Dozvuky testu 125 a 250 ve Valencii

Nekolika zajimavostmi a predevsim zhodnocenim z ust pilotu se vracim jeste k testum trid 125 a 250 ccm ve Valencii.

Dozvuky testu 125 a 250 ve Valencii
Tovarni tym Scot Honda stale bez sponzora
I v samotne Italii vysycha priliv penez do motorek. A bez hlavniho sponzora je napriklad i tym Scot Honda s tovarnim pilotem Andreou Doviziosem. A tak jezdil mistr sveta 125 ccm, ale i jeho tymovy kolega Yuki Takahashi, s kapotazi cerne barvy. To take v praxi znamena, ze ani leasingy tovarnich motocyklu Honda RSW 250 nebyly sefem tymu panem Mularonim u HRC doposud zaplaceny.
Dvakrate Mika Kallio
Zatimco se tovarni jezdec rakouske KTM, Fin Mika Kallio, pripravoval doma na lede, bojuje jeho advokat v soudni pri s finsko-japonskou staji Ajo-Motorsports-Team.
Finsky pilot trenuje doma na 2 km dlouhem ledovem okruhu, kde jsou jak pravo, tak i levotocive zatacky. Ma k tomu specielne upraveny motokrosovy motocykl, jehoz teziste je polozeno hodne nizko a je vybaven 3 cm dlouhymi hrebiky v pneumatikach.
A co se tyka toho soudu, tak Aki Ajo od neho zada 300 000 Euro za poruseni smlouvy z roku 2003, kdy Mika odesel behem sezony od Ajo - Hondy ke KTM a nahradil tam tehdy uradujiciho mistra sveta Arnauda Vincenta.
Gabor Talmacsi chce titul mistra sveta
„Sedim na nejlepsim motocyklu a muj cil je jediny, chci byt mistrem sveta“, rekl po testech spokojeny Madar Gabor Talmacsi. Jeho jedinym momentalnim problemem je jeho vlastni telo. Byvaly boxer ma totiz pochopitelne hodne vyvinuty hrudnik a dle konstruktera Haralda Bartola jsou oba dva (tedy motocykl + Gabor) o 12 kg nad minimalnim limitem 136 kg. „Bohuzel se svym telem uz toho nemuzu moc zmenit“, rika budapestsky rodak. „Ale aspon me v treninkovem centru Red Bull v Thalgau (tak mimochodem absolvuji sve zatezove testy i nekteri moji sverenci – pozn. Bosso) vysvetlili, jak trenovat, ze totiz neni potreba drit naplno s cinkama v posilovne, ale hlavne se nyni venuji vytrvalostnimu treninku v oblasti tukoveho metabolismu“, upresnil „Drapaluv“ nastupce, Gabor Talmacsi. Na testech ovsem chybel treti tovarni pilot KTM, Julian Simon, ktery jeste stale nema doleceno zraneni ramena.
Jorge „Aspar“ Martinez se ctyrmi piloty v nejnizsi tride
Novy juniorsky tym Jorge Martineze „MVA“ ma dva mlade jezdce, Juliana Mirallese a Jordi Carchana. Tento novy sponzor MVA (Mutua Valenciana Automovilista) je pojistovaci firma s vice nez 400 000 zakazniky a chtela by nyni ziskat nove i mezi majiteli motocyklu. A oficielni tovarni piloti Aprilie v teto tride, Sergio Gadea a Hector Fabel pojedou za tym „Master Cadena“, jednoho z retezcu nejvetsich spanelskych obchodu, zabyvajici se domacimi elektronickymi spotrebici.
Thomas Lüthi udelal ridicsky prukaz
Novacek za volantem automobilu, Svycar Thomas Lüthi, mohl za odmenu vzhledem k dobrym dosazenym casum (2. misto) ridit zapujceny tymovy automobil Espace-1,9 Cdi z hotelu na zavodiste a zpet.
Tajny tip
S odchodem Doviziosa, Barbery, Locatelliho, Lorenza a Stonera chybi ve 125 –kach letos pet nejlepsich pilotu lonskeho roku. Navic odesli take dalsi dva z Top-Ten, Jenkner a Giansanti. Neni tedy divu, ze mezi tajne favority se nejlepsim casem z Jerezu zaradil naraz tovarni jezdec Aprilie, Mattia Pasini (19). Pojede v tymu „3C Racing“, jehoz sefem je dosavadni sefmechanik Seedorf – Racing, Sved Christian Lundberg.
Spokojeny vicemistr sveta
Argentinsky vicemistr sveta Sebastian Porto byl po testech velmi spokojeny: „Behem dne jsem nemusel mnoho riskovat, teprve k veceru, kdyz bylo studeneji, jsem musel naplno pridat plyn. Bohuzel na teto draze je kazdy rok vice a vice useku s vlnami.“
Casey Stoner nevedel proc upadl
Dlouho tvrdil muziku pilot staje Carrera – Aprilia, Australan Casey Stoner. Nakonec ale v rozhodujicim okamziku spadl. „Pro tento pad nemam vubec vysvetleni. Motorka klouzala relativne daleko, a pak jsem byl jeste ja sam odmrsten. S tim jsem rozhodne nepocital. Predtim jsem nebyl ani jednou ve fazi, kdy bych mohl spadnout. Presto jsem spokojeny. Nyni poletim na par tydnu domu do Australie a pak se uz tesim na testy IRTA, kde dostanu novou tovarni Aprilii 2005.
Jeho tymovy kolega Roberto Locatelli, ktery jel stejne jako Stoner jeden ze dvou ex-tovarnich stroju Randy De Puineta, byl pomalejsi o 0,9 sec. „Prestup do vyssi tridy neni pro me problem, ale zatim jsem jeste nepoznal hranici, na ktere se mohu pohybovat a presto mit motocykl pod kontrolou“, rikal ex-sampion kubatury 125 ccm.
Spadli jak De Puinet, tak take Lorenzo a Barbera
Francouzsky pilot Randy de Puinet si daval pad za svou jasnou vinu: „Prilis silne jsem zabrzdil na predni brzdu a tak mi predni kolo „zaklaplo“ a uz to bylo cele hotove...“.
Oba dva novacci teto kubatury havarovali s byvalymi Hondami Toni Eliase v rozdilnych casovych usecich, Hector Barbera prvni den, Jorge Lorenzo pak teprve v samotnem zaveru. Ovsem zejmena Lorenzo byl den ode dne lepsi a lepsi: „Den co den jsem mene a mene unaveny. Neboli me uz tolik ramena. Bohuzel jsem se v mych poslednich kolech dostal do skupiny jezdcu na stopetadvacitkach a ti me zbrzdili. Jinak jsem mohl byt jeste o nejakou tu desetinku rychlejsi“, dodal rodily Mallorcan.
“Pomale“ tovarni Aprilie
Az na sedmem miste skoncil v testech oficielni tovarni pilot znacky z Noale, Alex de Angelis. „Zkouseli jsme druhy den mnoho novinek, predevsim co se tyka aerodynamiky a take modifikaci na podvozku. A take jsem se zameril na optimalni zavodni vyladeni motorky. A kdyz jsem chtel zajet v zaveru nejaky poradny cas, tak byla draha „precpana“. Jeho tymovy kolega Simone Corsi mel i zde nemale zdravotni problemy se zranenym ramenem a to z treninku na supermotovem motocyklu, nebot okruh Ricarda Torma ma vetsinu levotocivych zatacek a prave jeho leve rameno je to zranene. A jeste jedna zajimavost ke Corsimu. Protoze oslavi 18. narozeniny teprve 24. dubna, tak nesmi dle italskych zakonu do te doby propagovat cigarety. Ci-li prvni dva podniky mistrovstvi sveta 2005 pojede s kapotazi, na ktere bude namalovano velke „I“, ci-li reklama pro Italii jako takovou.
I dalsi test odreknut
Nemecky pilot Steve Jenkner ztratil sice sponzora Rauch Bravo a ziskal noveho, takze se jeho staronovy tym bude nyni jmenovat Nocable-FreeGeneration-Race Team, ovsem k jizde na motocyklu se stale jeste nedostal. Po odreknutych testech koncem ledna v Jerezu, odrekl tymovy sef Fiorenzo Caponera take Valencii. „A tak je docela mozne, ze se poprve svezu na motorce az na testech IRTA 15. a 16. brezna v Barcelone“, dodal ponekud flustrujicim hlasem Steve Jenkner.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist