renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 650 Style (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 24.12.2014
Aktualizováno 10.5.2015
Zobrazeno 4 014x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 28.03.2015, Uskutečněno: 28.03.2015, Zhlédnuto: 18x


Jak se tak pomalučky finišují různé drobnosti, mosel sem sa dokopat k namontování zázraku jménem TPS. Česky řečeno snímání polohy škrtící klapky. Obecně se to používá k určení množství vzduchu proudícího do motoru a taktéž v součinnosti s podtlakem sání pro výpočet zatížení motoru a korekce vstřiků a předstihu. V podstatě by se dalo říct, že je to jedno z nejdůležitějších čidel vůbec - snímač polohy kliky neberu v potaz, to je samozřejmost.

U karburátoru použitého zde je celá situace o něco jednodušší - karburátor vývojař vybavil nálitkem pro společné ovládání klapky - případ, kdy je použitý monoblok sešroubovaný z více kusů pro více válců. Vnitřní část na to ale není upravena. Bylo tedy potřeba nějakým způsobem odstranit nalisovanou plechovou zátku, která je projistotu ještě zatemovaná a pak vymyslet dvě věci
- v první řadě vymyslet jak uchytit celý ansábl s potenciometrem, a v druhé řadě jak vůbec samotný potenciometr spojit s hřídelí klapky. Vzhledem k tomu že je vyrobena z mosazi nabízí se hned několik lepších i horších možnosti, obě hřídelky by šly slepit, další varianta bylo připájení měděné kulatinky a vyredukování na hřídelku potenciometru, nicméně všechny tyto úpravy jsou nevratné, respektive po odstranění už by to nebylo ono, také vzhledová stránka by jistě utrpěla. A když už něco dělám, tak se snažím, aby to vypadalo jako z výroby, respektive tak, jak bych si to představoval..protože jak dobře známe, některé provedení je opravdu k pláči. Nakonec zvítěžila varianta celkem elenegantní a velmi dobře funkční, o kterí sem od začátku přemýšlel, nicméně sem si nebyl jistý s jakou přesností bych dokázal trefit střed hřídelky při vrtání. Tato úprava spočívala ve vyvrtání přesné díry do středu hřídelky a našroubování imbusu dovnitř. Ideální velikost imbusu taková, která vyplní celý prostor nad hřídelkou. Vnitřní vícehran imbusu pak bude sloužit pro nasunutí jakékoli hřídelky v podstate čehokoli, o stejném či větším průměru. Uvažoval sem napřed o velikosti M4 či M5, protože sem se bál, že to celé ujede - karburátor má takový tvar, že prostě nejde bez deformace uchytit do nějaké svěrky a fixovat souosou polohu hřídelky a vrtáku! Nakonec se povedlo, vše sedlo jak se patří.
Muselo také padnout definitivní rozhodnutí o vhodném potenciometru. Nabízí se použití kousku vyrobeného pro ten účel a zdemontovaného z nějaké klapky - problémem je nicméně cena a to, že i za tuto cenu by bylo teba vymýšlet speciálné řešení. Takže sem použil oblíbený potenciometr od Tesly, konkrétně jde o typovou řadu TP 195. Je to jeden z nejkvalitnějších hermeticky uzavřených potenciometrů, které znám a dokonce bych si troufnul tvrdit, že životností daleko přežije originální potenciometry v plastu pro škrtiklapky.
Výsledné fotky vidíte níže- tedy prototypové, budou decentně upraveny některé rozměry a všechno se o kousek zmenší, ale princip zůstává.

Taktéž dodávám fotky napojení podtlaku před škrtící klapkou. Snažil sem se o co nejdecentnější řešení, a zdá se, že se povedlo.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrnous (-3) napsal 31.03.2015 v 21:25

//www.motorkari...etail&ddid=52963

martin_exc (4) napsal 31.03.2015 v 20:42

potenciometr je tam - ale co teď s ním?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Dobří holubi se vracejí

    ... byl název jistého filmu.. No na tom nefučí. Podstatné je, že se ExStylka vrátila, odjela s fungl novým budíkem, který se aktuálně montuje na řadu 660 Vintage. Co vy na to ?

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 16.07.2017
    Uskutečněno: 16.07.2017
    Komentářů: 6x
  • Je pryč

    Den se se dnem sešel a stylka má nového pána. Jednoho dne jsem prostě dostal nápad, že i když jsem nad všemi úpravami stylky strávil tolik času, peněz a osobních kontaktů, je třeba se posunout výš. Vyšší level už je jeno

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 20.08.2015
    Uskutečněno: 20.08.2015
    Komentářů: 1x
  • Pancéřovka zadního kola

    Dneska došla nová brzdová hadice na zadní kolo. Problém původní hadice byl nesprávný úhel banja, které je na brzdové pumpě a její krátká déla - po rovinkách dobré, ale endurovložky těžce nesla. Takže je delší a echt. Výr

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 25.05.2015
    Uskutečněno: 25.05.2015
    Komentářů: 1x


TOPlist