Nový tým pro Dakar 2021, Story Racing s Tomášem Kubienou

Po několikaleté účasti na dakarské soutěži jsme se rozhodli pro založení vlastního týmu. Důvodem i motivací byla lepší koordinace a kontrola času a prací potřebných k přípravě závodní i asistenční techniky. Pro tuto sezonu jsme navázali spolupráci s litevským závodníkem Laisvydasem Kanciusem, kterému jsme postavili identickou kopii naší závodní čtyřkolky Yamaha. S ním jsme se zavázali absolvovat Merzouga rally (kvalifikační závod pro Dakar 2021 ) a v případě jeho úspěšného absolvování samozřejmě i rally Dakar.

Letošní rok se ovšem vyvíjel zcela jinak, než by se nám líbilo, a plány se vydat na kvalifikační závod byly náhle ty tam. V létě se objevila možnost absolvovat místo Merzougy Andalusia rally, která se měla konat na začátku října. Rozhodli jsme se pro účast, naše mise zde byla úspěšná, Laisvydas se úspěšně kvalifikoval a oběma jezdcům tak nic nebrání v účasti ve vysněném závodu.
Tým odcestuje na Dakar 2021 v sestavě dvou jezdců Tomáš Kubiena, Laisvydas Kancius a dvou mechaniků Losos Miroslav, Václav Wölfl

Dnes (1/12/2020) máme za sebou úspěšnou cestu do Marseille s tím, že jsme techniku předali k nalodění. Příprava techniky nebyla vůbec jednoduchá - je to přeci jen první ročník naší účasti jako samostatného teamu. Příprava závodní i asistenční techniky, zázemí, testování a vývoj nových dílů a vyřízení všech formalit bylo první skutečnou zkouškou naší odolnosti a nasazení. Za toto bych rád poděkoval lidem z firmy IBOS, kteří mi velice pomohli a bez nichž bychom přípravu stěží zvládli.

Něco málo k závodní technice, které jsme věnovali opravdu hodně pozornosti i času. Nejvíce samotné pohonné jednotce. Po celý rok jsme testovali motor, který jsme na jaře připravili a během příprav opravdu nespočetněkrát rozebrali, abychom ověřili, jak se změny, které jsme provedli, osvědčí. Největší důraz jsme samozřejmě kladli na dlouhodobou životnost v maximálním nasazení. Velice nás překvapila rozdílná kvalita olejů při náročném použití. Naprostá většina olejů se dnes dá použít pro běžné ježdění, ale při závodění s extrémní zátěží je situace jiná. Volba toho správného maziva motoru má skutečně velký vliv na jeho spolehlivost, výkon a životnost.

Uvnitř motoru jsme použili většinu originálních dílů, kromě třeba vačkového hřídele - ten byl nahrazen vyzkoušeným produktem od jiného výrobce. Na stroji je také použit výfukový systém českého výrobce RP tuning, který jsme úspěšně testovali s výbornými výsledky, za což musím poděkovat již zmíněné firmě. V neposlední ředě jsme čtyřkolku a charakteristiku motoru ladili na brzdě. Tady nám nově pomohl pan Radek Frank, který se ukázal být skutečně odborníkem na slovo vzatým. Výsledek jeho práce byl pro nás skutečně pozitivním překvapením.

Těch drobných změn, úprav a vylepšení opravdu celá řada a já doufám, že nás s Yamahou posunou dále a především blíže k vysněné cílové rampě na Dakaru 2021.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist