VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2570) napsal 13.09.2012 v 12:55

Rado: Jenže Aprilka ta ozubená soukolí použila v době, kdy je v sérii neměla. Přišla úprava pravidel a Aprilia dodatečně něco nahonem dodělávala i pro sérii. To není totéž. Tady je to obráceně.

Rado_ (564) napsal 13.09.2012 v 12:49

Marex > Aprilia taky dala na RSV4 Max Biaggi Edition ozubené soukolí rozvodů, aby splnila počty pro "sériovost", přesto je v závodech mít nemohou... to je totéž...

Marex (2570) napsal 13.09.2012 v 12:44+1

Rado: Jenže ona ta pravidla jsou momentálně trošku nefér vůči Panigale, která je (údajně) v sérii lehčí, než stanovují limity pro twiny 1200ccm. Proč bych měl věšet na svůj stroj závaží?! Je to trest za to, že se mi povedlo takto odlehčit?

Marex (2570) napsal 13.09.2012 v 12:40

Ducati má silné slovo. V šampionátu jich jede hodně a byla by to velká ztráta. Otázkou je, jestli jich tolik pojede i za rok, páč ty zmíněný prachy za Panigale jsou údajně velkej problém.

Rado_ (564) napsal 13.09.2012 v 11:29

Jasně, jsou indicie, že to nepojede, tak si přihnem zase pravidla... ale to je jejich boj, že ano... Mají novou motorku? Mají... Chtěli ubrat na hmotnosti na pozadí toho, že měli starou 1098... A to, že se jim 1199 nepovedla je rozhodně jen jejich problém. Pláčou dobře, ale na špatném hrobě...

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 11:23+1

spv-marex: tohle co tu probíráte bylo v tom dlooouhým článku, kde rozebírali aspekty toho, proč nejspíš bezrámovka nejede (bylo to přeložený myslim na rossi-ducati.cz - díky Pacientovi). Muj soukromej názor je, že Panigale bude mít v závodech wsbk stejný potíže, jako duc v Motogp. Jde tam o přenos vibrací, pružnost a pevnost jednotlivejch dílů a od toho odvozený další vlastnosti. Může bejt, že jim budou líp sedět gumy než v motogp a potíže nebudou. Uvidíme. Akorát si myslim, že yamaha a honda určitě někdy tajně experimentovaly s podobnou koncepcí rámu a moc dobře vědí, proč se drží toho, co používají v závodech (třeba fazer měl mam dojem v jedný verzi motor jako nosnej prvek). Uvidíme. Větší problém maj podle mě Duc v tom, že oni nechtějí mít tovární tým a nikdo jinej jim to nechce za svoje peníze platit vývoj - tj nikdo tu mašinu nechce. Což je logický, když nevíš, co čekat a navíc existujou indicie, že to nepojede... No uvidíme

opic26 (457) napsal 13.09.2012 v 11:21

SPV: psal jsem o těžišti, se kterým má rozložení váhy př./zadní závěs samozř.mnoho společného a mění se zvýšením zadku, spuštěním vidlic a já nevím čím dalším, což má za následek změnu rozvoru, stopy, atd(máme tady na to článek). Záměr byl deklasovat větu "Ducati má díky úzké stavbě mnohem lepší ovladatelnost". Délka a výška motoru, uhel sevření válců, jeho umístění, umístění nádrže a z toho vyplývající možnosti se zadní kyvkou spíše naznačují budoucí možné problémy ala MotoGP než výhody ovladatelnosti. SS 900 i.e. je jen extrémní příklad jak je nutno Ducati olej/vzduch do zatáčky nutit (nic proti nim, mám je rád). 1198 Checy je na tom samozřejmě jinak.

Marex (2570) napsal 13.09.2012 v 10:57

SPV: Stejně dlouhá být může,ale nutno brát v potaz, že 4- in line mohou mít delší kyvku. Zatímco L a V se stejnou délkou ji mají díky tomu kratší. Co to dělá se stabilitou stroje a jaké to má výhody, ponechám technicky zdatnějším jedincům.

Rado_ (564) napsal 13.09.2012 v 10:40-1+1

Kubát > souhlas, bohužel máš pravdu. Starý poctivý vzduchový železný Monster mě napřesrok do toho Stalingradu doveze, o jeho nástupcích bych tak přesvědčen nebyl Stejně tak jsem si jistý, že tudle moto neprodám, protože v mých očích nemá alternativu... Je to prostě syrová zábava, bez svítících pi*ovinek... Otočíš heftem a směješ se... a wwwo tom to je

Kubát (1404) napsal 13.09.2012 v 09:52+1

rado: ale tak je to se vším. dnes už třeba nekoupíš auto bez všech těch elektronických píčovinek, spolehlivé...a tak je to se vším. prostě díky konzumu se všechno unifikuje, vylepšuje, a hlavně pořádně šidí

SPV (816) napsal 13.09.2012 v 09:28

opic26: S tím rozložením hmotnosti u Ducati a ostatních 4-válů to ,myslím, úplně tak není.
První R6 měly rozložení váhy dokonce jen 49 předek/51 zadek (od r.v.03 mají 51/49) , zatímco Ducati (od modelu 916) měly 50/50 a nová Panigale dokonce 52/48. Motorka ale sama nejezdí, a tak je nutno brát v potaz rozložení váhy s jezdcem. A ducati, zejména 748-998 mají nejvíc nakopnutý posez dopředu (Panigale už ani ne, proto asi přidali váhu na předek). Dlouhá stavba Ducatek je úplně stejně dlouhá jako u ostatních 4-válů (beru objemy 1000). Když srovnáváme supersporty, je nutno brát adekvátní Ducati, protože není Ducati, jako Ducati. A když má v názvu R, tak je to Ducati z jiného světa, tak cena taky .

dejf. (1341) napsal 13.09.2012 v 09:14

putina sem pro buh netahej

opic26-> jo, vicemene souhlasim

Rado_ (564) napsal 13.09.2012 v 07:07-1

opic26 > jsem rád za svou zřejmě poslední kultovní Ducati... suchá spojka, vzducháč, nečirá optika, desmo... prostě železářství na dvou kolech... a ono to funguje, najeto 72000km (já sám 45000) bez jediné poruchy. Navíc se líbila i Putinovi

opic26 (457) napsal 13.09.2012 v 00:18+2

4-válce 1000cm3, V2 1200cm3, žádná restrikce, stejná váha, stejné gumy, každý svoje CDI, jednou pro vždy. Už mne ty debaty asi s****. Nejsem strojař a nevím jestli jde z V2 při stejném objemu vymačkat ident.výkon, ale myslím že ne a jako u 999F na vrcholu vývoje by byl 1 motor na závod (velká "střeva", 2x uložená klika na rozdíl od 5x u řad.4-válce,atd).Výhoda úzké stavby při ovladatelnosti je při L90 motoru a nutnosti dlouhé stavby s těžištěm jinde než na př.kole ta tam (spousta z vás určitě zkoušela SS900 i.e. a R6 a ví o čem píšu). Ducati má výhodu kroutícího momentu a trakce, což bych řekl že je vše. Dle dostup.zdrojů dnes všechny 4-válce jezdí na 240+ koních (nejvíc BMW a Kwak) o čemž se může 1198 i Panigale zdát a s každým předjetím na motor je to vidět. Checa není Bayliss a 4 roky stará 1198 není ta tovární 999F která dělala 4-hrnky na rovince Phillip Islandu. Odešly peníze z Ducati cupu WSBK a Dukna se pere s MotoGP. To ale neznamená že bych chtěl, aby zařízli V2 a namísto 1198 vpustili před pár lety do SBK Desmosedici RR. Nutit je k tomu je jako nakázat BMW používat tam Telelever. Pokud tedy chceme opravdové závody série, máme tady STK1000, které jsou dnes s jasnými pravidly transparentním ukazatelem výkonů sériových biků. Posaďme všechny hvězdy SBK na tohle, ony se budou trochu nudit, ale bude jasno. Pokud se má ladit, tak výrazně slabější agregát, kterým podle mne co se max.výkonu týče rozhodně Ducati disponuje, bude v závodním sportu vždy znevýhodněn. Proto 750 VS 1000, proto 1000 VS 1200. Proč tedy laborovat s váhou? Dost by mne zajímal v moto-sportu často diskutovaný koef.poměru váha výkon všech superbiků 2012. Já pánové nechci další globalizaci tohoto sportu sjednocením objemu = nutným počtem válců.

rumlos a Ogg: - rozumný názor, myslím si
4468: - nerozumný názor majitele bastlu Horneta s cikánskou prdelkou, sorry
Rado: - čas to ukáže, ale myslím si že povedená Panigale má jednu slabinu - zadní central vedený bokem (lamely už nespečeš, žebřiňák šel do kytek - asi si to koně a doba žádaly, řemeny už nebudeš muset hlídat a tak Ti alespoň to Desmo zůstalo )

P.S.: můj názor JE zaujatý, značce fandím dlouho

martin1 (658) napsal 12.09.2012 v 23:24

to je jen důvod k vyjednání lepšího reglementu, nikdo mi nevymluví , ža Pani neotestovala pár dromů v ostré verzi pro rok 013...

Marex (2570) napsal 12.09.2012 v 23:18-1

Virago: Navíc je tam určené vrtání.

Marex (2570) napsal 12.09.2012 v 23:18-1

Ostatně. Určitě by bylo nejspravedlivější, kdyby superbiky měly hmotnost odvozenou od série (pochopitelně bez homologačních zbytečností). Všechna ta pravidla, jak uměle vyrovnat startovku jsou nespravedlivá vůči těm, co stroje vyvíjejí a chtějí je prezentovat.

Marex (2570) napsal 12.09.2012 v 23:13

Přesná čísla neznám,ale kolik má vážit 1200 ccm stroj WSBK vč. těch 6 Kg? Suchá hmotnost SÉRIOVÉ Panigale je 164 Kg.

1100Virago (3057) napsal 12.09.2012 v 21:46+1

Ogg: V MotoGP se nedohaduje o váze, ale zas se vexluje s kubaturami, vymýšlejí jednotné gumy a motory (v Moto2), omezují otáčky, omezuje počet motorů na sezónu (každému týmu trochu jinak, aby to nebylo jednotvárné), omezují kapacity nádrží (taky rozdílně), teď se vyhrožuje jednotnou elektronikou... Prostě, každý rok se jezdí podle trochu jiných regulí a všechny ty nápady jsou spíše k horšímu, aspoň podle mě.

Majki (672) napsal 12.09.2012 v 21:13-1+1

No to je mi novina!!! Taliáni zase remcaj...

Ogg (387) napsal 12.09.2012 v 19:07

Pane Redaktor, já jsem spíš na to brněnské Bahno!

1100Virago: něco na to Tvém komentáři bude, ale uznej, že se v MOTO GP x let nedohaduje o váze motocyklů
S panem Baylissem to bylo myšleno jako for, proto vysmáté smajlíky

Paulo (2571) napsal 12.09.2012 v 18:49

BU BU BU :)

Rado_ (564) napsal 12.09.2012 v 18:16

bosso > dávej bacha na ten rozlívaný chlast ))) Na zdorovye!!!

Kubát (1404) napsal 12.09.2012 v 18:14

rumlos: dovolím si trošičku nesouhlasit. vzchol byl podle mě tak rok 2000, 2001. Všechno špičkové našlapané stroje. Všechny tovární zastoupení Ducati 996, Suzuki SRAD, YAMAHA R7, Kawa NINJA, Honda VTR a Aprilka. Právě v tom roku 2002 už to všechny ty čtyřválce dosluhovaly. R7 byla někdy z roku 97, to samé kawa. Jenom Suza vytasila pro rok 2001 s novým sradem, ale bylo z toho jen jedno vítězství frenkieho v doningtonu. A honda byla novinka pro rok 2000(taky dvouvál). A taky to byla v roce 2002 myslím nejlepší sezona, když colin bojoval s troyem
No a když v roce 2003 povolili litry, tak jediná Suza zůstala s továrním zastoupení a jezdila myslím ještě yamaha, ale ne továrně. Kawa litr neměla tak jezdila ještě se 750. A až v roce 2004 se všechno zlepšilo, když yamaha, kawa a honda předvedli nové litry a vrátili se i v továrním obsazení. No a od toho roku 2003 kdy byla představena 999 až skoro do konce měly čtyřválce v sání restriktory pro omezení výkonu. Až je ke konci zrušily, tak zase dvouválce přestaly stíhat a vyjednali si zvýšení objemu, ikdyž potom měli resrtiktory myslím oni.
Chtělo by to někoho, kdo tomu opravdu rozumí, aby to přesně osvětlil, protože tak si každý bere jen to co se domnívá, nebo co si myslí

1100Virago (3057) napsal 12.09.2012 v 18:09+1

Ogg: No, navážet se do pravidel WSBK, když v MotoGP se jede pomalu každý rok podle jiných, mění se celé třídy a v "královské" jede dokonce mišmaš strojů podle dvou odlišných pravidel, to je velké šlápnutí vedle. U Ducati jsi letos zase zapomněl na Guintoliho, který měl často lepší výsledky než Kuba. A ten Bayliss, to je jen třešnička na dortu nepřesností. Ale mínusy klikat nebudu.

PityGPX (949) napsal 12.09.2012 v 17:50

Můžu potvrdit, včera jsem si taky jeden u nás koupil..!

Bosso (344) napsal 12.09.2012 v 17:41

To Ogg: Ale nedávno jsem jel - jako spolujezdec pochopitelně - městem Olomoucem, nebo Olomoucí - a světe div se, i v místech, kde se víno normálně nepěstuje, byl skvělý burčák...Tak fakt nevím?

Bosso (344) napsal 12.09.2012 v 17:36+1

To Ogg: Musím Tě opravit, zřejmě pijete v "šatně" příliš moc čerstvého burčáku. Pan Bayliss totiž řekl, že k dalšímu testovaní nové Panigale už ho nikdo neřemluví a nenávratně s ním skončil...

PityGPX (949) napsal 12.09.2012 v 16:47

SPV: nj jenže to bylo za dob kdy tam byly tov. týmy, teď všechny tymy jsou prkaticky privátní a je to otázka peněz, pokud jsou, dostaneš dobrej materiál a ten mateirál dostalo loni jak liberty tak althea (motorky se prý lišily jen odpružením, vidlicemi?) ? nakonec viděls ted sám jak krásně jela satelitní aprilka s Daviesem :) I ty ostatní tymy maj zaručeno že jejich bajk je na vítězství :) Příští rok budou panigale pro šechny nové a na stejné úrovni aspon ze začátku sezony. Takže už nebudou spekulace.

SPV (816) napsal 12.09.2012 v 16:34+1

Stejně tak Corser si po x letech posteskl, že neměl stejnou motorku, jako Fogarty. Z pohledu diváka, to není fér. Ale je to logická taktika továrny, aby další jezdci nebrali body tomu ve předu. Takto to dělá Ducati od pradávna, ve WSBK, i MotoGP. A že se jim to mnohokrát vyplatilo.




TOPlist