu rozruchu vnesl vedoucí Schrotter díky německým fandům a pak domácí Bendsnyeder, když se chvíli pohyboval na třetím místě.
Zpátky k incidentu, který se odehrál před námi v nejpomalejší pasáží okruhu.Jasná chyba FQ20, který se šel následně omluvit a že strany AE41 byla omluva přijata. No hned se spustila lavina jakého jsou kluci charakteru atd. No jenže dokáží si dobře představit kdyby to AE41 neustál a lehl a bral by za závod 0 b tak by ta reakce byla velmi odlišná od té původní !
Momentálně startovní pole nemá nějakou výraznější postavu a pokud se nevrátí MM93 tak to bude ještě nějaký rok trvat.

Jinak vznik těchto zelených zón a Long lapu slouží k ovlivňování výsledků!!!

Pumpido (375) napsal 29.06.2022 v 15:08+3

a ja asi taky radsi budu drzet usta

prijde mi , ze se tam stalo nekolik podobnych pripadu (jak "rika" Jarvis) a long lapy nebyl udelen
ale je rozhodnuto a jede se dal

kawafil (1096) napsal 29.06.2022 v 14:50-1+3

No sice v tom asi nebyl úmysl ,ale pro Aleixe hodně ovlivněný závod ,to že prokličkoval ze 16 na 4 a zachránil pro sebe závod ,tak není plus pro Fabia ,myslím , že ztratit kvůli long lap 3s je menší zlo,než body ,o které Aleix přišel

Saarinen (1440) napsal 29.06.2022 v 14:17+5

A případ Márquez ani nekomentuju přestože se to tehdy ještě tak neřešilo long lapama aspoň ne v takový míře

Saarinen (1440) napsal 29.06.2022 v 14:16+14

Je to krasobruslení Cirkus Dorna kterej mrvi ty závody nesmyslnama pravidlama. Prostě Q udělal chybu ale proč další trest?? Protože ve hře o titul je Španěl.. S pamatuju jak Kornfeil dostal long lap díky kterýmu přišel o vítězství právě v Assenu tuším a Spanelaci si tam vesele jezdili po těch zmrvenych zelených zonach každý kolo skoro. .. Takových případů se najdou desitky

rosho (519) napsal 29.06.2022 v 14:05-4+2

Tieto rozhodnutia nedajú merať ani vážiť, je to narozhodnutí medzinárodnej komisie skúsených členov. Malina to určite dostatočné podklady a rozhodli tak ako rozhodli.

Georgio88 (1219) napsal 29.06.2022 v 13:46+2

Jarvis má podle mě držet kušnu, motat palcema a přemýšlet, kde letos udělali soudruzi z NDR chybu, že na ladičkách krom Fabia nikdo nezajede ani krtka.

Fabio udělal botu, objede si jeden long lap a hotové.

SLAY (810) napsal 29.06.2022 v 13:42-1+3

mají pravdu je to neadekvátní




TOPlist