GP Texasu – První den zajel nejrychleji Martin, Salač je dvanáctý v Moto2™
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Gresini Racing, Repsol Honda, Red Bull KTM, Repsol Media, GASGAS Tech3, Michelin | Zveřejněno: 12.4.2024 | Zobrazeno: 19 363x
Kapitoly článku
Moto3™ - 1.trénink
První trénink nezačal ideálně pro tým MT Helmets-MSI, když v úvodních minutách chtěl v jedenácté zatáčce předjet Ryusei Yamanaka (MT Helmets - MSI) týmového kolegu Ivana Ortolu (MT Helmets - MSI). Japonec to ale neodhadl, motorka mu podklouzla a vzal sebou k zemi Španěla, který měl hodně tvrdý pád. Loni Ortola závod v Austinu vyhrál, letos to má na úvod hodně komplikované, a uvidí, co mu řeknou ve zdravotním centru Okruhu Amerik.
Po dvaceti minutách vedl tabulku časů Nizozemec Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP), jehož maximem na kolo byl čas 2’16,496 sekundy. Druhý David Alonso (CFMOTO Aspar Team) ztrácel 0,075 sekundy, třetí Jose Antonio Rueda (Red Bull KTM Ajo) byl o desetinu pomalejší. Stefano Nepa (LEVELUP-MTA) a David Muňoz (BOE Motorsports) uzavírali pětici nejrychlejších. Šestý Adrian Fernandez (Leopard Racing) byl posledním jezdcem v jedné sekundě na prvního.
Patnáct minut před koncem tréninku havaroval Thajec Tatchakorn Buasri (Honda Team Asia), který zůstal ve štěrku únikové zóny ležet na zádech a zdravotníci ho z místa pádu odnesli na nosítkách. Třiadvacetiletý závodník, který slavil úspěchy v závodech sérií Asia Talent Cup, JuniorGP™ a Red Bull Rookies Cup, má prozatím jen šest startů v Moto3™ (čtyřikrát na divokou kartu v roce 2023) s nejlepším umístěním v podobě osmnáctého místa. Buasri byl na vyšetření ve zdravotním centru okruhu COTA a později zamířil do nemocnice v Austinu na další vyšetření.
První trénink vyhrál David Alonso časem 2’15,173 sekundy. Druhý je se ztrátou 0,157 sekundy Jose Antonio Rueda, na třetí místo zajel nováček Angel Piqueras (Leopard Racing). Daniel Holgado a Ivan Ortola, který v závěru dokázal zajet rychlé kolo, uzavřeli nejrychlejší pětici. Sobotní druhý trénink rozhodne o definitivní podobě postupové čtrnáctky pro druhou kvalifikaci Moto3™.
26°C, dráha suchá, 44°C, vlhkost: 33%
1. | #80 | David ALONSO | CFMOTO Aspar Team | KTM | 2:15.173 | |
2. | #99 | Jose Antonio RUEDA | Red Bull KTM Ajo | KTM | 2:15.330 | +0.157 |
3. | #36 | Angel PIQUERAS | Leopard Racing | Honda | 2:15.490 | +0.317 |
4. | #96 | Daniel HOLGADO | Red Bull GASGAS Tech3 | GasGas | 2:15.567 | +0.394 |
5. | #48 | Ivan ORTOLA | MT Helmets MSI | KTM | 2:15.606 | +0.433 |
6. | #66 | Joel KELSO | BOE Motorsports | KTM | 2:15.767 | +0.594 |
7. | #12 | Jacob ROULSTONE | Red Bull GASGAS Tech3 | GasGas | 2:15.987 | +0.814 |
8. | #64 | David MUÑOZ | BOE Motorsports | KTM | 2:15.987 | +0.814 |
9. | #72 | Taiyo FURUSATO | Honda Team Asia | Honda | 2:16.092 | +0.919 |
10. | #82 | Stefano NEPA | MTA Team | KTM | 2:16.135 | +0.962 |
11. | #18 | Matteo BERTELLE | Rivacold Snipers Team | Honda | 2:16.206 | +1.033 |
12. | #6 | Ryusei YAMANAKA | MT Helmets MSI | KTM | 2:16.218 | +1.045 |
13. | #19 | Scott OGDEN | MLav Racing | Honda | 2:16.377 | +1.204 |
14. | #22 | David ALMANSA | Rivacold Snipers Team | Honda | 2:16.381 | +1.208 |
15. | #31 | Adrian FERNANDEZ | Leopard Racing | Honda | 2:16.393 | +1.220 |
16. | #24 | Tatsuki SUZUKI | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | Husqvarna | 2:16.448 | +1.275 |
17. | #58 | Luca LUNETTA | SIC58 Squadra Corse | Honda | 2:16.484 | +1.311 |
18. | #95 | Collin VEIJER | Liqui Moly Husqvarna Intact GP | Husqvarna | 2:16.496 | +1.323 |
19. | #7 | Filippo FARIOLI | SIC58 Squadra Corse | Honda | 2:16.570 | +1.397 |
20. | #78 | Joel ESTEBAN | CFMOTO Aspar Team | KTM | 2:16.610 | +1.437 |
21. | #10 | Nicola CARRARO | MTA Team | KTM | 2:16.808 | +1.635 |
22. | #85 | Xabi ZURUTUZA | Red Bull KTM Ajo | KTM | 2:16.953 | +1.780 |
23. | #54 | Riccardo ROSSI | CIP Green Power | KTM | 2:17.323 | +2.150 |
24. | #70 | Joshua WHATLEY | MLav Racing | Honda | 2:17.818 | +2.645 |
25. | #55 | Noah DETTWILER | CIP Green Power | KTM | 2:18.376 | +3.203 |
26. | #5 | Tatchakorn BUASRI | Honda Team Asia | Honda | 2:18.633 | +3.460 |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.