TV přenosy 2015: Rozhovor s komentátorem Bélou En

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SuperSic58 (1308) napsal 18.02.2015 v 16:11

Takže letos bez českých přenosů To sme to dopracovali Novu sport si strčte za klobouk, max že bych zašel do putyky na závod. Tak snad na německym eurosportu

IvanDvoutakťák (5074) napsal 16.02.2015 v 12:07

Rado tu ještě není ??

AKRO (-498) napsal 13.02.2015 v 13:42-1

DutchTT - Souhlasím!

DutchTT (846) napsal 13.02.2015 v 11:50-1+1

Jednička je Vašek Svoboda..

Rado_ (555) napsal 13.02.2015 v 09:36

unmake - tak samozřejmě informaci o tom, že motocykly Aprilia jsou de facto nelegální (na tohle slovo dává p.Svoboda vždy dvojnásobný důraz) superbikové stroje opravdu potřebuju slyšet každý závodní víkend, a to tři léta zpět a deset let dopředu... Takhle Svobodovic hláška je snad jediná jistota v dnešní nejisté době, a to mi zrovna jako něco ke chlubení nepřipadá... Naštěstí to ale říká svým uspávacím tónem a pokud se tak stane v poslední třetině závodu, tak stejně už mnoho diváků u obrazovky díky vesměs strhujícím závodům spí

koolja (134) napsal 13.02.2015 v 07:02

no ja si pamatuju,kdyz spolukomentoval Frantisek Stastny zimni motocrosy a televizni svet motoru,nebo jak se to tenkrat jmenovalo.Ten mel supr hlas.Jako decku me to nejak uvizlo v palici a pak jsem ho potkal pri vyhlasovani BOBY Motion.Taky tam pronesl par vet a ten hlas me proste k motorkam sedel.

unmake (19) napsal 12.02.2015 v 22:22-1

Neměl jsem v úmyslu tady snižovat odborné kvality pana Svobody. Pravda ale je že nám tohoto chce říct co nejvíce a v přemíře snahy na nás chrlí komentáře a působí to hodně zmateně. Také mi u pana Svobody chybí pohoda při komentování. Když pominu list savého papíru a motocykl má jen dvě kola tak se mi líbil Joska Kubíček. Jednička je Béla En

DN (57) napsal 12.02.2015 v 21:15

Docela by me zajimalo, koho na motorkarich nastval Kuba Smrz, ze tady nnei ani zminka o tom, ze bude letos jezdit BSB.. Pokud to tu nekde je, tak se omlouvam a ignorujte to.
Jinak ja jsem s Belou velice spokojen, prijemny hlas a prehled taky ma, zejmena ve WSBK, ale to ostatni moc nezaostava..

AKRO (-498) napsal 12.02.2015 v 21:06+3

Belaen - Změna designu stránek to opravdu není! Ty minulé byly daleko lepší a přehlednější!

Belaen (43) napsal 12.02.2015 v 19:48

Marex: Ono to s těmi hosty není tak snadné. Lidé, kteří by měli potřebné znalosti a uměli o tom mluvit, obvykle nejsou k dispozici. To, že někdo jezdí na motorce například Adrii neznamená, že bude vhodný spolukomentátor. Ale věřím, že se to alespoň párkrát za sezónu podaří.

Rado_ (555) napsal 12.02.2015 v 19:40

Já komentátory neřeším. Pokud mám perfektní HD obraz (platí obecně u sportu) a technicky dobře nasnímané obrázky, dovedu si úsudek udělat sám (doplňkové info mě u Live přenosu nezajímají) a naopak... při SD mazanici nepomůže ani génius... Než bych se měl koukat na přenos, jenž není vysílán na HD stanici, 2x si rozmyslím, zda na něj vůbec koukat... Třeba přenosy WSBK donedávna vysílané na LA7 ve formátu 4:3 bych nezvládl...

Marex (2570) napsal 12.02.2015 v 19:29

Já teda taky raději Svobodu,ale jestli bude Bála En schopný zajistit do studia hosta se znalostmi okruhů, jezdců, zákulisí... bude to super.
Béla En: Já už dlouhou dobu vidím diskuze prosté 3-4 individuí, které mám v blokaci a je to pohoda, O objektivitě ale nemluvím, protože sám hodnotím spíše subjektivně (resp. umím si to přiznat). :)

Belaen (43) napsal 12.02.2015 v 17:51-2+1

Koukám, že se změnou designu stránek k lepšímu došlo i k navýšení inteligence uživatelů. Takhle pohodovou a objektivní diskuzi jsem tu snad ještě nečetl. Klobouk dolů.

Ogg (387) napsal 12.02.2015 v 16:38+1

No tak to jsou zase názory, no neměl jsem pravdu? Tady téměř všichni kritizují komentátora Svobodu, přitom ty samé stránky mají na foru udělanou anketu, kterou jasně vyhrává.

//www.motorkari...ft=168546&fid=27

Prostě jak jsem psal, 100 lidí, sto různých názorů. Za mě asi ke komentování tolik:

Správný komentátor má mít dobrý hlasový projev, tzv. dobrá barva hlasu. A k tomu mít přehled o tom co komentuje. Být prostě fanouškem toho daného sportu, zajímat se o to a mluvit o tom v přenosu, když na to dojde řeč.

Každý z těchto jmenovaných komentátorů, které tady zmiňujete, vždycky někdo něco splňuje, ale nikdy to není 100%.

Svoboda má přehled, to je jasné, čte články, a mluví o nich v přenosu. Ta barva hlasu, projev je horší, což dokazují postřehy zdejších kritiků.

Bela En to má zase spíš obráceně. Mluvený projev na dobré úrovni ale přehled není až tak velký jako když komentuje Wé eS Bé Ká.

Těch komentátorů se vystřídalo hrozně moc, ať už na Primě, ČT, Nova, či Eurosport. Já mám dobrou pamět a tady jsou jména:

Ondřej Horský + Martin Štefl (do roku 04 na Primě) legendární hláška Horského "klobouk dolů"
Ondřej Novotný - Eurosport do roku (do 2005)
Joska Kubíček a Michal Bursa - Eurosport 2006
Joska Kubíček a MIlda Čihák - Eurosport 2007, 2008
Michal Bursa a Jiří Zíta - ČT (2007)
Karel Březina a Jiří Zíta - ČT (2008)
A novodobá éra MotoGP na Nově/Fandovi/Nova Sport tedy převážně v roli Vaclava Svobody, sem tam Joska Kubíček a sem tam i host v podobě Karla Abrahama. (09 - současnost)

Hosté při komentování je dobrá věc, stačí si stáhnout tento závod od pana Rada, který komentuje Kuba Smrž.

//www.ulozto.cz/xoVyRNT/wsbk-magny-cours2012-race1-divx

Prostě každý má jiného favorita, je to v pořádku. Každý žádáme od komentování něco jiného, někdo chce větší zapálení, někdo zase informace co se v paddocku děje.

Je to jak u politiky. Někdo chce levičáky, někdo chce u koryta pravičáky. Já jsem taky pravičák !

Inu, je dobře, že Nova Sport to dává. Z hradu mám informaci, že min. tři roky MotoGP na Nova Sport uvidíme.

Problémem komentování je, když je na to člověk sám. Ve F1 komentovali poslední rok dva, a bylo to hodně dobré, i když jeden z nich komentoval vždycky zadarmo, protože Nova platila mzdu pouze jednomu komentátorovi. Pan Svoboda komentuje zadarmo protože je přímo zaměstnanec Novy a komentuje jen proto, že jsou motorky jeho koníčkem.

mamba54 (1340) napsal 12.02.2015 v 16:01-1+1

Já moc komentáře neřeším, přesto se rád dozvím i o novinkách a dění v zákulisí. Při pečlivém sledování čela závodu ( protože něčemu jinému se kamery věnují jen výjimečně ) přece nepotřebuji každé předjetí mít okomentované. Za mě tedy spíš V. Svoboda. ( i on aktivně jezdil)

