Mike Hailwood patřil v paddocku mezi největší sympaťáky

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5113) napsal 04.04.2019 v 10:06

Já bych se vrátil k Majkově motocyklové kariéře a coby celoživotní "Suzukiman"
nemohu jinak než připomenout TAKY jeho vítězství na Suzuki RG500 při TT 1979 .
Že tu a tam jezdil i "fabrickou" dvouválcovou MZ250 je všeobecně známo, ale
fotka nikdy neuškodí ... Ta z Brna dokazuje, že Majk patřil k tehdejším "startovním
rakeťákům"
Článek bych doplnil o smutný fakt, že přišel o život spolu s dcerkou, když se vraceli
domů z nákupů, zaviněním řidiče náklaďáku, který se na silnici otáčel v místě
kde nesměl .

ThomasHewitt (244) napsal 03.04.2019 v 22:41

No a u Jima Clarka je maličko nevýhoda v tom že jezdil vlastně jen na Lotusu což byla křehká ale velice rychlá auta díky geniálnímu konstruktérovi té doby Colinu Chapmanovi. Já osobně měl raději Jackie Stewarda, který dal titul na voze Tyrell který svým krátkým rozvorem měl dost nevýhod a bylo prý těžké ho řídit...nebo jeho výhra v dešti a mlze na klasickém Nurburgrungu -pekle severní smyčky v roce 1968 kdy vyhrál s největším náskokem v historii F1 je jednou z největších demonstrací odvahy a talentu všech dob!.

ThomasHewitt (244) napsal 03.04.2019 v 22:31

Nepopírám velké schopnosti Mika, ale že to říkal Agostini mě až tak netrápí, on sám měl snad vůbec největší výhody v historii motocyklových závodů vůči svým soupeřům, proti tomu jsou občasné výhody dnešních závodníků jen slabý odvar...

1100Virago (3066) napsal 03.04.2019 v 21:43

Já bych řekl, že v té anketě (hlasovali jezdci, ne fanoušci!) asi bylo podvědomým kritériem, jak moc ve své éře dotyčný jezdec vyčníval schopnostmi nad ostatními. Jasně, že dneska by Hailwood asi nezajel nic moc - byla jiná doba a jiný styl. Ale v téměř každém sportu a téměř každé éře se vyskytne někdo, kdo je "z jiné planety" - a o tomhle se asi hlasovalo. Takže Mike the Bike byl pode nich asi nejvíc mimozemšťanem motocyklových závodů Vždyť to uznal i Agostini.

ThomasHewitt (244) napsal 03.04.2019 v 17:20+1

Virago: ona nějaká hlasování o nejlepším jezdci všech dob postrádají jakýkoli smysl, protože se tu srovnávají piloti z jiné éry a vlastně i prostředí, já zastávám názor že v těch 60,70 a i 80 letech mohl ještě jezdec kompenzovat nedostatky stroje at už motorky či F1 svým umem a kolikrát i vyhrát, ale už tehdy bylo na titul potřeba mít nejlepší stroj, no a dnes už to podle mého nejde vůbec, dneska se pohybujeme v řádech desetinek vteřin a ne celých vteřin jako tehdy , takže jakákoli věc která na stroji neladí je hned hrozně znát a jezdec s tím pak už většinou nic nenadělá, čili jestli že Mike byl tehdy schopen vyhrávat na "vratech od stodoly" v dnešním motoGP by to už na 100% nedokázal...
Jo ono z nostalgie se dobře vzpomíná na staré časy a jací to tehdá byli borci, ale dnes jsou ještě větší, jednoduše proto že jsou profesionálnější...

John Surtees mistr na 2 a 4 kolech, dnes prakticky nemožné...nedokážu si představit Rossiho, Marqueze, Lorenza a spol. jak poráží Lewise Hamiltona v současném monopostu, neměli by vůbec šanci...prostě jiná doba.

KARING (245) napsal 03.04.2019 v 01:19+1

Borec, jakých bylo málo!

josef58 (837) napsal 03.04.2019 v 00:14+2

Mika jsem za řidítky nezažil, za volantem F-1 ano, ale jen v tv. Cca v 73 jsem si koupil tuto skleničku na jeho památku. Vlastně je to jak se říká dvě mouchy jednou ranou. John Surtees jediný mistr jak na motocyklu, tak i v F-1. Málokdo ví, ale Mike byl i mistrem Evropy F-2...

josef58 (837) napsal 03.04.2019 v 00:06

Toto bylo se šesti, něco jako Tyrrell P-34

josef58 (837) napsal 03.04.2019 v 00:00

Toto je ta havárie Claye v JAR 73, jak se o ni zmiňuje i Plastky266

josef58 (837) napsal 02.04.2019 v 23:11

1100Virago,
všechny tebou jmenovaní jezdci jsem jak se říká zažil naživo. Teď budu střílet od pasu, žádné Google, takže, kdyby Ickx vyhrál zbývající tři závody po fatální Rindtově kvaldě na Monze, byl by mistrem, jenže vyhrál jen dva závody.
Villeneuva si pamatuje, nebo spíš vyhledá na internetu už hodně lidí, jak i se sedačkou letí vzducem a dopadne do ochranných plotů. Byla sobota v Zolderu.
Ronnie ihned po startu v Monze 78 a Senna v Imole 94??? taky všecí dohledaj.
Jimmy Clark, byl hodně dobrej a co si pamatuji z té doby, tak ani nejel F-1, ale F-2 na Hockeihemu?? a ani nevím, jestli trénink, nebo závod.

