PROFIL MOTORKY

Honda VTR 1000F Firestorm (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Buczo
Vloženo 9.8.2008
Aktualizováno 29.5.2018
Zobrazeno 6266x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Mám ji od začátku sezony 2007. Dovezena z Německa po prvním majiteli, šestapadesátiletém pánovi
Stav tachometru 32000 km.

Více fotografii

První dojmy - Jupí, konečně motorka co jede a nevydává u toho zvuk jako vysavač :-D Trochu vibrace při nižších otáčkách, citelná díra ve výkonu od 4,500 - 5,000 ot./min. Asi si budeme rozumět :-)

Recenze

První věc, co jsem měnil ihned po koupi byly gumy... Kdybyste viděli tu zadní... Sjetá na placku, takových 2-3 cm od kraje ta guma nikdy neviděla asfalt

Obul jsem Supercorsy Pro, páč se zrovna nabídly za solidní cenu. Ale takhle měkká směs je na dvouvál + na naše silnice docela zbytečnost. Je to sice hezké, že motku udrží až v neskutečných náklonech bez jakéhokoliv pocitu byť jen mírného podklouznutí, ale pokud nejezdíte aspoň jednou do týdne provětrat mašku na okruh, tak opravdu doporučuji cestovnější směs. Zadní odešla po necelých 3,5 tis km, přední zhruba 2x tolik. Teď jsem obul Dunlop SP MAX D220 a nemůžu než chválit. Na příští sezonu bych chtěl prubnout nějakou tu vícesměsovku, tak se uvidí...

Co se motoru týče, tady není moc nad čím remcat. Výkon dostačující, krouťák jakbysmet. Pro běžnou jízdu "výletního" typu ji držím v rozmezí 3,5 - 5tis otáček a motka si jen spokojeně přede, jako kočka nad krbem v obýváku Ovšem není problém ten plyn trochu podržet a z klidné číčy se stává dravá šelma! Svého maxima motor dosahuje v 8,5 tis. otáčkách, krouťák už v 6,5 tis, takže nad těch 8,5 tis prakticky není co hledat... Ale když se drží v tomto rozmezí, je to radost a docela slušný adroš na těch našich cestách

Podvozkově si myslím, že by bylo ještě co vylepšovat, ale hovoříme tady o sedm let starém stroji z kategorie silničně cestovních, tak asi každý chápe, že u ní nemůže očekávat tuhost jako u fároše či R1... Pro cestování plně dostačující, navíc plně nastavitelný podvozek umožňuje laborovat. Ale tady bych spíš přivítal rady "zkušenějších", páč skloubit správně tuhost předku a zadku není zase až taková prdel...

No ještě bych se mohl zmínit o spotřebě. U VTR často diskutované téma nejen při pátečním pivu Řekl bych, že u VTR je dost poznat, kolik plynu mu dávám. Při jízdě "na pohodu" ujedu na plnou nádrž (16,5l) cca 230 km, čož dává cca7,2l/100km. Takže to zase tak nejhorší není. Jo, v porovnání s jinýma maškama je to furt dost (a to jsem ještě raději nepočítal, kolik si bere, když ji proháním někde v našich krásných Beskydech třeba , ale tak je to litrovýdvouvál do L, motor vyvinutý před více než deseti lety, dnešní motory už jsou an to líp, že...Prostě, kdo chce řešit spotřebu, ať si koupí fabii HTPa drží se pravého okraje silnice

No jinak ke vzheldu se asi není třeba moc vyjadřovat, design není žádná exkluzivitka, ale o to tady zase tolik nejde. Ona mi to vynahradí zvukovým doprovodem, co se line z karbonových koncovek Možná stojí za zmínku ještě vyšší racing. plexi, díky kterému není problém sedět vzpřímeně do nějakých160ti km/h (pro rejpaly - měřeno na soukromé uzavřené polní cestě - copyrighr této hlášky ČMN )

Uvidíme, jak dlouho se u mě Hondice ještě bude ohřívat... Né že bych jí neměl rád, ale jak se říká, už bych snesl i něco silnějšího... Navíc zkušenost: já+VTR, dálnice, a týpek s novým Dodge Viper, mi dost pocuchala moje křehké ego... Můžu jen potvrdit, že VTR víc nežtachometrových 245 prostě nejede... Ale tak to jen tak na okraj

Edit 2009: S VTRkem kroutíme třetí sezonu, za tu dobu na tachometru přibylo 19.000 km.

Gum jsem sjel hafo, momentálně jsem obul Michelin Power 2CT. Poprvé jsem si dopřál ten luxus obout novou sadua musím přiznat, že to stojí za to Ovladatelnost je bez chybičky. Ovšem jsem zvědavý na kilometrový výkon - odhaduju to na 5-6 tis. km (jestli budu víc cestovat než se prohánět na Šancích...)

Taky mi nedaly ty karburátory a vykuchal jsem z nich restriktory - plíšky kruhového průřezu, který byl menší, než původní otvor - škrcení na těch 98 koní. Koual jsem i na trysky a ty jsou sériové (dle manuálu). Na síle to poznat jde, na spotřebě ani ne. A to je dobře

Při výletním tempu se mi podařilo zajet Maďarsko za 6,5l /100km, což si myslím, že je na VTR překvapující údaj. Jinak normálně (věc názoru, co je to normálně...) si pak veme odhadem těch 7-8 l / 100km. Ale dá se to vyhnat až na 12, ale to je už moc i na mě Hlavně je mi pak lítp těch gum, které mizí před očima

A ještě jeden údaj - dojez na plnou nádrž (18 litrů - odzkoušeno při jedné vtipné příhodě s naftou ...) je 270 km. A to už se taky dá, ne?

edit 09/2011:
pátou sezonu s VTR, pořád super svezení. Za loňský rok jsem toho moc nenajel,celkem asi 2,5 tis km. Ikdyž bylo venku krásně, tak jsem seděl v kanclu na zadku a celkově z té sezony měl prd. Okusili jsme i Brněnský okruh a rozšířily se nové obzory

letos jsem najel taky asi jen 2-3 tis. km. Prostě zasřený v práci anebo někde pryč.
Zatím stále obuty Michelin Pilot Power 2CT. Ano, stále ty jedny, co jsem v roce 2009 kupoval jako novou sadu Takže na nové sadě najeto cca 8 tis. km. Super výkon, to jsem ani ve snu nečekal. Asi do nich půjdu znova, skvěle drží jak na suchu tak i na vodě, rychle se zahřívají...

Edit 2013:
Další sezona za námi
Bohužel nebylo na ježdění moc času. A když byl čas, tak většinou chcalo...
Letošní nájezd nevím přesně, ale odhadem to bude bídných 2 tis. km. Ať mě nese..u lidi, co na foru v různých diskuzích o ročních nájezdech tvrdí, že když má motka málo km, tak musí být na milion procent stočená... Kecy, já jsem jasným důkazem, že když se podaří 2 tis. za sezonu, jsem za to rád.

Na tachometru nám teď svítí nějakých 56.000 km. Když jsem jí loni (cca 52.000 km) dával na kontrolu ventilových vůlí (poprvé, co jí mám), tak mi servisák řekl, že po změření jsou všechny vůle v tolerancích a nebylo je třeba nijak řešit. Byl jsem za to rád, asi fakt nebude problém najet přes 100 tis. :-) Jen si na to najít ten čas

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pipex
pipex napsal 27.07.13 v 22:39

pěkný počteníčko, dík

BorisVTR
BorisVTR napsal 25.09.10 v 16:55

Moc pekne VTR.Preju hodne pohodovych km a davam 10 bodu

Buczo
Buczo napsal 11.08.09 v 16:52

Jezdím všude, kde se dá... Když je víc času, tak nejraději někam dál, třeba i na pár dní. Když je času jen na jeden den (což taky není moc často) tak si rád zajedu na Slovensko na Harmanec. Nejlepší to je vzít to přes Šance, Makov, Rajec... Asi tam zase brzo pojedu

mynonaj
mynonaj napsal 10.08.09 v 20:09

To já to na dálnici moc nehoním - taky mi je líto zadní gumy. Akorát mě jednou vyprovokoval nějaký chlap na M6. A držel jsem se ho zuby nehty, ale na předjetí při jeho maximálce jsem neměl. No mladická nerozvážnost.
A kde jezdíš? Já teď nejčastěji kolem Šancí.
A jaké máš obutí? Já jezdím BT21 a ok.

Buczo
Buczo napsal 10.08.09 v 09:40

Mynonaj - těch 245 jsem měl ještě s restriktory. Ty jsem vyndal už asi před rokem, ale od té doby jsem maximálku nezkoušel. Je mi to docela fuk, jestli motka jede 250 nebo 260. Tuhle rychlost stejně za normálních podmínek nevyužiju. Vždycky když jedu po dálnici (když už teda musím) a zatáhnu za to, tak si vzpomenu na tu zadní gumu, které právě dávám dost na prdel, tak to zase stáhnu na těch 130... Jinak po odstranění těch restriktorů bylo znát těch pár (cca 10kW) koní navíc...

Více komentářů



TOPlist