Rallye Dakar: Jezdci BARTH Racing odpovídali na dotazy čtenářů
Text: Petr Czyž | Foto: BARTH Racing | Zveřejněno: 13.1.2018 | Zobrazeno: 3 984x
V průběhu pátku 12. ledna 2018 budou na otázky čtenářů serveru Motorkáři.cz odpovídat jezdci české stáje BARTH Racing: David Pabiška, Ruda Lhotský (11.1./odstoupil), Josef Macháček a Zdeněk Tůma.
Po úvodních šesti odjetých etapách je na programu den volna, na který už všichni závodníci a jejich týmy netrpělivě čekají. Ono je to den volna tak trošku v uvozovkách, sice se nezávodí, ale celý den všichni makají na technice, kterou potřebují dostat do stoprocentní kondice před dalšími osmi etapami letošního 40.ročníku Rallye Dakar.
V této chvíli je po pěti etapách v kategorii čtyřkolek Zdeněk Tůma průběžně šestnáctý, motorkáři David Pabiška a Ruda Lhotský (11.1./odstoupil) figurují na v pořadí sedmapadesáté a třiadevadesáté pozici, Josef Macháček je prozatím dvanáctý.
Od soboty do pátku se toho událo celkem dost, takže prostor pro otázky je tu velký. Neváhejte a ptejte se na vše, co vás s ohledem na nejtěžší dálkový podnik světa zajímá. Všichni čtyři jezdci zůstávají ve hře a samozřejmě cílem je nejen závod dokončit, ale především získat dobrý výsledek.
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Otázky a odpovědi
Nazdar kluci, hluboce před Váma smekám, protože žádný Dakar nebyl nikdy snadný a letos je to opravdový hardcore, který neodpouští. Můj dotaz zní jak je možné, aby pořadatelům prošlo to, že WP udáváné v roadbooku nejsou na těchto pozicích ? Že jsou půl hodiny nebo několik km od vyznačeného WP ? Přece není možné, abych například 100km letěl hroznou palici a v honbě za dobrým umístěním se snažil stahovat a riskoval tím zraněním, poruchu či práci techniků a když dojedu v takovém snažení na bod a ten WP tam není a já ztratil tolik času, že se tam budu motat jak kača v čepici a tím mé snažení a riskování přijde vniveč. Přece nemůžou pořadatelé v nějakém ofiko prohlášení říct: ,,To je Dakar,,.
Mi to přijde, že Vám to pak musí brát mnoho psychických a fyzických sil a chuť závodit, protože místo jízdy bloudíte a hledáte něco někde. Podle mě to má být o závodech a né hledání něčeho co je kdoví kde. Moc Vám kluci fandím !!!
Ahoj, bohužel možné to je, ale někdy i pořadatel za to nemůže, protože trať se někdy oproti roadbooku ve volných dunách najede jinak a potom to nesedí. Díky za podporu a je to opravdu fyzicky i psychicky náročné.
Pokud mohu ještě jeden dotaz, tak by mne zajímalo. Když opravujete na trati ( je tam nepřehledný úsek např. za dunou ) a pípnete si, že opravujete. Tak jakým způsobem se to ostatním závodníkům zobrazuje, že někdo v okolí opravuje ? Díky a dobrou aklimatizaci v nadmořských výškách a odpočinek v dnu volna.
V této situaci je ze stroje v okruhu 300 m vysílání varovný signál ostatním jezdcům, ale je to vždy o lidech. Díky David
Otázka na Rudu Lhotského: Zůstáváš s týmem v Americe až do konce závodu nebo musíš kvůli zranění zpátky to České republiky? A druhá otázky, proč to bude příště čtyřkolka a ne motorka? Díky a přeji hodně štěstí.
Ahoj, Ruda odlétá zpět domů zítra, kvůli vyšetření v České republice a dobré rekonvalescenci. Čtyřkolka, protože o tom dlouho uvažuje a chce to zkusit.
Otázky pro Davida Pabišku: Letošní Dakar je do této chvíle, co se týče náročnosti, překvapením? Tvůj trénink na Dakar byl celkem dost intenzivní, cítíš, že také díky tomu ti zbývá víc sil na druhou polovinu soutěže? Děkuji a přeji hodně štěstí!
Ahoj, fyzicky se cítím dobře, ale limituje mě zranění, ale každým dnem je to lepší. Žádný Dakar není lehký, jen se mění technická náročnost. Díky za podporu, David
Otázka na Josefa Macháčka: Penalizace hned v první etapě ... ubere něco takového na motivaci nebo naopak jim chce člověk o to víc dokázat, že udělali chybu? Co se tam vlastně stalo? Děkuji a přeji hodně štěstí!
Chybu jsem primárně udělal já, ale z důvodu špatného značení od pořadatele jsem bod nehledal, protože jsem myslel, že je to pouze za 20 minut, ale bylo to nakonec za 2 hodiny. Pořadatel se obhajoval tím, že kilometrově to značené bylo dobře. Dokazovat můžete co chcete, ale 2 hodiny, které Vás pošlou mimo první místa už nedoženete. Díky za podporu.
Jak vidí dosavadní průběh Dakaru Zdeněk Tůma? Děkuji a také přeji hodně štěstí!
Mám ztrátu z první etapy, ale jinak jsem spokojený a umístění odpovídá průběhu, stále jedu, takže jsem spokojený. Díky za podporu.
Mám ztrátu z první etapy, ale jinak jsem spokojený a umístění odpovídá průběhu, stále jedu, takže jsem spokojený. Díky za podporu.