1100Virago (3066) napsal 02.04.2019 v 21:55+1

ThomasHewitt 19:21, Nuvolari 20:04: Jistě, Ickx to pak dokazoval i v rallye, Villeneuve bohužel zemřel předčasně, Peterson taky (a obzvlášť hloupě kvůli italské "kvalitě" lékařů). Senna ale byl o třídu výš a Clark nejspíše taky. Ne nadarmo po jeho smrti spousta jezdců reagovala ve smyslu "Když tohle nezvládl on, jakou šanci bychom měli my?"

Zhruba před 10 lety proběhla v jednom motoristickém časopise anketa mezi současnými a bývalými motocyklovými závodníky o nejlepšího jezdce všech dob. Hailwood skončil první, druhý byl Rossi a třetí Agostini. A většina hlasovala pro Hailwooda právě proto, že dokázal být konkurenceschopný i na příslovečnách vratech od stodoly.

blackblues (1515) napsal 02.04.2019 v 21:29+1

Pekne poctenicko vsechna cest legende

jan26 (3714) napsal 02.04.2019 v 20:58

Díky za přesn? doplnění mé mlhavé a nepřesné vzpomínky

Arutoro (117) napsal 02.04.2019 v 20:49

@Virago: Jim Clark, bezesporu!

Nuvolari (2329) napsal 02.04.2019 v 20:04

ThomasHewitt: jedním z nejtypičtějších pilotů v tomhle ohledu byl nebožtík Ronnie Peterson.

Whiteman (16) napsal 02.04.2019 v 19:56



Jim Redman v Brně 2005. Helmu měl :)

PinkPanther (844) napsal 02.04.2019 v 19:50

Něco z loňské TT Classic, kdy na replice Mikovy Ducati objel k 40 výročí Mikova vítězství John McQuinnes čestné kolo, které mu odstartovala vdova po Mikovi paní Paulina:




Vlevo syn Mika David, uprostřed jeho dcera, vpravo paní Pauline.

ThomasHewitt (244) napsal 02.04.2019 v 19:21

Jim Clark určitě, ale i Jacky Ickx nebo Senna či Gilles Villeneuve se dokázali přizpůsobit vrtochům vozu. Našlo by se jich určitě víc

JV (68) napsal 02.04.2019 v 13:42

To Jan26: Jim Redman s replikou Honda 4V v kombinéze MV Agusta jel čestné kolo v roce 2005, jel s helmou. Origoš MV Agusta 350 3V byla k vidění při vložených závodech klasiků v letech 1999 a 2000 a jel ji JF Bonera. Taky místo diskusí s tatíkem o Lorenzovi a Rossim bys mohl trochu nahlédnout do nádherné historie , pravda již hodně letité.

kp5 (139) napsal 02.04.2019 v 13:02

Po vojančine som začal chodiť do Brna, ešte na starý okruh. Dodnes mám v ušiach zvuk jeho 6 valcovej Hondy...Fantázia...To vám možno napovie koľko mám asi rokov...

jan26 (3714) napsal 02.04.2019 v 12:43

Plasty266
ty jsi to trefil a já popletl jak jméno jezdce tak i značku
Nevíš náhodou rok ?
Nejel to čestný kolo bez helmy ?

Plastky266 (658) napsal 02.04.2019 v 12:35

Já si akorát pamatuji Jima Redmana ale ten jel na Hondě čestné kolo... Také neuvěřitelný pán!!!

jan26 (3714) napsal 02.04.2019 v 12:14

1100Virago
dobře díky za opravu myslím,že Ago to nebyl,ale nebudu tipovat třeba někdo dodá pravdivé jméno...

1100Virago (3066) napsal 02.04.2019 v 11:48

jan26: To tě paměť klame, Hailwood se nového okruhu nedožil. Zemřel v roce 1981. Nebyl to spíše Ago? K tomu by ta Agusta seděla spíš.

jan26 (3714) napsal 02.04.2019 v 11:29

Pokud mě paměť neklame,tak jsem ho jednou viděl jet v Brně při Velké Ceně na novém Masarykově okruhu,kdy jel čestný kolo na augustě.

strakon (542) napsal 02.04.2019 v 11:01

Mám tu na něj dvě zpomínky v 1:24

Nuvolari (2329) napsal 02.04.2019 v 09:20+1

Musel to být velký jezdec. Já už ho nezapsal, ale pamatuju, že když jsem tátu mučil dětskými otázkami "kdo že byl ten nejlepší", tak vždycky říkal, že Hailwood.

1100Virago (3066) napsal 02.04.2019 v 09:15+2

Pravděpodobně nejtalentovanější jezdec své doby a možná všech dob. To přirovnání ke Stonerovi je velice trefné - oba byli typem závodníků, kteří se hodně umějí přizpůsobit stroji, aniž by potřebovali hodně přizpůsobit stroj sobě.

(Ve formuli 1 byl takovým jezdcem Jim Clark)

indi750 (191) napsal 02.04.2019 v 09:09

Legenda

Plastky266 (658) napsal 02.04.2019 v 07:47

Obrovský sympaťák... Škoda ho. Ironie, že on i Clay, kterého zachránil, zahynuli při běžné autonehodě...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist