renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Hyosung Comet GT 650 R (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ST-M
Vloženo 21.1.2015
Aktualizováno 6.5.2019
Zobrazeno 5 559x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


V našich krajích neprávem podceňovaný stroj z Jižní Koreje.

Pohyb mu dává V-twin 647 ccm a 82 HP, v tomto případě se jedná o verzi GT 650 iR se vstřikováním.

Motor není stejný ani kopírovaný z SV 650, i když se oba vyrábí ve fabrice Hyosungu.

Více fotografii

První dojmy - První i následné dojmy se neliší, svižný, rychlý, obratný... V továrním provedení se sportovními řídítky (vlaštovky) pro mě trochu nepohodlný. Postupně realizuju úpravu pro vylepšení pohodlí, tedy klasická řídítka, lehká úprava kapotáže, výměna zadního tlumiče za lépe nastavitelný, jiné nastavení stupaček a zrcátek.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny motorkáře bez hloupých předsudků. Pokud by někdo zvažoval pořízení GT 650, doporučuji se zajímat spíše o modely vyrobené od r. 2007 a novější. Od roku 2008 jsou karburátory nahrazeny vstřikováním a tím lehce narostl i výkon. Od roku 2011 byl z důvodu EU eko norem výkon zase o něco snížen. Modely z let 2004 až 2006 měly svolávací akci na výměnu hlav válců, lze dohledat podle seznamu VIN, ten je zde na fóru nebo na korider.com. Pokud nebyl motocykl na svolávačce, hrozí devastace motoru. Comet GT 650 se dá pořídit jak nový tak ojetý za velmi příznivé ceny, u ojetin je třeba stejná opatrnost jako u každé jiné ojeté motorky. Jen ty ceny nám teď trochu kazí kurz koruny.

Doplňky na motorce - Určitě dostane padací protektory, vylepšené pružiny přední vidlice, snad seženu turistické plexi a když se podaří vše podle plánu, bude mít GTčko na sezonu 2016 namontované letmo uložené zadní kolo a taky designový laďáček Yoshimura...

Tohle plexi by se mi moooc líbilo.




Recenze

Chtěl jsem dvouválec do V a Comet GT 650 R mě zaujal svým designem. V testech taky vychází dobře, evidentní úspěch má tahle motorka v celé Asii, Austrálii, Americe, v Rusku i západní Evropě. V Jižní Americe se prodává pod značkou KASINSKI, v Malajsii a Indonésii mají tyhle motorky obchodní značku NAZA BLADE.

Když jsem ho na podzim 2013 začal hledat, u nás nebyl ani jeden, na mobile.de jich pár bylo i v příjemné cenové relaci. Náhoda mi ale pomohla a po týdnu se objevil jeden kousek blízko Brna a i když na první pohled už něco odjezdil, příjemně mě překvapil tichý motor s úžasným zátahem a projevem dvouválce. Cena byla nakonec lepší než akceptovatelná a tak je od listopadu 2013 v mojí péči.

Jedná se o exemplář z GB, novější verze se vstřikováním, takže se člověk nezlobí s karburátorama. Hned na počátku jsem udělal základní servis včetně výměny oleje, brzdové i chladící kapaliny, vyléčil jsem i pár kosmetických chybiček.

Sezona 2014 nebyla kvůli nedostatku času moc "bohatá" na kilometry, ale o to víc jsem si užil bezstarostnou sportovní jízdu na tomhle peklostroji. Najel jsem nějakých 3,5 tisíce km. I když to byla sezona oťukávací, zanechla ve mně dojem, že volba byla správná. Tahle motorka poskytuje fajn pocit jak při jízdě "kadla-kadla", tak když se zatáhne pořádně za heft. Jezdí, brzdí, svítí, co víc si přát? Nepočítám se mezi "Rossiho klony", takže obsah i výkon mi naprosto dostačuje.

Závady žádné, svezení pěkné, v režimu "normální" jízda spotřeba 4,5 litru, když se člověk sveze pořádně, vezme si GTčko 6,5 litru.

Jedinou výtku mám k pohodlí, GT 650 iR je postavený pro sportovní jízdu, a pro mě je jízda se sportovníma řídítkama (vlaštovkama) prostě nepohodlná, jezdil jsem dřív hlavně na velkých endurech, kde si člověk hoví jako král, na GTčku je to diametrálně jiné. Každý preferuje něco, mě "pasuje" vzpřímený posez, takže se těším na pořádný "ródla" (řídítka), který budou asi o něco širší než standart, aby se mi dobře kormidlovalo

Pro vylepšení pohodlí mám naplánované nějaké úpravy a přikoupil jsem pár dílů, které se budou měnit. Času bohužel moc nezbývá, takže do jara musím zvládnout alespoň základní věci, komplet přestavbu podle mých představ včetně nového lakování snad dokončím před sezonou 2016.

Celé dílko by se mělo posunout o něco blíž k verzi GT 650 S, která je výrazně pohodlnější k cestování na kratší i delší výlety a těch bych chtěl letos absolvovat víc než v minulé sezoně.

Zatím jsem (až na to pohodlí) naprosto spokojen.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kucera306
kucera306 napsal 26.07.18 v 17:15 10b.

mohl bych se zeptat kde se dají sehnat lepší pružiny do tlumiče, děkuji

Animals21
Animals21 napsal 08.10.15 v 16:45 10b.

měl jsem stejný názor, odsoudil bych, ale po tvém profilu jsem si něco zjistil a dobrá volba, ať se daří

Woky
Woky napsal 22.01.15 v 12:06 10b.

rovy
rovy napsal 22.01.15 v 09:03 10b.

Zajímavá a krásná motorka. Ať slouží a hodně ujetých km

Více komentářů



TOPlist