Pátá GP sezony – Velká cena Francie

Kapitoly článku

Moto3 – Preview

Rekordy a informace Moto3 – Bugatti Circuit, Le Mans (FRA)

Nejrychlejší kolo – Jorge Martin (2018) – 1'41,754
Rekord okruhu – Jorge Martin (2018) – 1'42,485
Kvalifikační rekord – Jorge Martin (2018) – 1'42,039
Maximální rychlost – Efrén Vázquez (2014) – 223,9 Km/h

Délka závodu Moto3 - 22 kol (92,1 km)
Velká cena Francie – Moto3 2018:
Stupně vítězů – 1.Arenas (KTM), 2.Migno (KTM), 3.Ramirez (KTM)
Pole position – Jorge Martin – 1'42,813 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Jorge Martin – 1'41,754 sekundy

Na první pozici průběžného hodnocení je Aron Canet (Sterilgarda Max Racing Team), jemuž se ze čtyř závodů povedlo dvakrát stát na stupních vítězů a z toho jednou na tom úplně nejvyšším. V Jerezu skončil pátý, přesto mu to stačilo, aby nyní vedl šampionát náskokem jednoho bodu.

Výborně si na jihu Španělska vedl Niccoló Antonelli (SIC58 Squadra Corse). Italský závodník měl do sezony pomalejší rozjezd, až tolik se mu nedařilo jak by chtěl, ale vítězstvím v Jerezu se dokázal v pravou chvíli zmobilizovat a dostat se těsně za lídra soutěže. Teď jen bude třeba tento trend udržet a převzít vedení.

Třetí v pořadí Jaume Masia (Bester Capital Dubai) má před sebou domácí Grand Prix, takže celkem emotivní záležitost, zejména pak pro tohoto mladého Francouze, který všechny úspěchy i neúspěchy prožívá hodně emotivně. Ve Španělsku nebodoval, takže přišel o vedení v soutěži, na které mu teď schází třináct bodů.

Čtyři body na třetího, sedmnáct na vedení v soutěži schází čtvrtému jezdci průběžného hodnocení, kterým je Kaito Toba (Honda Team Asia), vítěz úvodního klání sezony v Kataru. Toba od závodu v Losail na stupních vítězů nestál, což jednou bude muset, pokud uvažuje o návratu mezi nejlepší tři.

Páté místo není pozice s níž by byl spokojený Lorenzo Dalla Porta (Leopard Racing), jehož ambice míří mnohem výš. Ital má techniku i schopnosti na to, aby bojoval o vedení v soutěži, což se zatím neděje a na prvního ztrácí osmnáct bodů. Nejsme prozatím ani v polovině sezony, takže ještě není zdaleka nic rozhodnuto.

Český závodník Jakub Kornfeil (Redox PrüstelGP) na závod ve Francii určitě vzpomíná dodnes podobně jako všichni fanoušci mistrovství světa. Loni jen těsně prohrál souboj o pole position a v samotném závodě, kde bojoval o stupně vítězů, přišel jeho dnes již legendární skok přes ležící stroj Itala Bastianiniho. Už v Jerezu Kornfeil ukázal, že je jezdcem první skupiny a v Le Mans bude cílit ještě výš.

Druhý český závodník v poli je Filip Salač (Redox PrüstelGP). Jezdec KTM jede premiérovou sezonu, takže zatím získává zkušenosti a jinak to nebude ani v Le Mans. Zatím nemá na kontě ani jeden bod, takže jeho další šance kde je získat je právě o nadcházejícím víkendu na okruhu Bugatti v Le Mans.

Moto3 – Stav po GP Španělska:

1. Aron CANET SPA KTM 58
2. Niccolò ANTONELLI ITA Honda 57
3. Jaume MASIA SPA KTM 45
4. Kaito TOBA JPN Honda 41
5. Lorenzo DALLA PORTA ITA Honda 40
6. Celestino VIETTI ITA KTM 36
7. Andrea MIGNO ITA KTM 29
8. Darryn BINDER RSA KTM 26
9. Tony ARBOLINO ITA Honda 26
10. Gabriel RODRIGO ARG Honda 24
11. Marcos RAMIREZ SPA Honda 24
12. Tatsuki SUZUKI JPN Honda 23
13. Albert ARENAS SPA KTM 21
14. Raul FERNANDEZ SPA KTM 19
15. Ai OGURA JPN Honda 17
16. Jakub KORNFEIL CZE KTM 15
17. Dennis FOGGIA ITA KTM 14
18. Alonso LOPEZ SPA Honda 14
19. Ayumu SASAKI JPN Honda 12
20. John MCPHEE GBR Honda 9
21. Romano FENATI ITA Honda 7
22. Kazuki MASAKI JPN KTM 3
23. Vicente PEREZ SPA KTM  
24. Can ONCU TUR KTM  
25. Makar YURCHENKO KAZ KTM  
26. Tom BOOTH-AMOS GBR KTM  
27. Sergio GARCIA SPA Honda  
28. Stefano NEPA ITA KTM  
29. Aleix VIU SPA KTM  
30. Filip SALAČ CZE KTM  
31. Ryusei YAMANAKA JPN Honda  
32. Riccardo ROSSI ITA Honda  
33. Meikon KAWAKAMI BRA KTM  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
skinny přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist