PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZR 7 (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Traged
Vloženo 24.9.2014
Aktualizováno 19.5.2016
Zobrazeno 7 951x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stará dobrá vzduchem a olejem chlazená klasika.

Více fotografii

První dojmy - První dojem? Dobrý, sedím zase na motorce, ale čeká mě dost práce to dát do kupy. Měkčí podvozek tolik neunavuje na našich rádobysilnicích, zase se ale nedá tolik tlačit na pilu, když je někde kousek slušnýho asfaltu.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo chce jednoduchou motorku, která není moc drahá.

Doplňky na motorce - Nosič na 3 kufry Givi Wingrack, Padáky Fehling, vyhřívané rukojeti Oxford touring, zvýšení řídítek, prodloužení předního blatníku, podložka bočního stojanu, hodiny. Hyperpro progresivní pružiny, zadní centrál YSS, zásuvka 12V, ukazatel Gipro.

Recenze

Recenze Kawasaki ZR7S

Motorku jsem koupil koncem léta 2012, je pravda, že jsem původně chtěl zachovalou Yamahu XJ 600 Diversion, kterou jsem už kdysi vlastnil, ale pak mě kolega z práce přesvědčil, že tohle bude lepší, s odstupem času mu dávám za pravdu. Byla dovezena z Francie, rok výroby 2003 by měl sedět, novější ročníky od 2001 měli o něco tužší předek a asi od 2003 ještě černou kyvku. Najetých 12000 km vypadalo neuvěřitelně, nicméně stav kotoučů, /byly jen lehce ohlazené/, heftů, stupaček, laku a zřejmě původní řetězovky tomu odpovídali. Byla lehce nabouraná, tzn. v pořádku podvozek, řídítka, vidle / jen jsem v nich vyměnil olej/, světlo, budíky, kapoty taky ok, ale po rozebrání jsem zjistil vylámané úchyty na světlo v kapotě, mírně hnuté lešení. Celkem dost práce to vyvařit a vylepit, třeba říct, že je to od výroby dělané jak z hračkárny ty úchyty, i na to, že se počítalo s provozem na silnici a ne na něčem, co kdysi silnicí bývalo. I když na laku i po důkladném zaleštění zbylo pár škrábanců, rozhodl jsem se, že motorku zatím nebudu lakovat, zvlášť viditelné šrámy jsem zakryl karbonovou fólií.
Když byla Sedma přihlášena na české noty, vyrazili jsme na první výlet, a i když najela asi 1000 km, pořád to nebylo ono, občas si střelila při zavřeném plynu, strašně dlouho se to ohřívalo. Začalo hledání příčiny. Nejdřív prohlídka membrán v karbecu, jedna byla proskříplá při montáži víčka, pochybuju, že z fabriky, dál vyprání vzduch. filtru, seřízení podtlaků, nové svíčky. No lepší. Ale pořád ne dokonalý. Až následně jsem z manuálu vyčetl, že základní nastavení volnoběžné trysky na karbecech je 1 3/4 otáčky a já tam mám, nevím proč jen 1 1/4. Nakonec jsem tam dal rovné 2 otáčky a musím říct, že to jezdí úplně jinak, po ohřátí bez problémů, hladce to zabere ze zavřenýho plynu, prostě to jede. Tady chci upozornit majitele, pokud vaše sedma špatně zrychluje, jakoby zaváhá z nízkých otáček, dlouho se ohřívá, a když trochu zchladne, tak chce hned sytič, občas střelí do karbeců ze zavřeného plynu a už jste vyzkoušeli kde co, tak to obohaťte na volnoběžný směsi. Klidně na 2 až 2 1/4 otáčky , nemusíte se bát, spotřebu si tím nezvýšíte, možná o deci, ale ten pocit, že to jede, za to stojí.
Něco k motoru:
40 let stará konstrukce, zušlechtěná několika málo novotami jako K-cleen, nebo senzor škrtící klapky na karbecech. Pochází z prvních Zetek a funguje dobře, výkon 76 k, mimochodem v různých testech bylo naměřeno až 85 k, mě osobně stačí, oceňuju pružnost i na pětku se to rozjede z 1800 otáček bez zacukání. Dlouho se ohřívá, radši to nedusím 5 minut na sytič na místě, brzo to stáhnu na asi 1100 otáček a pak s tím chvíli jedu, dokud se to neohřeje, až pak ten sytič stáhnu úplně. Výborná spotřeba, musím zdůraznit dobře seřízená s origo výfukem jede cestovně tj. do 120 km/h kolem 4,5l , ještě cestovněji za 4, nervní točení plynem znamená kolem šesti. Několikrát jsem nevěřil, když mi vyšel průměr z dovolené na 4,7l a půlku cesty jsem ji drtil na výjezdech ze zatáček až k 8-9 tisícům. S nádrží 22 l vskutku luxusní dojezd. Tady musím zmínit, že jsem vyměnil řetězové kolečko s 16 zuby a dal tam 17. Tohle se doporučovalo už u Zephyra, je to do rychla a je to rozhodně lepší , motor se zklidní v otáčkách, tolik nevibruje, síly je pořád dost, většina výjezdů ze zatáček je pořád na pětku, a klesne i trochu spotřeba. Při 100 km/h na pětku to spadne asi o 250 otáček, minimální rozdíl si řeknete, ale znát to je. Trochu nevýhoda celé motorky a stáří konstrukce je servisní interval ventilů 12000km, což je na miskové zdvihátka strašně málo, seřízení zabere odpoledne, no seřídil jsem až k vrchní hranici 0,18 mm a další seřízení udělám až po dvaceti tisících. V pohodě s trochou šikovnosti je seštelujete i doma ty ventily, podložky zabrousíte na papíře pod vodu 120/130 na skle, taky jsem měl strach, že to třeba zabrousím křivě ty podložky, ale po změření rovnosti zábrusu tam byl rozdíl maximálně 0,01 mm, potřeba mít mikrometr, jen doporučuju vždy vydělat jen jednu, zabrousit a pak hotovou „ poklidit“ pod misku. Samozřejmě broušeným k ventilu. Další nepříjemností je primární řetěz, ano to je to rachocení několik vteřin po nahození, než ho dopne hydronapínák. Manuál neudává servisní interval, já jen doufám, že to bude minimálně 60-80 tis kilometrů, k výměně potřeba rozpůlit motor. Ideální není převodovka, sem tam se povede při přecitlivělým zařazení falešnej neutrál mezi 4 a 5, tak dokonale, že tam zůstane a tváří se jako pravej.
Něco k podvozku:
Neseřiditelná přední vidlice, vzadu nastavení předpětí a odskoku. Vyhovuje spíš na cestování, celkově je to měkčí, hlavně předek, nicméně pokud je mašina v pořádku, dobře obutá, tak se s ní dá kouzlit a možná i obrousíte hlásiče stupaček, vy ne já, já už radši nic nebrousím. Rozhodně neplatí , že je to starý těžký rozvlněný železo. Jezdím sólo a osvědčilo se mi mít zadek přitáhlejší na pružině i odskoku, s předkem neuděláte nic, jak jsme si řekli. Není špatný sem tam vyměnit olej v trubkách, myslím SEA 10 a nalít ho tam skutečných 480 ml. Pozor taky na krk, už jsem ho taky dotahoval, byla tam vůle, když se vzalo za odlehčený vidlice, přitažení pomůže, ale zase to musí jít lehce z rejdu do rejdu!
Něco k úpravám:
Na motorce přibylo postupem času několik funkčních doplňků usnadňující cestování, nic, co by se dalo nazvat slovem tuning. Wingrack na tři kufry, na motorku přidělaný přes držáky vlastní výroby, protože už jsem nesehnal trubkový nosič od Givi. Celkem pakárna byla je naohýbat ty držáky. Zástěrka z kusu lina chránící centrálu před blátem, přídavný blatník od Ermaxu by vypadal líp, ale tohle stačí. Prodloužení předního blatníku, taky dobrá věc, řídítka zvedlá o 20mm, vyhřívání rukojetí Oxford touring, super věc, i v létě ráno, navečer pustíte na dvojku /z pěti poloh/a je to paráda, placku pod boční stojánek jsem si udělal, odpadá hledání podložky tam, kde je měkko. Na řídítka jsem lípnul lacinej cyklokomp, co slouží jako hodiny. Dlouho jsem laboroval s vyšším plexi, abych zjistil, že vyšší, nižší, jinak zahnuté, přídavný deflektor jsou vždy horší, než originál. Pro info, mám 179 cm a přilba vyklápěčka Shoei multitec. To je asi všechno. Jo padáky Fehling, tady bude potřeba ještě v zimě zapracovat, nejsou zrovna extra pevný, zvlášť ta spodní objímka je totálně slabá. Uvažoval jsem o opletených brzdových hadicích, po výměně žlutočernýho sajrajtu za brzdovou kapalinu a důkladném odvzdušnění to brzdí, myslím dostatečně. Pokud bych měl v budoucnu investovat asi 5 tisíc, bude to do přešití sedla, origo sedlo počítá tak max. s 200 km v kuse. Asi bych na to nedal laďák, hlučný je to podle mě dostatečně, pokud najedu občas za den 400 km, ocením spíš klid na palubě..Chtěl jsem i klínek pod motor, zase se pak ale svody i motor blbě čistí, tak jsem se na něj vy…Reflexní proužky na kola, taková spíš vzhledová blbůstka, každopádně chce to cvik je správně nalepit. Ještě jsem si vzpomněl, do předu jsem dal místo klasické žárovky H4 60 55w, Osram Silverstar a skutečně to svítí mnohem víc, aspoň se s tím dá dojet i v noci, když už teda výjimečně musíte, s normální H4 jsem neustále hledal cestu před sebou. Kontrolky blinkrů na palubce, tam je origo žárovka 1,7W, dal jsem tam 5W, protože jsem sem tam nechal puštěnej blinkr, teď ty kontrolky bijou do očí.
Něco závěrem:
Kawasaki ZR 7 /S/ je podle mě podařená motorka. Nekomplikovaná technika, jednoduché ovládání, dobré, celkem nízké provozní i servisní náklady. Škoda, že se dělala jen 6 let do roku 2004. Povedená i vzhledem, konceptem stará dobrá klasika. Motorka do města, v esku i na cestování, pro začátek i pro konec. Po ní přišla generace Zetek 750, což už je jiná písnička, nechci se nikoho dotknout, tahle řada už mě neoslovuje, na cestování se to moc nehodí, možná pro městský streetfightery na krátký projíždky. Jasně, Kawa má cesťáků v nabídce dost, ale stejně mám pocit, že univerzálních, laciných a nenáročných motorek typu ZR7 nějak ubývá. Asi pokrok a přirozený vývoj.

Postupem času přibylo ještě pár úprav, takže stručně o nich. Na palubce přibyla zásuvka, držák navigace a ukazatel zařazené rychlosti Gipro, což je celkem fajn věc, takže už se nepokouším neustále řadit šestku. Že ZRsedmička nemá zrovna nejpevnější podvozek víme všichni, takže co s tím? Zlaté USD Ohlinsy dopředu a dozadu plně stavitelný centrál též od Ohlinsů.. To by asi fungovalo, jenže by to nikdo nezaplatil..I další variantu Hyperpro Streetbox pro ZR7 jsem nakonec zrevidoval na koupi progresivních pružin Hyperpro s olejem SAE 15 dopředu a centrál YSS dozadu, který mi kamarád sehnal za skutečně super peníz. Ten umožňuje širší nastavení předpětí i odskoku a hlavně je nový, zatím..Ještě jsem si pohrál s předpětím pružin na motorce, vpředu zvýšené třemi podložkami o 8mm, tak aby propružení vpředu i vzadu bylo staticky asi 15mm, se mnou asi 30mm. No a světe div se, po projížďce jsem zjistil, že je celá motorka o dost pevnější a troufnu si do větších náklonů. To je zatím všechno, spodky vidlice jsem ještě stříknul černou barvou, podle mě se to víc hodí ke zbytku motorky, než dřívější stříbrná. No, vzhledem k tomu, kolik jsem už investoval a k tomu, že případný nástupce Sedmičky v garáži by byl v gategorii 150 tis. a víc, tak se mnou asi zůstane ještě hodně dlouho. A vždyť já vlasně ani jinou nechci..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
valax
valax napsal 01.02.21 v 11:35 10b.

pekne všetko spísané :)

uggae
uggae napsal 26.04.16 v 16:22 9b.

Technicky vycerpavajici popis. Svoji ZR7 mam jiz nekolik sezon, ale zdaleka o ni nevim tolik :)

MatesBandog
MatesBandog napsal 26.04.16 v 11:39 10b.

Coudak
Coudak napsal 16.09.15 v 20:54 10b.

buba3
buba3 napsal 07.09.15 v 23:02 10b.

Více komentářů



TOPlist