Seriál Rival Trophy i s účastí týmu Motorkari.cz

Máte pocit, že už dávno minula doba, kdy motocyklové závody byly přístupné široké veřejnosti a závodit dnes může jen ten, který má za zády movitého sponzora? Přesto se stále nemůžete zbavit touhy postavit se spolu s dalšími jednostopými pacienty na startovní čáru a zažít pořádný adrenalinový výplach? Pokud ano, tak přesně pro vás je tady seriál Rival Trophy!

Už vloni jsme vám přinesli reportáž o Pitbike Cupu, který organizovala firma Motor Village 69 v čele s Pierrem Coppou a jel se v rámci agenturního ježdění s Motoriders Academy. S odstupem času lze tyto pitbikové akce vnímat jako nultý ročník seriálu Rival Trophy, který bude letos premiérově odstartován Pierrem a jeho týmem. Tohoto Čecho-Itala, který je sám aktivním a úspěšným závodníkem jsme se také zeptali na vize, se kterými do této nové kapitoly motocyklového života vstupuje: „Naším cílem je přinést všem zájemcům seriál závodů, který by se svým pojetím vracel do let, kdy o účasti a úspěchu rozhodovaly hlavně dovednosti a nadšení pro závody. Vždy sice platilo, že vlastní ježdění na okruhu je pouhou špičkou ledovce, pod kterou se skrývá ohromné množství práce, peněz, lidí okolo a také administrativních náležitostí požadovaných organizujícími autoritami, ale v poslední době se bohužel tahle špička a čas strávený na trati stále zmenšuje právě na úkor všech ostatních „nezávodních“ aktivit“.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Právě proto je tady Rival Trophy – seriál pěti jednodenních akcí, během kterých se na třech motokárových autodromech utkají piloti v celkem osmi bodovaných závodech. Proto, aby se nepotkali čistí hobíci spolu se střelci, kteří mají zkušenosti například s mistrovských klání v Alpe Adria či road racingu, budou jezdci s motárdovými pitbiky rozděleny do tří kategorií (Pitbike OPEN, pitbike FAST, pitbike PRO). Jezdci budou do těchto tříd zařazeni na základě časů dosažených během prvního „nemistrovského“ závodu. Čtvrtá kategorie MiniGP pak bude určená silničním strojům, jako jsou například Ohvale GP-O či PBS Rivale GP. Ve všech třídách budou zvlášť hodnoceny podkategorie LADY a JUNIOR (14 – 18 let). Aby byla zajištěna vyrovnanost startovního pole a také finanční nenáročnost tohoto závodění, budou muset motocykly vycházet ze sériové produkce a budou zakázány úpravy motoru i elektroniky, aby byla pravidla a možnosti stejné pro všechny. Nebudou tedy znevýhodněni ti, kteří nemohou investovat více peněz do úprav a maximální výkon motoru na zadním kole (14 koní, 12,5 Nm) bude pro všechny stroje stejný. Zatímco v motárdech budou předepsána pouze dvanáctipalcová kola, tak ve třídě MiniGP lze využít i motocykly s koly velikosti dvanáct i deset palců. Přesné znění technických předpisů najdete zde.

O tom, že se bude jednat o opravdu kvalitní závody plné ostrých a napínavých soubojů svědčí jména účastníků, kteří jsou do seriálu přihlášeni. Na předběžné startovní listině jsou například mistr republiky superstocků Michal Prášek, vítěz hořické Tourist Trophy Aleš Nechvátal, stejně jako zkušení roadraceři Jiří Petrla, Petr Wiesenberg nebo David Polák a vy si tak bude moct s těmito střelci poměřit svoje síly – stačí jen pořídit vhodný stroj, „hodit“ ho na vozík nebo do dodávky a vyrazit za hromadou adrenalinu! Nemusíte vlastnit jezdeckou licenci, absolvovat jezdecké přípravné předsezónní kurzy, být kryti euráky od movitých sponzorů - je to jen na vás a vašich schopnostech! Stroje vhodně pro boje o přední příčky se totiž dají pořídit za cenu kolem padesáti tisíc a těmto nízkým nákladům pak samozřejmě odpovídá i pravidelná údržba stroje či oprava v případě pádu, stejně jako cena veškerých spotřebních nebo tuningových dílů, a je navíc jasné, že jejich spotřeba (pneumatiky, brzdové desky či řetězy) je samozřejmě v případě patnáctikoňové motorky minimální. Pokud si chcete závody vyzkoušet nanečisto a nekupovat „zajíce v pytli“, budete si moct u týmu PBS Motorsport pronajmout závodní pitbike PBS Thunder SX 160, se kterým budete moct míchat karty i na nejvyšších příčkách.

I když koronavirová opatření pravděpodobně způsobí některé úpravy v kalendáři, tak prozatím je naplánovaných pět akcí, přičemž první je „nemistrovská“, během níž se dosyta potrénuje, podle dosažených časů se jezdci rozřadí do výkonnostních kategorií, a také se v případě nejasností či rozporů se řády doladí technické detaily stran úprav motocyklů. V následujících čtyřech se již budou rozdávat mistrovské body, které rozhodnou o pořadí šampionátu a na úplný závěr sezóny je naplánován závěrečný dvouhodinový vytrvalostní závod dvoj(tří)členných týmů.

Tým Motorkari.cz/ PBS Motorsport v Rival Trophy 2020

Web motorkari.cz bude nejenom hlavním mediálním partnerem těchto akcí, ze kterých bude vždy přinášet reportáže ze závodů s výsledkovým servisem a tiskové zprávy jednotlivých týmů, ale tohoto seriálu se také aktivně zúčastní redaktor tohoto portálu Martin Hakl: „Loňské svezení s pitbikem PBS během píseckého závodu jsem jednoznačně zařadil mezi nejlepší svezení sezóny 2019 a už tehdy mi tak bylo jasné, že to rozhodně nebyl můj poslední kontakt s tímhle malým peklostrojkem. Když pak přišla nabídka od Pierra Coppy na zapůjčení týmového motocyklu na celou sezónu, nebylo co řešit – taková nabídka se prostě neodmítá! Pro letošní rok tak počítám s účastí ve všech závodech včetně závěrečného vytrvalostního klání, kde náš tým doplní některý s redakčních kolegů a taky syn Matěj. Také on totiž vloni v Písku propadnul kouzlu dvanáctipalcového závodění, pořídil si PBS Thunder SX 160 a společně se už připravujeme na nadcházející sezónu. Splní se mi tak přání mnoha petrolfatherů a postavím se spolu se svým synem na jednu startovní čáru.“

Další informace o tomto seriálu najdete na našem fóru.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist