BMW R 1200 GS Adventure (2008)

Vlastník hofi01
Vloženo 28.4.2015
Aktualizováno 22.5.2024

Slovensko, Rumunsko 2015

Vloženo: 17.05.2016, Uskutečněno: 08.08.2015, Stav tachometru: 41700 km, Zhlédnuto: 8x

sobota 8.8.2015 - 425 km
Ráno strojíme na motorku sbalenou bagáž, děláme odjezdové foto a vyrážíme směr Slovensko, cestu znám a tak ubíhá jako na drátkách, na hranicích dáváme pauzu na jídlo a za chvíli už u Trenčína najíždíme na dálnici, po které ve 37°C pokračujeme směr Martin. Za Žilinou zastavujeme pod hradem Strečno, kde se kocháme právě připlouvajícím přívozem na Váhu a pltí, které zde splavují turisty.
Popojíždíme k hradu, převlékáme se z hadrů na motorku, které necháváme u hlídače parkoviště, do kraťásků a trika a jdeme na hrad. Po cestě k hradu procházíme nově vystavenou vesnicí z mladší doby bronzové.
Po malé chvíli přicházíme k zachovalé zřícenině mýtného hradu ze 14. století - hradu Strečno. Jdeme na prohlídku a je to fajn. Z hradu je parádní vyhlídka na okolní vrcholky NP Malá Fatra.
Od kluků na parkovišti dostáváme tip na motorkářskou hospodu v nedalekých Vrůtkách (máme jí po cestě), kde mají dobře vařit. Za malou chvíli parkujeme u nově zrekonstruovaného objektu, který nelze, díky obrovskému poutači ve tvaru motorky, přehlédnout. Objednáváme si lákavá mexická jídla a užíváme pohody. Prohodíme i pár slov s polskými kolegy sedícími u vedlejšího stolu. Po jídle sedáme na motorku a po pár desítkách km dorážíme k plánovanému cíli dnešního dne - přehradní nádrži Liptovská Mara. Kemp je plný, navíc zde večer má probíhat párty a tak jedeme hledat ubytování po okolí. Po několika marných pokusech nacházíme výborné ubytování na faře evangelického kostela v Liptovském Trnovci, asi 500 m od kempu - za luxusních 8 euro. Večer už jenom nalehko přejíždíme ke kempu, aby jsme si užili hezký večer na pláži.

neděle 9.8.2015 - 190 km
Ráno sedáme na motorku a míříme na sever, po západní straně Vysokých Tater, kocháme se výhledy, na jedné zastávce prohodíme pár slov s párem švédských motorkářů, o pár zatáček dál dáváme snídani v kolibě Holica. Vjíždíme do Polska, projíždíme zasekané polské Zakopané a šup zpět na Slovensko.
Plán objet Vysoké Tatry severní stranou se vydařil a už poměrně brzy odpoledne si to pálíme směr Tatranská Lomnica, kde máme v plánu se ubytovat. Nacházíme kemp a hotel Tatranec, bereme hotel za 50 euro se snídaní, zamykáme věci na pokoj a nalehko odjíždíme k lanovce na Skalnaté pleso, bohužel lanovka až na Lomnický Štít je beznadějně vyprodaná a zájemci se objednávají několik dní dopředu. I Skalnaté pleso však stojí za návštěvu a my si ho užíváme. Nic pěkné však netrvá věčně, takže šup zpět lanovkou k motorce a jedeme směr další cíl - Štrbské pleso. To okukujeme jenom z východního břehu a pak jdeme na jídlo do nedaleké koliby.

pondělí 10.8.2015 - 120 km
Dnešním hlavním cílem je dojet do Spišské Staré Vsi, odkud chceme na plti sjet řeku Dunajec. Daří se a 3-hodinová plavba je skvělá. Konkurenční Poláci zde mají prý 265 pltí a splaví až 5000 zákazníků denně ! Je ještě brzy, tak míříme dál. Ubytování nacházíme ve Staré krčmě v obci Stratená.

úterý 11.8.2015 - 165 km
Dopoledne navštěvujeme Dobšinskou ledovou jeskyni, následuje káva ve Staré krčmě a už míříme kolem nádrže Palcmanská Maša směr Spišský hrad. Hrad je monumentální, trávíme zde skoro 4 hodiny. Od kolegů motorkářů dostáváme tip na historické město Bardějov, ke kterému se následně vydáváme. V Bardějově se ubytováváme v hotelu Šariš za 52 euro. Večer jdeme ven, město žije, paráda.

středa 12.8.2015 - 170 km
Ráno ještě jdeme na bardějovské náměstí zapsané v UNESCO. Sedáme na motorku a míříme do Dukelského průsmyku, prohlížíme památníky, jediné co nedáváme v motooblečení, je 38,5°C. Mastíme dál, koupačka na Velké Domaše nás osvěží. Den končíme na Zepmlínské Šíravě, spíme na pláži pod širákem. Gratis

pátek 14.8.2015 - 435 km
Ráno balíme a vyrážíme na cestu, dnes cíl Rumunsko. V Maďarsku umíráme, při 39°C už vzduch neochladí, cesta je únavná. Před městem Cluj vjíždíme do bouřky, schováváme se se dvěma Poláky v čekárně a pak s nimi jedeme hledat nocleh. Spíme v Retro Hostelu v Cluji - 300 metrů od centra - 40 €.

pátek 14.8.2015 - 165 km
Cíl dnešní cesty - město Sighisoara je "za rohem". Navštěvujeme tedy cestou bývalý solný důl v Turdě. V Sighisoaře se ubytováváme poměrně brzy odpoledne a vyrážíme užít tohoto nádherného starého města. Nocujeme v penzionu v kempu Aquarius - luxusní pokoj za 35€.

sobota 15.8.2015 - 372 km
Cíl dnešního dne - projet Transalpinu, cestou děláme zajížďku, chceme vidět opevněný kostel Biertan. Poté už míříme nejkratší cestou na silnici č. 67C - Transalpinu. Nahoře chytáme silnou bouřku, schováváme se do stánku k domorodcům,od kterých kupujeme výborný sýr, klobásu, pečivo a kávu. Hodujeme, užíváme si tohoto krásného místa. Dál pokračujeme v nepromocích. Den končíme v Râmnicu Vâlcea - penzion Confort 25 €.

neděle 16.8.2015 - 250 km,
Dnes míříme na silnici č. 7C, slavný Transfagarasan. Kocháme se výhledy, fotíme. Dál jedeme do město Fagaraš, kde děláme neplánovanou, o to příjemnější pauzu na kafe, sedíme hned vedle místního hradu. Nocování plánujeme ve městě Bran. Azyl nacházíme v penzionu Andra asi 300 od hradu - 20 €.

pondělí 17.8.2015 - 100 km
Plán dnešního dne je zajet se podívat na zámek Peleş - letní sídlo krále Carola I. postavené mezi lety 1873-1883 nad městem Sinaia. Tento nádherný zámek zasazený mezi vrcholky Karpat stojí za návštěvu !! Opět jsme zastiženi bouřkou, stíháme udělat ještě foto další perly - klášteru Sinaia, pak už se schováváme pod stromy a jak déšť ustává, jedeme zpět. Čeká nás prohlídka Branu. Ten je jedním z nejútulnějších hradů, který jsme dosud navštívili. Protože dnes zůstáváme již druhou noc v penzionu Adria, bez stresů si užíváme pohody a dobrot, které zde místní nabízí.

úterý 18.8.2015 - 350 km
Motorka nabalená, vyrážíme na sever, město Brašov bohužel jenom objíždíme, míříme směr město Gheorgheni, za ním chceme projet soutězku Bicaz. Kolem 12 hodiny dáváme oběd v Panzió Karpatia, začíná pršet, oblékáme nepromoky a pokračujeme. I přes nepřízeň počasí jsme nadšeni soutězskou, dále přijíždíme k přehradě Izvorul Montelui, kterou celou objížíme. Okolní příroda je nádherná. Jízdu střídají časté zastávky na focení, ostatně jako po celou naší dovolenou. Dál, podél rozvodněné řeky Bistrita, pokračujeme směr Vatra Dornei. Asi 20 km před Vatra Dornei, ve vesnici Calinesti, bereme pokoj v penzionu Teea - slušný luxus za 20 €.

středa 19.8.2015 - 345 km
Dnešním plánem je přesun přes pohoří Rodnei. Za Vatra Dornei, ve vesnicích okolo Ciocăneşti obdivujeme zdobené rodinné domy. Borşu jenom projíždíme, jedeme směr Dej, Baia Mare, končíme před Satu Mare, začíná pršet, spíme v hotelu Dan - cena 37,5 €.

čtvrtek 20.8.2015 - 390 km
Tranzitem se přesouváme zpět na Slovensko, navštěvujeme Ochtinskou aragonitovou jeskyni, projíždíme přes Dobšinou, již podruhé navštěvujeme přehradu Palcmanská Maša a ubytováváme se ve Stratené. Bohužel naši známí místo nemají, domlouvají nám turistickou ubytovnu hned u vstupu do NP Slovenský raj za 21 €.

pátek 21.8.2015 - 200 km
Ráno najíždíme na slovenkou Route 66, projíždíme mezi NP Nízké Tatry a NP Muránska planina. Výhledy opět skvostné, počasí také. Dojíždíme až do Bojnic, kde chceme zůstat. Hledáme ubytování, nacházíme v kempu, převlékáme se a jedeme navštívit termály LÚ Mier. Po koupání musíme doplnit energii, jdeme na večeři do blízké restaurace, poté ještě absolvujeme noční prohlídku zámku Bojnice. Na jedno odpoledne docela bohatý program. Spíme v Camping Bojnice - chatka za 28,5 €.

sobota 21.8.2015 - 315 km
Čeká nás cesta domů - jedeme směr Trenčín, v Buchlovských kopcích navštěvujeme poslední cíl naší dovolené - hrad Buchlov prohlížíme nádvoří a přilehlé prostory, prohlídku vynecháváme. Poté už pokračujeme přes Brno a Třebíč, kde obědváme, domů.

• 25.5.2024 - ruine Kollmitz

Trochu jsme bojovali s tím zda vůbec jet, hlásili silné bouřky. Po obědě jsme si řekli, že zajedeme alespoň na zmrzlinu do Dačic. Byla super jogurt-hruška ! Počasí pěkný a tak si říkáme kam dál. Měl jsem v hlavě jedno mí

Vloženo: 26.05.2024
    Uskutečněno: 25.05.2024
  • 1.-4.5.2024 - poježdění v pohoří Mátra

Pětidenní volno jsme využili na první větší trip na velkých motorách a vyrazili pojezdit maďarské pohoří Mátra - cestou jsme se stavili na Mohyle Milana Rastislava Štefánika, přespali a posnídali v krásné Banské Štiavnic

Typ: Dovolená
    Vloženo: 13.05.2024
    Uskutečněno: 04.05.2024
  • 13.4.2024 - super sobota v sedle

Předpověď počasí slibovala pěknou sobotu a my přemýšleli, jak s ní naložit. Pochopitelně, že motorkářsky ! Ale úplně jsme nevěděli kam vyrazit. Nakonec jsme si řekli, že to vezmeme zase směrem na Krumlov do Enduroparku,