Rado_ (555) napsal 12.02.2015 v 10:15

Kubassi-88 - ani omylem... MGP se na FTA stanici vysílá dále v Polsku (Polsat, Polsat Sport News jedou v DVB-T volně), Německu (Sport 1 volně v DVB-S), Španělsku (TVE volně v DVB-T), Rakousku (Servus TV volně v DVB-S), Maďarsku (M1 volně v DVB-T), Velké Británii (British ESP je volně v DVB-T) i Rusku (Russia 2 v DVB-T)

Nuvolari (2329) napsal 12.02.2015 v 09:34

..to je chyb, asi si to po sobě začnu číst..., jinak uslyším hrozné věci...

Nuvolari (2329) napsal 12.02.2015 v 09:18

Souhlasím s tím, že nejelpší komentáře na našich stanicích prostě neuslišíme. Ale pan Svoboda je z našich určitě nejlepší. Bélu jsem v jeho začátcích tedy rozhodně nemusel, ale hodně, hodně vyrostl. Ale jak někdo může plakat po panu Kubíčkovi, to tedy nechápu. Uznávám ho velmi jako týmového manažera, ale komentátor je to příšerný od A do Z a jediné, co je na jeho komentech pozitivní, jsou dnes již lidové hlášky, že "motocygl má pohopouhá dvě kola a je to nářadí značně vrtkavé" a že je "čas na dobrou kávičku".
Tolik asi můj postoj k aktivním komentátorům. Nemá cenu řešit ty bývalé.

Petta (377) napsal 12.02.2015 v 07:53-1

Nejlepsi je, jak se Svoboda nekde dozvi nejakou kravinu a pak to cpe do kazdyho treninku a zavodu i nekolikrat. To si vzdycky rikam, ty fole uz zase!

Krabbio (1002) napsal 12.02.2015 v 01:51

samsung740 to pises ironicky ze jo? Svoboda často plácá úplné nesmysly. Jak tu někdo psal důležitých momentů si nevšímá atd atd. Svoboda nejhorší komentátor.

samsung740 (38) napsal 12.02.2015 v 00:15

.Pro mě je na prvním místě Joska Kubíček.Svoboda je také velmi dobrý komentátor.A to že zde píšete že to neprožívá,tak si myslím právě opak.Václav Svoboda je jednička v komentování.To je můj názor.Moc se na jeho komentář těším.

Capi65 (111) napsal 11.02.2015 v 23:53-2+2

Pan Svoboda se na tu práci nehodí. Kdykoli to komentuje on, tak u televize jen nechápavě kroutím hlavou, jestli je tohle vůbec možné. Mám pocit, že tenhle pán se u přímého přenosu MotoGP dívá na něco úplně jiného, popřípadě u toho luští křížovky, protože si podstatných věcí vůbec nevšímá! Není přece možné, když je v záběru kamer vláček jezdců a poslední z vláčku spadne, aby si toho komentátor vůbec nevšiml. A u pana Svobody jsem si toho nevšiml jen jednou. Ano, je o něm známo, že je to velký fanoušek Rossiho, takže má možná upřené oči jen na Yamahu s číslem 46 a kvůli tomu mu potom utíkají důležité momenty. A když už nějaký ten důležitý moment náhodou zbystří, tak jej okomentuje stejně nudným a nezáživným tónem, jako kdyby pronesl větu, že zítra bude pršet...

unmake (19) napsal 11.02.2015 v 23:17+1

Problém komentátora Svobody je, že mluví příliš moc a o něčem co nesouvisí s přenosem ani s MotoGP. Nebo si najde pilota na cca 25. pozici a vypráví o něm romány. Dále mi vadí když zabrousí na čsl silnici 70.-80. let, kterou také pamatuji ale do přímého přenosu do nepatří. Komentář Svobody je neucelený a někdy asi neví co povídá. Dle mého názoru je Novasport neprofesionální channel.

Marex (2570) napsal 11.02.2015 v 22:45

Desmo: To je o sympatiích a o kvalitě. Jako v každém odvětví je komentátor buď dobrý, nebo špatný. Prostor mezi oběma póly je velký a je to na fandovi,aby zhodnotil, jak se mu který komentář líbí. Já kupříkladu měl rád hlas pana Horského,ale obsahově to byla tragédie. Nejlepší byl Bursa spolu s ... teď nevím. To jsou moje sympatie.
Ale máš recht, že komentátoři v anglo-jazyčném světě zní super.

Marex (2570) napsal 11.02.2015 v 22:41

Béla En: Připojuji se k STRNGR. Je pro tebe problém si přizvat do studia Ježka, Mrkvu, Popova, Bursu,... prostě někoho z jezdců, kdo by se tím i připomenul našim fandům a učinil vysílání poněkud záživnějším? Podle mne by to měl být jezdec, protože pouze tak mu lze odpustit nějké ty chybky v komentování.

desmo69 (638) napsal 11.02.2015 v 21:44+1

Nevím proč se furt tak řeší kdo komentuje. Pokud komentátor není v přímým a pravidelným kontaktu se světem a zákulisím GP, tak je úplně jedno kdo převykládá články a informace z českých serverů který už stejně většina nelaické veřejnosti zná. A pak už je to jen o osobních preferencích jestli budu radši poslouchat někoho kdo za závod odvykládá historii Jawy nebo někoho kdo spíš prožívá každý předjetí jak kdyby šlo o život. Poklonu si zaslouží všichni kteří to ty cca tři hodiny zvládnou odvykládat sami. Nejlepší komentátoři byli na motogp.com a to Gavin Emmett, Nick Harris plus jeden uličník z pitlane. Ikdyž jsem jim rozuměl každý pátý slovo stejně jsem se toho dozvěděl mnohem víc a to z jednoho prostýho důvodu...jsou v paddocku minimálně od čtvrtka do neděle .

JP (206) napsal 11.02.2015 v 21:19+3

Já dávám přednost komentáři v angličtině a nejen proto že se domluvím bez problémů. Schválně, zkuste si poslechnout Moto GP, WSBK, nebo BSB v originále a zjistíte, že český komentář má co dohánět. Stačí slyšet intonaci, rychlost a jejich zaujetí a máte pocit jako kdybyste tam byli živě. Václav Svoboda je chodící encyklopedie motorismu a jeho únavné monotonní řeči k závodům nepatří, ale mohl by tam být jako host. Béla se snaží, ale pořád to není ono. Joska Kubíček tam může být taky jen jako host. Světová špička pro komentování motocyklových závodů je pro mě Tobby Moody . Parádní bylo když závody WSBK jako host před časem spolukomentoval James Toseland, z našich Mates Smrž byl taky dobrej a Ondra Ježek za svou premiéru taky ode mě dostává palec nahoru .

Kubassi-88 (279) napsal 11.02.2015 v 20:31

V CR asi svetovej unikat ze vysilali /uz bohuzel vysilali/ MotoGP na volne dostupny stanici..je to skoda no nova sport nemam a porizovat si ho nebudu..hodne v tom ma prsty abraham proc se to v CR jeste vysila a za to mu patri velky dik..NOVA NEUMI vyuzit tak obrovskej potencial v MotoGP co je /4 spickovi cesti jezdci/ to nema vetsina zemi sveta..kdyz nejsou prachy nejsou vyborni komentatori, neni studio, nejezdej redaktori na misto konani..proc sakra nezvete na kazdej zavod jednoho hosta z prostredi moto proc tam je chudak svoboda sam..JSEM SI JISTEJ az HANIKA nebo KUBA pojede o titul vyvola stejne silenstvi jako to ted dela biatlon..

Dejvid17 (1088) napsal 11.02.2015 v 20:06

potřebuju Fandu :((

rudybaron2009 (-54) napsal 11.02.2015 v 19:49-1+1

Ani savý papír by se tam nevešel!Kubíček- Čihák 1

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist