GP Španělska – Double pro Ducati, Miller vyhrál, Bagnaia je nový lídr
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Monster Energy Yamaha MotoGP, Ducati Media, KTM Racing, Ajo Motorsport | Zveřejněno: 2.5.2021 | Zobrazeno: 29 022x
Kapitoly článku
Moto3 – Závod (22kol)
Do závodu na 22 kol odstartoval z první řady Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse), Jeremy Alcoba (Indonesian Racing Gresini Moto3) a Andrea Migno (Rivacold Snipers Team). Druhá řada a Gabriel Rodrigo (Indonesian Racing Gresini Moto3), Romano Fenati (Sterilgarda Max Racing Team) a John McPhee (Petronas Sprinta Racing). Z třetí řady odstartoval Darryn Binder (Petronas Sprinta Racing), Ayumu Sasaki (Red Bull KTM Tech 3) a Niccoló Antonelli (Avintia Esponsorama Moto3). Filip Salač (Rivacold Snipers Team) do závodu vyrazil dvanáctý ze čtvrté řady.
Trest v podobě jedné Long Lap Penalty (průjezd dlouhým kolem) mají jezdci Ryusei Yamanaka (CarXpert PrüstelGP), Dennis Foggia (Leopard Racing), Lorenzo Fellon (SIC58 Squadra Corse) a Ricardo Rossi (BOE Owirde). Dva průjezdy dlouhým kolem musí během závodu absolvovat Jeremy Alcoba (Indonesian Racing Gresini Moto3) a tři průjezdy Adrian Fernandez (Sterilgarda Max Racing Team).
Po startu si vedení udržel Japonec Tatsuki Suzuki. Smůlu měl John McPhee, který ještě v prvním kole dostal highsider a ze sedmé pozice se odporoučel k zemi. Skot měl štěstí, že se mu jezdci jedoucí za ním stačili vyhnout. Samozřejmě to zamíchalo pořadím. Filip Salač startem ztratil a po prvním kole se pohyboval kolem devatenácté pozice. Ve třetím kole vedl Argentinec Gabriel Rodrigo, těsně za ním jel Tatsuki Suzuki, třetí byl Darryn Binder, čtvrtý Andrea Migno, pátý Romano Fenati, šestý Ayumu Sasaki, sedmý Deniz Öncü a osmý Pedro Acosta (Red Bull KTM Ajo), lídr průběžného hodnocení.
Po pěti odjetých kolech havaroval v sedmé zatáčce vedoucí jezdec Gabriel Rodrigo a do vedení se dostal Turek Deniz Öncü. Argentinec měl těžký pád, motorka ho vykopla ze sedla a on dopadl rovnou na záda, takže musel do zdravotního centra okruhu v Jerezu. Na druhé pozici pokračoval Pedro Acosta, třetí Darryn Binder, čtvrtý Tatsuki Suzuki a pátý jel Andrea Migno. Filip Salač byl šestnáctý, necelou desetinu od první bodované pozice. Od osmého kola už vedl Pedro Acosta, vedoucí jezdec průběžného hodnocení mistrovství světa.
V polovině závodu vedl Deniz Öncü, jenž měl dvě desetiny náskoku na Pedra Acostu za nímž jel těsně Darryn Binder, Jaume Masia, Ayumu Sasaki a Romano Fenati. Ital Andrea Migno začínal ztrácet, jel osmý. Devatenáctý byl Filip Salač. Deset kol před cílem havaroval ve druhé zatáčce Tatsuki Suzuki, Japonec startující z pole position.
V šestnáctém kole překvapil Romano Fenati, jemuž se povedlo využít soubojů jezdců KTM o vedení v závodu a dostal se na první pozici. Za sebou měl Pedra Acostu, Denize Öncü, Jaume Masiu a jezdce Hondy Darryna Bindera. V osmnáctém kole vedl Deniz Öncü, druhý jel Romano Fenati, třetí Pedro Acosta. Kontakt měl Andrea Migno s Japoncem Sasakim, a ustál ho za cenu ztráty pozic, takže jel desátý. Carlos Tatay, později Sergio Garcia, oba dostali Long Lap Penalty za překročení limitů tratě. Sedmnáctý jel prozatím Filip Salač. V předposledním kole havaroval Dennis Foggia. Do posledního kola najel první Öncü, druhý Masia a třetí Acosta, který měl horkou chvilku v podobě náběhu na highsider.
Poslední kolo bylo hodně napínavé, ale závěr byl plný překvapení. Po celou dobu závodu mezi sebou soupeřili jezdci KTM a už to vypadalo, že KTM obsadí všechny pozice na stupních vítězů, ale nestalo se tak. Skvěle opět zajel Pedro Acosta, jenž převzal v posledním kole vedení a závod vyhrál. Turek Deniz Öncü přecenil své síly a pádem těsně před cílem poslal k zemí Jaume Masiu a Darryna Bindera. Drsný okamžik pro rakouského výrobce. Na druhé pozici skončil Romano Fenati, třetí je Jeremy Alcoba. Díky těmto pádům je nakonec Filip Salač třináctý, po dodatečné penalizaci soupeře klasifikován jako dvanáctý, a na bodech.
18°C, dráha suchá, 27°C, vlhkost: 54%
1. | # | 37 | Pedro ACOSTA | SPA | Red Bull KTM Ajo | KTM | 39'22.266 |
2. | # | 55 | Romano FENATI | ITA | Sterilgarda Max Racing Team | Husqvarna | +0.417 |
3. | # | 52 | Jeremy ALCOBA | SPA | Indonesian Racing Gresini Moto3 | Honda | +0.527 |
4. | # | 16 | Andrea MIGNO | ITA | Rivacold Snipers Team | Honda | +0.548 |
5. | # | 71 | Ayumu SASAKI | JPN | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +0.971 |
6. | # | 99 | Carlos TATAY | SPA | Avintia Esponsorama Moto3 | KTM | +0.997 |
7. | # | 50 | Jason DUPASQUIER | SWI | CarXpert PruestelGP | KTM | +1.043 |
8. | # | 23 | Niccolò ANTONELLI | ITA | Avintia Esponsorama Moto3 | KTM | +1.144 |
9. | # | 43 | Xavier ARTIGAS | SPA | Leopard Racing | Honda | +1.383 |
10. | # | 6 | Ryusei YAMANAKA | JPN | CarXpert PruestelGP | KTM | +1.596 |
11. | # | 28 | Izan GUEVARA | SPA | Solunion GASGAS Aspar Team | GASGAS | +3.986 |
12. | # | 12 | Filip SALAC | CZE | Rivacold Snipers Team | Honda | +4.389 |
13. | # | 11 | Sergio GARCIA | SPA | Solunion GASGAS Aspar Team | GASGAS | +5.191 |
14. | # | 92 | Yuki KUNII | JPN | Honda Team Asia | Honda | +7.204 |
15. | # | 82 | Stefano NEPA | ITA | BOE Owlride | KTM | +8.194 |
16. | # | 27 | Kaito TOBA | JPN | CIP Green Power | KTM | +12.822 |
17. | # | 54 | Riccardo ROSSI | ITA | BOE Owlride | KTM | +12.869 |
18. | # | 19 | Andi Farid IZDIHAR | INA | Honda Team Asia | Honda | +12.990 |
19. | # | 73 | Maximilian KOFLER | AUT | CIP Green Power | KTM | +17.318 |
20. | # | 53 | Deniz ÖNCÜ | TUR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | +18.162 |
21. | # | 5 | Jaume MASIA | SPA | Red Bull KTM Ajo | KTM | +19.439 |
22. | # | 40 | Darryn BINDER | RSA | Petronas Sprinta Racing | Honda | +25.337 |
23. | # | 20 | Lorenzo FELLON | FRA | SIC58 Squadra Corse | Honda | +32.323 |
24. | # | 31 | Adrian FERNANDEZ | SPA | Sterilgarda Max Racing Team | Husqvarna | +46.228 |
Závod nedokončil/neklasifikován: | |||||||
# | 7 | Dennis FOGGIA | ITA | Leopard Racing | Honda | ||
# | 24 | Tatsuki SUZUKI | JPN | SIC58 Squadra Corse | Honda | ||
# | 2 | Gabriel RODRIGO | ARG | Indonesian Racing Gresini Moto3 | Honda | ||
# | 17 | John MCPHEE | GBR | Petronas Sprinta Racing | Honda |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.