Devátá GP sezony – Velká cena Německa

Pomalu končí první polovina sezony. Německý Sachsenring pořádá devátou Grand Prix sezony 2018 Pramac Motorrad Grand Prix Deutschland, kde budou všichni s napětím očekávat, zda také v Německu uvidíme tak napínavé klání jak tomu bylo naposledy v Assenu. Z českých závodníků je Karel Abraham v MotoGP a Jakub Kornfeil v Moto3. Součástí víkendu Grand Prix je Red Bull Rookies Cup, kde závodí Filip Salač.

Devátá GP sezony – Velká cena Německa

Kapitoly článku

Sachsenring (GER)

V okolí města Chemnitz pořádali závody už od roku 1920. V devadesátých letech s ohledem na vyšší bezpečnost a nároky FIM a FIA padlo rozhodnutí vybudovat závodní areál Sachsenring, kde přivítali první světový podnik silničních motocyklů v roce 1998. Okruh od té doby prošel několika změnami, které měly vždy znamenat posun směrem k vyšší bezpečnosti soutěžících.

Dráha okruhu Sachsenring patří mezi ty nejpomalejší v celém seriálu. Okruh má délku 3671 metrů, šířka dráhy je 12 metrů a nejdelší rovinka má 700 metrů. Jezdci v jednom kole projedou třinácti zatáčkami - 10 levých a 3 pravé. Loni dostal německý okruh nový asfaltový povrch, který má velkou přilnavost i za mokrých podmínek.

Velice technická dráha německého okruhu má svá specifika, jako například zatáčku číslo jedenáct, kterou známe pod názvem “Vodopád“. Je to zatáčka na pravou ruku přes horizont a jezdci do ni najíždějí ve vysoké rychlosti po sérii levých zatáček. Přitom dochází k prudkému ochlazení pravé strany pneumatik, která musí okamžitě nabídnou vysokou úroveň přilnavosti, což je často problém a důvod nepříjemných pádů.

Francouzský dodavatel pneumatik MotoGP Michelin připravil pro německý závodní víkend měkkou, střední a tvrdou směs jak v případě předních, tak zadních pneumatik, a ty budou všechny v asymetrické verzi. Levá strana pneumatik bude tvrdší, pravá strana by tím pádem měla nabídnout vyšší výkon v zahřátí a tím jezdcům nabídnout potřebnou přilnavost.

Rekordy a informace MotoGP – Sachsenring (GER)

Nejrychlejší kolo – Marc Márquez - Honda (2015) – 1'20,336
Rekord okruhu – Jonas Folger - Yamaha (2017) – 1'21,442
Kvalifikační rekord – Marc Márquez - Honda (2015) – 1'20,336
Maximální rychlost – Andrea Dovizioso (2015) – 298,2 Km/h

Délka závodu MotoGP - 30 kol (110,1 km)
GP Německa – MotoGP 2017:
Stupně vítězů - 1.Márquez (Honda), 2.Folger(Yamaha), 3.Pedrosa (Honda)
Pole position – Marc Márquez (Honda) – 1'27,302 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Jonas Folger (Yamaha) – 1'21,442 sekundy

MotoGP – Preview

Lídrem průběžného hodnocení je Marc Márquez (Repsol Honda Team) jezdec tovární Hondy, jehož náskok na druhého v pořadí činí jednačtyřicet bodů. Márquez vyhrál závod v Assenu, což bylo jedno z nejlepších klání, jaké jsme měli v poslední době možnost vidět. Uvidíme jak to jezdcům půjde na Sachsenringu, ale je to právě Márquez, kdo tam pravidelně vyhrává posledních pět let. Španěl také po Assenu testoval na okruhu v Brně, kde měli jeden den jezdci Hondy jen pro sebe.

Na druhé pozici je Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP). Druhá pozice je pro Itala určitě vítaná vzhledem k tomu, že není úplně spokojen s výkonem své motorky zejména pak co se týče elektroniky. V Assenu měl Rossi na stupně vítězů, ale nakonec na ně nedosáhl a cílem projel pátý. Než začne krátká letní dovolená, Rossi potřebuje zajet výsledek, kterým by si druhé místo upevníl a to znamená porazit minimálně týmového kolegu Viňalese.

Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) je třetí v průběžném hodnocení, jen šest bodů za Rossim. V Assenu byl Španěl třetí, což byl jeho návrat na stupně vítězů poprvé od závodu v Texasu. Nyní přicházejí okruhy, které Viňalesovi sednou víc, takže to bude především o souboji o druhé místo a o souboji týmových kolegů tovární stáje Yamahy.

Možná to nebude ale jen souboj továrních závodníků, ale klidně může do bitvy o Top3 promluvit Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3), jezdec satelitu tří ladiček, jemuž nyní patří čtvrtá pozice průběžného hodnocení. Francouz má na kontě jednaosmdesát bodů, co představuje ztrátu dvanácti bodů na třetího Viňalese. Zarco od závodu v Le Mans už není tak úspěšný v koncovce, jak tomu bylo v úvodu sezony, ale to se může změnit a rozhodně k tomu předpoklady má. Prozatím je nejúspěšnějším netovárním závodníkem.

Ital Andrea Dovizioso (Ducati Team) je průběžně pátý a na kontě má stejný počet bodů jako Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol). Oba závodníci tak ztrácí na čtvrtou pozici dva body, na třetí bodů čtrnáct. To vše je pro oba jmenované hratelné, takže můžeme očekávat urputný boj o každý jeden mistrovský bod. Španěl Jorge Lorenzo (Ducati Team) je za oběma čtyři body, což znamená, že je třeba s jezdcem Ducati počítat, protože jeho cílem je jedině cesta k předním příčkám.

Minulý týden byla zodpovězena otázka, kdo bude od roku 2019 satelitem Yamahy. Tým Sepang International Circuit bude mít dvě místa na startovním roštu, které dnes patří stáji Ángel Nieto Racing Team, a jejich titulárním sponzorem bude Petronas. Jezdecké složení týmu zatím nebylo oficiálně potvrzeno, ale jedním z jezdců má být Franco Morbidelli.

Španěl Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) svolal na začátek závodního víkendu v Německu tiskovou konferenci, kde by chtěl všechny seznámit s tím, co hodlá dělat v budoucích letech. Pedrosa byl spojován s místem u satelitu Yamahy, ale zatím se to stále víc jeví jako oznámení ukončení závodní kariéry. Musíme si počkat na čtvrteční odpoledne, tiskovka začíná ve čtyři odpoledne.

Český závodník Karel Abraham (Ángel Nieto Team) v Assenu nebodoval, takže zůstává stále na čtyřech bodech a to mu dává průběžnou třiadvacátou pozici. Nyní je v pozici, kdy už oficiálně ví, že jeho tým své dvě místa na startu MotoGP už příští rok mít nebude, takže hledá možnosti, jak v královské kubatuře zůstat. Těch možností moc není, protože zůstává Avintia Racing a Marc VDS Racing. Ve hře je i návrat do WorldSBK, ale prioritou Karla Abrahama je zůstat v MotoGP.

MotoGP – Stav po Motul TT Assen:

1. Marc MARQUEZ SPA Honda 140
2. Valentino ROSSI ITA Yamaha 99
3. Maverick VIÑALES SPA Yamaha 93
4. Johann ZARCO FRA Yamaha 81
5. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati 79
6. Cal CRUTCHLOW GBR Honda 79
7. Jorge LORENZO SPA Ducati 75
8. Danilo PETRUCCI ITA Ducati 71
9. Andrea IANNONE ITA Suzuki 71
10. Jack MILLER AUS Ducati 55
11. Alex RINS SPA Suzuki 53
12. Dani PEDROSA SPA Honda 41
13. Alvaro BAUTISTA SPA Ducati 33
14. Pol ESPARGARO SPA KTM 32
15. Tito RABAT SPA Ducati 27
16. Franco MORBIDELLI ITA Honda 19
17. Hafizh SYAHRIN MAL Yamaha 17
18. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 16
19. Scott REDDING GBR Aprilia 11
20. Takaaki NAKAGAMI JPN Honda 10
21. Bradley SMITH GBR KTM 7
22. Mika KALLIO FIN KTM 6
23. Karel ABRAHAM CZE Ducati 4
  Thomas LUTHI SWI Honda  
  Xavier SIMEON BEL Ducati  

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist