Celkem surovec. 2x500ccm je nekompromisní!
Motorka koupena od FIRMA:Vratislav Klaban - Moto-Rabidus (P - Dobré. Nechal nás vše prohlédnout, projet, poslechnout... Nic nevnucoval ani nevytvářel nepříjemný nátlak.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki TL 1000S: Strach z přehřátí centrálu kyvky a smrti v zatáčce.
Aprilia RSV 1000: Až moc okruhová a citelně vyšší cena.
První dojmy - Po přesednutí z relativně hodného a lehkého 4-válce 600ccm na 2V 1000 pro mě znamenalo znovu se učit jezdit. Je nekompromisní! Chyby neodpouští. Na druhou stranu je to 2x víc srandy a přesně to jsem hledal.
Recenze
Mám za sebou první 2tis. km, takže na pořádné hodnocení je ještě brzy. Doufám, že se sem vrátím po roce a doplním to.
Nejsilnější pozitivní dojem je jak krásně sedí. Zatáčky se dají vykroužit až na hranu gumy. A vytahuje perfektně. Člověk si může vybrat, jestli přizvedne předek, nebo nechá zadek trochu zklouznout. A to bez obav, že mu kolo nekontrolovatelně ustřelí. Vše je kontrolovatelné.
Pořád ale trochu zápasím s hmotností. Musím brzdit mnohem dřív, než jsem byl zvyklý a když v zatáčce zjistím, že jsme moc dlouhý, špatně se mi přiohýbá.
Překvapila mě spotřeba (i přes) 10l při standardním filtru a origo výfucích. Holka šla proto do servisu na kontrolu a seřízení karbeců a prý je vše OK i spotřeba je podle zkušeností servismana pro tento motor normální, tak se už nestrachuju.
Líbí se mi, že motor pracuje dobře už od nízkých otáčkách (kolem 3tis). Na delší cestě je pohodlná cestovní rychlost kolem 150km/h. Štítek dostatečně chrání před větrem, posez je pohodlný a motor si na 6ku příjemné přede.
Hodně pěkný VTRko
.