GP Aragonie – Ital Bagnaia porazil Márqueze a slaví první vítězství v MotoGP

Den závodu Velké ceny Aragonie ráno ovlivnila hustá mlha, takže museli posunout a zkrátit zahřívací tréninky. To ovšem nemělo vliv na samotné závody, které byly nesmírně napínavé a všem se musely líbit. Klání třídy Moto3 vyhrál Dennis Foggia (Honda), Pedro Acosta (KTM) spadl, ale nadále zůstává lídrem průběžného hodnocení. Filip Salač (KTM) závod nedokončil. Závod Moto2 vyhrál Raul Fernandez (Kalex), jemuž teprve před týdnem operovali dlaň pravé ruky a v cíli musel hodně ledovat. V závodu MotoGP to bylo o bitvě dvou závodníků, kteří jeli o vítězství – Francesco Bagnaia a Marc Márquez. Vyhrál Bagnaia a může slavit první vítězství v královské kubatuře. Čtrnáctý podnik sezony je už za týden v Misanu. Víkend to bude nabitý, jelikož své závody má na programu také seriál WorldSBK v Barceloně a vytrvalostní šampionát EWC ve Francii.

Kapitoly článku

MotoGP – Závod (23kol)

Do 23kol závodu odstartoval z první řady Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), Jack Miller (Ducati Lenovo Team) a Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP). Z druhé řady vyrazil Marc Márquez (Repsol Honda Team), Jorge Martin (Pramac Racing) a Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini). Třetí řada a trojice Joan Mir (Team Suzuki ECSTAR), Pol Espargaró (Repsol Honda Team) a Enea Bastianini (Avintia Esponsorama). Jedenáctý na startu Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) dnes absolvoval jubilejní 200.Grand Prix. Devatenáctý Maverick Viňales (Aprilia Racing Team Gresini) startoval poprvé s Aprilii, jeho bývalý týmový kolega Valentino Rossi (Petronas Yamaha SRT) až jako jednadvacátý.

Krátce po startu havaroval v páté zatáčce Alex Márquez (LCR Honda Castrol), naopak jeho bratr Marc Márquez startem získal a jel na druhé pozici. Závodní pole vedl Francesco Bagnaia, třetí byl Jack Miller, čtvrtý Aleix Espargaró a pátý Joan Mir. Ve třetím kole havaroval Jake Dixon (Petronas Yamaha Racing), jenž tak ukončil své druhé vystoupení v královské kubatuře. Poslední byl nyní Valentino Rossi.

Po pěti kolech vedl Francesco Bagnaia náskokem dvou desetin na druhého Marca Márqueze. Šes desetin ztrácel na vedení třetí Jack Miller, přes jednu sekundu čtvrtý Aleix Espargaró, který cítil obrou příležitost být na stupních vítězů. Těsně za jezdcem Aprilie jel Joan Mir. Šestý byl Jorge Martin, sedmý Fabio Quartararo. Osmé místo v případě Ikera Lecuony bylo velmi pozitivní pro tým KTM Tech 3. První desítku uzavíral Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing) a desátý Enea Bastianini (Avintia Esponsorama).

V desátém kole závodu královské kubatury jel na první pozici Francesco Bagnaia, těsně za Italem stále figuroval Marc Márquez, přes jednu sekundu už na první dva ztrácel třetí Jack Miller. Márquez na Bagnaiu tlačil a čekal, že ten udělá chybu. Naopak Aleix Espargaró, který jel čtvrtý, postupně snižoval ztrátu na třetího Australana. Ta byla aktuálně na čtyřech desetinách. Čtyři desetiny jel za továrním jezdcem Aprilie tovární jezdec Suzuki a úřadující světový šampion Joan Mir. V polovině závodu udělal Jack Miller chybu, byl dlouhý na brzdy a přišel o dvě pozice. Během chvilky stačil Joan Mir předjet Espargara a už byl s šesti desetinami náskoku na třetí pozici. Rozdíl mezi prvními dvěma zůstával v rozmezí dvou až tří desetin.

V době, kdy do cíle zbývalo deset kol předjel Enea Bastianini lídra průběžného hodnocení Francouze Quartarara a posunul se na jedenáctou pozici. Tovární jezdec Yamahy předjetí Bastianinimu vrátil a oba stačili předjet Japonce Nakagamiho. Na osmého Brada Bindera ztrácel devátý Qaurtararo 1,250 sekundy. Mezi tím probíhal neustále souboj o první pozici, kde Bagnaia odolával atakům Márqueze. Třetí Joan Mir měl náskok půl sekundy na čtvrtého Aleixe Espargara, který chtěl znovu na stupně vítězů a zvyšoval tempo.

Šest kol před cílem byl Marc Márquez na zadním kole vedoucí Ducati. Každý si dokázal představit, jaké asi budou poslední kola bitvy o vítězství. Márquez to chtěl moc, Bagnaia mu dokázal čelit, takže v posledních zatáčkách mohlo jít do tuhého, pokud by souboj zůstal takto vyrovnaný až do konce. Třetí Joan Mir měl náskok půl sekundy na čtvrtého Espargara a ten zůstával více méně stejný.

Skvělý závod, alespoň pokud jde o bitvu o vítězství, protože ta stála opravdu za to. Marc Márquez zkuseil v posledních čtyřech kolech šest předjetí, které mu Francesco Bagnaia pokaždé vrátil. Poslední pokus Márquez udělal v posledním kole, byl dlouhý na brzdy a musel mimo trať. Tím Bagnaia získal potřebný prostor, třebaže byl minimální, cca sedm desetin, a závod vyhrál. Je to jeho první vítězství v MotoGP. Druhý projel cílem Marc Márquez, třetí byl Joan Mir.

GP Aragonie, MotoGP – Závod (23kol)
30°C, dráha suchá, 48°C, vlhkost: 40%
1. # 63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 41'44.422
2. # 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda +0.673
3. # 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +3.911
4. # 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia +9.269
5. # 43 Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati +11.928
6. # 23 Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati +13.757
7. # 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM +14.064
8. # 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +16.575
9. # 89 Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati +16.615
10. # 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda +16.904
11. # 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM +17.124
12. # 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +17.710
13. # 44 Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda +19.680
14. # 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM +22.703
15. # 9 Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM +25.723
16. # 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +26.413
17. # 5 Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati +26.620
18. # 12 Maverick VIÑALES SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia +27.128
19. # 46 Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha +32.517
20. # 10 Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati +39.073
               
Závod nedokončil/neklasifikován:        
  # 96 Jake DIXON GBR Petronas Yamaha SRT Yamaha  
  # 73 Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda  

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
KARING přispěl 3 Kč
KubaLou přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist