Jak konkurenceschopné jsou vlastně motocykly CR?

Fáze testů je už za námi a 8. dubna startuje sezóna MotoGP 2012 prvním závodem v Kataru. Tam se ukáže, do jaké blízkosti prototypů se dostanou piloti s novými motocykly CR.

Nejlepší jezdec CR Randy de Puniet skončil na posledních předsezonních testech v Jerezu jen 0,022 sekundy za naším Karlem Abrahamem. Na Polemana Caseyho Stonera ztratil Francouz z týmu Power Electronics na motocyklu ART-Aprilia 1,821 sekundy, což zas není tak příliš mnoho.
Úplně jinak to ale vypadá u pilota Suter-BMW Colina Edwardse. Zkušený Američan měl na mistra světa ztrátu 3,293 sekundy: "Díky elektronice 2D-Vleuten jsme udělali v této oblasti velký pokrok. Ale tento skok dopředu zase přinesl nečekané problémy se šasím, ale my jistě najdeme řešení", je si jistý dvojnásobný mistr světa superbiků z let 2000 a 2002.
V roce 2012 se musí piloti s motocykly CR měřit jak s pravými továrními motorkami, tak s prototypovými motorkami satelitních týmů. Přirozeně je nutno vzít v úvahu časové ztráty třeba Yonnyho Hernándeze, který byl se ztrátou 4,126 sekundy v Jerezu poslední, že na motorce nesedí žádný špičkový jezdec.
Zatím se ale ukazuje, že pouze Randy de Puniet se svou Aprilií je eventuálně schopen soupeřit s jezdci na prototypových motocyklech, ačkoliv třeba Colin Edwards byl jako dřívější pilot Yamahy schopen dojíždět se satelitním motocyklem i v Top-5. To se mu ale na motocyklu Suter-BMW za normálních okolností zatím rozhodně nemůže podařit.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist