Poucila se Honda z chyb roku 2004 ?

Na prvni pohled se zda byt vse jasne. Jezdci tymu Repsol jsou jedinymi tovarnimi piloty japonskeho giganta HRC. Ale jaka je skutecnost ?

Poucila se Honda z chyb roku 2004 ?
Na zacatku lonske sezony, po odchodu Rossiho k Yamaze, bylo nejvyssim vedenim Hondy jasne deklarovano, ze: Repsol s jezdci Barrosem a Haydenem jsou sice oficielnimi tovarnimi piloty HRC, ale startovaci pozice bude i pro ostatni piloty Hondy (Camel Pons s Biaggim a Tamadou, a Telefonica MoviStar s Gibernauem a Edwardsem) stejna. Vysledek se „dostavil“, oba dva, na papire oficielni jezdci Repsolu (Barros a Hayden) nehrali v boji o titul mistra sveta vubec zadnou roli, ba prave naopak, a Hondou „nenavideny“ Rossi se stal opet mistrem sveta a to na Yamaze ! Cest Hondy tak zachranoval vicemistr sveta Sete Gibernau (Telefonica MoviStar) a prekvapivy vitez dvou zavodu Grand Prix, Japonec Makoto Tamada (Camel Pramac Pons) na pneumatikach Bridgestone.
A tak letos rozhodlo nejvyssi vedeni Hondy, ve snaze ziskat nazpet ztracenou korunu, ze prioritu budou mit tovarni piloti Repsolu, neboli Max Biaggi a Nicky Hayden. A na potvrzeni vseho prohlasil HRC manazer pro Evropu, Ital Carlo Fiorani,: „Max Biaggi je jasnym cislem 1.“ Ovsem, jeste nez zacali unorove testy v Sepangu, tak se nechal slyset reditel managementu HRC, Satoru Horiike: „Tovarni stroj obdrzi i vicemistr sveta 2003 a 2004, Spanel Sete Gibernau“. A take proc by ne ? Vzdyt tento Spanel, ze soucasnych pilotu teto znacky, uz dva roky nejlepsi pilot Hondy, doposud nejel na tovarnim stroji ani jednu kompletni sezonu. V roce 2003 dokonce zacal jako cislo 2 v tymu Telefonica MoviStar, a teprve po tragickem umrti sveho stajoveho kolegy Daijira Kata, mohl jet jeho tovarni motocykl. A vloni dostal nejnovejsi dily az v posledni tretine cele sezony !
“Byt opravdovym tovarnim jezdcem Hondy, co to vlastne znamena ?“, pta se lakonicky Gibernau. „Doposud mi to nikdo z managementu HRC nevysvetlil a tak proste pojedu to, co dostanu a budu se snazit o co nejlepsi vysledek ! Na politiku a polemiku neinvestuji vubec zadnou energii, dost jsem si uzil minuly podzim“, rika o tomto svem tovarnim statutu spanelsky pilot.
„Repsol tym ma pochopitelne prioritu a je si jen preji, aby se v tomto roce jmenoval mistr sveta bud Max Biaggi nebo Nicky Hayden“, vysvetluje dale oficielne novinarum uz zminovany Horiike, ktery manevroval doposavad obratne mezi dvemi zidlemi, ale po nedavnych testech v Sepangu se musi naucit toto zonglovani dokonce mezi tremi.
Neni totiz zadnym tajemstvim, ze prave prezident HRC Kanazawa prohlasil v zari 2003: „Ne Rossi, ale Honda je nejlepsi. Posadime na ni jednoho Japonce a cely svet bude psat pouze o Honde jako takove!“
Nejlepsi cas v Sepangu, dosazeny prave Japoncem Makoto Tamadou, nahrava tomuto cili dobre mirenou ranou. Doposavad nebyl Tamada pro sve velke vykonostni vykyvy vzat „na milost“, ovsem to vse mohlo byt zpusobeno pneumatikami Bridgestone. Nyni jezdi Tamada stejne jako ostatni „Star“ Micheliny a diky svemu manazerovi Lucovi Montironovi ma novy tym JIR „Japan Italy Racing“ se sponzorem Konica-Minolta i dostatek penez.
A jelikoz v samotnem tovarnim tymu Repsol to take moc neklape, tak se nemuzeme moc divit, ze ackoliv oficielne urcuje smer vyvoje noveho stroje novy Biaggiho sefmechanik, American japonskeho puvodu Erv Kanemoto, tak ve skutecnosti dostavaji japonsti inzenyri celkem protichudne informace. Biaggi si porad jeste neosvojil jiny prujezd zatacek, nez byl zvykly s dvestepadesatkou, Gibernau naproti tomu jezdi zatacky uplne jinak a co se tyka Haydena, tak ten je klasickym propagatorem americkeho stylu. Ci-li kterym smerem se bude vyvijet nova Honda 2005 behem cele sezony ? Honda ma letos ve 21 clennem startovnim poli 7 stroju. Yamaha pouze 4, navic pouze Rossi a Edwards jsou tovarnimi piloty a valentino Rossi, respektive Jeremy Burgess urcuji jednoznacne cestu vpred, ale u Hondy ?
O srazce mezi boxy, kdyz se z trate prilis rychle prijizdejici Hayden srazil s tymovym kolegou Biaggim, ktery zrovna vyjizdel z tmaveho boxu, uz bylo hodne napsano ! Ze se nahodou pritomny Rossi (Yamaha mela box hned vedle) u toho doslova valel smichy, zas tak moc neprekvapi. Ale, ze Hayden „vystrihl“ vzapeti Biaggimu pred fotoreportery tkzv. „osli usi“, tak to uz je na povazenou. A tak neni rozhodne divu, ze Hayden a Biaggi si nevymenuji zadne informace o nastaveni motocyklu (ackoliv spolu sdileji spolecny box), coz take okomentoval American slovy nasledovne: „Problem jsem nemel ani s Barrosem, natoz s Rossim, ale nyni...“ A aby tomu nebylo jeste konec, tak krome Biaggiho jel novou verzi Hondy 2005 na testech v Sepangu i Alex Barros, ktery take jako prvni jezdec Hondy testuje vybrane pneumatiky Michelin, aby se udajne Biaggi mohl zamerit na vyvoj motocyklu.
A tak jen na zaver rekapituluji: Sotvaze vstal Rossi doslova z postele, tak poslal vsem souperum varovny vystrel, nebot pri simulaci zavodu na 21 kol byl o celych 35 sekund rychlejsi nez v rijnovem zavode, a jezdil tedy v prumeru o 1,5 vteriny na kolo rychleji !
A to znovu podotykam, nejsem zrovna fanousek Valentina, ale zaroven uznavam jeho kvality.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist