Test MotoGP – První den zajel nejrychleji Ital Bezzecchi

V pátek zahájili v Sepangu jezdci a týmy třídy MotoGP oficiální přípravu na novou sezonu MS silničních motocyklů. První den testu bylo na dráze všech dvaadvacet závodníků, jímž místy zapršelo, ale většina z nich byla okamžitě pod hranicí dvou minut na kolo. Nejrychlejším jezdcem prvního dne byl Marce Bezzecchi (Ducati) s časem 1'58,470 sekundy. Test pokračuje druhým dnem v sobotu 11.února 2023.

V samotném závěru dne zajel nejrychlejší čas 1'58,470 sekundy Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team), jemuž se podařilo dostat na samotný vrchol výsledkové tabulky. Ital během dne zvládl 55 kol a byl o 0,130 sekundy rychlejší než druhý v pořadí Maverick Viňales (Aprilia Racing Team). Španěl v sedle prototypu Aprilie měl velmi rychlé kolo rozjeto také v samotném závěru, ale poslední čtvrtý sektor mu nevyšel ideálně a je druhý

Nějakou dobu vedl časomíru Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team), jehož maximem dnes bylo 1'58,732 sekundy. Italský závodník je v tovární stáji Ducati nový, ale pokračuje v nastaveném tempu, jaké předváděl loni u Gresiniho. Jen pět tisícin za Bastianinim je čtvrtý Jorge Martin (Prima Pramac Racing). Španěl byl také na špici časomíry a nakonec na nejlepší čas dne ztratil 0,267 sekundy. První pětici nejrychlejších uzavřel Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), který na prvního ztratil 0,387 sekundy.

S šestým časem 1'58,941 sekundy je Aleix Espargaró (Aprilia Racing), jenž během dne testoval společně s Viňalesem hned několik prototypů Aprilie. Sedmý v pořadí je Johann Zarco (Prima Pramac Racing), osmý Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing), devátý Alex Márquez (Gresini Racing) a první desítku uzavřel se ztrátou 0,648 sekundy Franco Morbidelli (Monster Energy Yamaha MotoGP Team). Jeho týmový kolega, jedenáctý Fabio Qurtararo (Monster Energy Yamaha MotoGP Team), po pátečním testu uvedl: „Byl to náročný den, zejména ráno, protože jsme použili několik pneumatik, které mi moc neseděly, zejména měkké přední. Dnes jsme ale vyzkoušeli spoustu věcí. Některé byly pozitivní, jako třeba to, že se především zlepšila maximální rychlost. Stále je ale co testovat a máme před sebou další dva dny. Zítra budeme pneumatiky používat lépe a uvidíme, co dokážeme. Na to, že to byl první den, to nebylo špatné. Zítra budeme více pracovat na aerodynamice a myslím, že to bude mnohem víc intenzivní.”

V první desítce máme sedm Ducati, dvě Aprilie a jednu Yamahu. Nadvláda Ducati je vidět, takže pro ostatní výrobce motivace pro další dva dny. Každopádně v jedné sekundě na prvního je jedenáctý Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), dvanáctý Marc Márquez (Repsol Honda Team) a třináctý Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team).

„Byl to opravdu náročný den, kdy jsme si vyzkoušeli spoustu různých věcí, jako se to obvykle dělá před sezonou,” řekl Marc Márquez, který měl k dispozici tři prototypy. „Nejprve jsme začali na motorce 2022, abychom si potvrdili pocit, a pak jsme rovnou přesedlali na nové motorky. Vyzkoušeli jsme několik motorek a jejich různá nastavení a získali z toho spoustu zajímavých informací a dat, která teď musí inženýři a technici analyzovat. Uvidíme, jaká bude situace na konci předsezonního období, zatím to byl jen jeden den, takže je velmi brzy na to, abychom něco pochopili. Právě teď zkoušíme různé věci a tvrdě pracujeme, od toho je testování."

„Dnešní den byl náročný, protože jsme toho na testování v Sepangu naplánovali hodně,” prozradil Pol Espargaró (GASGAS Factory Racing Tech3), jemuž patřil dvacátý čas 2'00,078 sekundy. „Navíc se musím přizpůsobit způsobu práce skupiny Pierer Mobility Group, protože je jiný. Přišla spousta nových inženýrů, kteří se mnohem více spoléhají na analýzy a čísla a já si na tyto změny budu muset zvyknout. Co se týče samotné motorky, ve Valencii jsme měli jednu novou a jednu starší, a to hlavně proto, že jsem chtěl na starší jezdit bez většího přemýšlení. Tady máme dvě nové a úplně jiné motorky. Změnil se charakter motoru i podvozku a navíc jsme testovali některé aerodynamické díly. Zatím ale nemáme úplně vyřešeno, které z nich použijeme. Máme před sebou dva důležité dny testování, takže se na to soustředíme.”

Test MotoGP – 1.den
Pátek, 10.2. 2023 – Sepang (MAL)
1. 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team 1:58.470         54/55 kol
2. 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing 1:58.600 + 0.130 + 0.130 65/67
3. 23 Enea Bastianini IT Ducati Lenovo Team 1:58.732 + 0.262 + 0.132 42/54
4. 89 Jorge Martin ES Prima Pramac Racing 1:58.737 + 0.267 + 0.005 21/67
5. 1 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team 1:58.857 + 0.387 + 0.120 23/58
6. 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing 1:58.941 + 0.471 + 0.084 44/49
7. 5 Johann Zarco FR Prima Pramac Racing 1:58.966 + 0.496 + 0.025 46/56
8. 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP™ 1:59.021 + 0.551 + 0.055 45/47
9. 73 Alex Marquez ES Gresini Racing MotoGP™ 1:59.036 + 0.566 + 0.015 47/53
10. 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP™ 1:59.118 + 0.648 + 0.082 54/59
11. 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP™ 1:59.422 + 0.952 + 0.304 47/58
12. 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team 1:59.424 + 0.954 + 0.002 23/58
13. 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team 1:59.469 + 0.999 + 0.045 21/50
14. 88 Miguel Oliveira PT RNF MotoGP™ Team 1:59.730 + 1.260 + 0.261 39/50
15. 25 Raul Fernandez ES RNF MotoGP™ Team 1:59.813 + 1.343 + 0.083 52/54
16. 43 Jack Miller AU Red Bull KTM Factory Racing 1:59.826 + 1.356 + 0.013 48/53
17. 36 Joan Mir ES Repsol Honda Team 1:59.832 + 1.362 + 0.006 47/53
18. 42 Alex Rins ES LCR Honda Castrol 1:59.963 + 1.493 + 0.131 49/66
19. 37 Augusto Fernandez ES GASGAS Factory Racing Tech3 2:00.027 + 1.557 + 0.064 23/58
20. 44 Pol Espargaro ES GASGAS Factory Racing Tech3 2:00.078 + 1.608 + 0.051 40/58
21. 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing 2:00.085 + 1.615 + 0.007 18/60
22. 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU 2:01.204 + 2.734 + 1.119 27/49

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist