Osmá GP sezony – Velká cena Itálie

Závěr května je termínem italské Grand Prix v Mugellu. Okruh zasazen do malebné toskánské přírody je pro jezdce velmi technicky náročný a v kalendáři MS silničních motocyklů patří mezi ty nejrychlejší. Jediným českým zástupcem je Filip Salač, který závodí s týmem Gresini v třídě Moto2. Součástí víkendu Grand Prix v Mugellu je také série FIM Enel MotoE™ World Cup.

Kapitoly článku

Autodromo Internazionale del Mugello (ITA)

Závodní okruh Autodromo Internazionale del Mugello postavili v roce 1974 třicet kilometrů od Florencie. Díky charakteru dráhy a prostředí do něhož je zasazena patří mezi nejpopulárnější okruhy v kalendáři mistrovství světa jak z pozice fanoušků, tak jezdců a fotografů, kterým se nabízí nesmírně zajímavá panorama. První závody mistrovství světa tam pořádali v roce 1976. Od roku 1988 je okruh ve vlastnictví Scuderia Ferrari a pevnou součástí kalendáře mistrovství světa silničních motocyklů je po rozsáhlé rekonstrukci od roku 1991.

Dráha okruhu Autodromo Internazionale del Mugello měří celkem 5245 metrů, široká je 14 metrů a nejdelší rovinka má 1141 metrů. V jednom kole jezdci projedou 15 zatáčkami – 9 pravými a 6 levými.

Pro francouzského výrobce pneumatik Michelin představuje Mugello kombinaci rychlých a pomalých zatáček na dráze plné změn v převýšení s dlouhou rovinkou, která patří k těm vůbec nejrychlejším v celém seriálu s maximem kolem 350 kilometrů za hodinu. U zadních pneumatik je vyžadována přilnavost střední části, která dokáže přenést vysoký výkon při akceleraci z pomalejších zatáček a zároveň je potřebná perfektní přilnavost boční části pro rychlé průjezdy zatáčkami jako Arrabbiata 1 a 2, Palagio, Casanova a Savelli.

Rekordy a informace MotoGP – Autodromo Internazionale del Mugello (ITA)

Nejrychlejší kolo – Fabio Quartararo – Yamaha (2021) – 1'45,187
Rekord okruhu – Johann Zarco - Ducati (2021) – 1'46,810
Kvalifikační rekord – fabio Quartararo - Yamaha (2021) – 1'45,187
Maximální rychlost – Andrea Dovizioso – Ducati (2019) – 356,7 Km/h

Délka závodu MotoGP - 23 kol (120,6 km)
Velká cena Itálie – MotoGP 2021:
Stupně vítězů – 1.Quartararo (Yamaha), 2.Oliveira (KTM), 3.Mir (Suzuki)
Pole position – Fabio Quartararo – Yamaha – 1'45,187 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Johann Zarco – Ducati – 1'46,810 sekundy

MotoGP – Preview

Po sedmi závodech sezony vede tabulku průběžného hodnocení Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP), jemuž se do této chvíli podařilo nasbírat 102 bodů. Je prozatím jediný, jemuž se povedlo dostat nad hranici stovky, třebaže náskok není vůbec vysoký vzhledem k tomu, že je na čtyřech bodech. Quartararo obhajuje titul a potřebuje, aby mu Yamaha dodala materiál, s nímž by cíle ohledně obhajoby dosáhl. Zatím má na kontě jedno vítězství, dvě druhá místa a jinak vše mimo Top3.

Velmi dobře si letos vede Aleix Espargaró (Aprilia Racing), jemuž se v sedle Aprilie povedlo jeden závod vyhrát a poslední tři v řadě dokončit jako třetí v pořadí. Díky tomu má Španěl jen čtyřbodovou ztrátu na vedení v soutěži, což je jak pro něho, tak pro italského výrobce skvělý výkon.

Vítěz zatím poledního závodu ve francouzském Le Mans, Enea Bastianini (Gresini Racing), tímto svým výkonem získává zpět to, co ztratil v Portugalsku. Ital je na tom poměrně dobře a jako netovární závodník si vede výborně, jelikož ztrácí na vedení osm bodů a na druhého Espargara body čtyři. Italská GP, domácí podnik jak pro něho, tak pro tým i výrobce motorky. To bude silný víkend.

Se ztrátou 33 bodů na vedení v soutěži je na čtvrté pozici průběžného hodnocení Alex Rins (Team Ssuzuki Ecstar). Španěl se jako jeho kolegové dozvěděl až z médií, že Suzuki jedná s Dornou o ukončení činnosti už po skončení letošní sezony. To byl šok pro všechny, pro zainteresované rozhodně jednou tak velký. Rins teď nebodoval dva závody v řadě, což stojí za jeho odstupem od trojice vedoucích závodníků.

První pětku uzavírá Jack Miller (Ducati Lenovo Team), druhý z Le Mans, což byl letos jeho prozatím nejlepší výsledek. Australan nemá výsledkovou konzistenci jakou by u Ducati chtěli vidět, proto je jeho ztráta na rovných 40 bodech. Stejně je na tom šestý Johann Zarco (Pramac Racing Team), který stejně jako Miller ve dvou závodech nebodoval a nyní mu vedoucí trojice uniká.

Stejný počet bodů 56 mají na kontě další tři závodníci, sedmý Franceco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), osmý Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) a devátý Joan Mir (Team Ssuzuki Ecstar). První desítku uzavírá s 54 body a ztrátou na vedení ve výši 48 bodů Marc Márquez (Repsol Honda Team). Nejlepším nováčkem je s 19 body Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team).

Aruba.it pokračuje s Ducati další dva roky v MS superbiků a zároveň bude titulárním sponzorem Desmosedici GP22 Michele Pirra v rámci divokých karet na závody královské kubatury Velkých cen v Mugellu, Barceloně a Misanu.

MotoGP – MS po GP Francie:

1. 20 Fabio Quartararo FR Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 102 bodů
2. 41 Aleix Espargaro ES Aprilia Racing Aprilia 98
3. 23 Enea Bastianini IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 94
4. 42 Alex Rins ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 69
5. 43 Jack Miller AU Ducati Lenovo Team Ducati 62
6. 5 Johann Zarco FR Pramac Racing Ducati 62
7. 63 Francesco Bagnaia IT Ducati Lenovo Team Ducati 56
8. 33 Brad Binder ZA Red Bull KTM Factory Racing KTM 56
9. 36 Joan Mir ES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 56
10. 93 Marc Marquez ES Repsol Honda Team Honda 54
11. 88 Miguel Oliveira PT Red Bull KTM Factory Racing KTM 43
12. 44 Pol Espargaro ES Repsol Honda Team Honda 40
13. 12 Maverick Viñales ES Aprilia Racing Aprilia 33
14. 30 Takaaki Nakagami JP LCR Honda IDEMITSU Honda 30
15. 89 Jorge Martin ES Pramac Racing Ducati 28
16. 10 Luca Marini IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 21
17. 21 Franco Morbidelli IT Monster Energy Yamaha MotoGP™ Yamaha 19
18. 72 Marco Bezzecchi IT Mooney VR46 Racing Team Ducati 19
19. 73 Alex Marquez ES LCR Honda Castrol Honda 18
20. 4 Andrea Dovizioso IT WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 8
21. 40 Darryn Binder ZA WithU Yamaha RNF MotoGP™ Team Yamaha 6
22. 49 Fabio Di Giannantonio IT Gresini Racing MotoGP™ Ducati 3
23. 87 Remy Gardner AU Tech3 KTM Factory Racing KTM 3
           
24. 25 Raul Fernandez ES Tech3 KTM Factory Racing KTM 0
25. 6 Stefan Bradl DE Team HRC Honda 0
26. 32 Lorenzo Savadori IT Aprilia Racing Aprilia 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist