Hercules W2000 Wankel r.v. 1976 první verze modelu.
První dojmy - Hercules W2000 je vlastně prvním sériově vyráběným motocyklovým wankelem a tomu taky odpovídá konstrukce. Vzduchem chlazený podélně podvěšený motor do trubkového rámu. V porovnání se Suzuki RE5 jsou jízdní vlastnosti W2000 velmi slabé. Zatímco RE5 je dospělá velká motorka, tak Hercules je lehký a jednoduchý stroj. Co stojí za povšimnutí je šestistupňová převodovka, kterou bych v motorce vyráběné od roku 1974 rozhodně nečekal. Mnoho W2000 již dnes na silnicích nepotkáš, protože byly dost poruchové. Praskaly válce a pokud majitel chybu neodhalil ihned, tak rotující píst vykonal dílo zkázy. Motorek se vyrobilo jen cca 1970 ks.
Recenze
Herculese jsem koupil už v roce 2007, ale repasi dokončil teprve letos - tedy 2013. Bývalý německý majitel ji nechal dlouhá léta stát. Koupena v r.1976 a vyřazena z evidence 1979. A od té doby nejela!! Bohužel to odnesla nádrž, která byla naprosto k nepoužití a musel jsem nechat vyrobit jinou. ( jsou ještě u nás lidi, kteří z tabule plechu dokáží udělat zázrak ) Repase nebyla tak složitá jako RE5, protože stroj je opravdu jednoduchý, ale náhradní díly nelze - oproti Suzuki - již vůbec sehnat. Maximálka je někde okolo 140 km/h ale jelikož ručička tachometru kmitá mezi 120 a 160, tak to spíš odhaduji. Spotřeba na Wankela velmi příznivá cca 5,5 ltr na 100km. Přední brzda jednokotoučová a z dnešního pohledu velmi slabá. Motor má díky podélnému uložení "klopný" efekt jako u boxerů BMW, takže třeba při meziplynu se celý stroj "ukloní vlevo". Ale dá se na to zvyknout. Pro svůj netypický vzhled se mu přezdívá "vysavač" a je pravda, že kamkoli se s ním vydám, tak všude budí pozornost. Trochu mi vadí, že Suzuki RE5, která je mnohem technicky propracovanější a dle mého názoru mnohem lepší, tak té si nikdo ani nevšimne a dokonce se mě jednou někdo zeptal, jestli "je to ten diesel, o kterém se dost mluví."
Tomu řikam kus prace. Moc pěkná dávám 10
Sběratelská paráda...
To je paráda