Yamaha RD 250 LC
2taktní, 2 válce v řadě, r.v. asi 1982, hmotnost 160 kg
38 HP (27,7 kW) při 8500 ot/min, převodovka 6-rychlostní
Výška jezdce: 176 cm
První dojmy - Ideální pro mě jako začátečníka - lehká, svižná, nedosahující převratných rychlostí (max. 165 km/h). Jedním slovem "zábavná".
Recenze
Musím přiznat, že se těžko popisuje objektivně, protože nemám srovnání s novými stroji. (jedině s Pérákem nebo RD 350 YPVS). Řidičák jsem si dělala před 7 lety, od té doby jsem na motorce neseděla a ani jsem to v plánu neměla ... Až jsem se jednou svezla jako spolujezdec (letos na jaře), protože se porouchalo auto a jiná možnost jak se rychle dostat do práce 150 km daleko nebyla. Do měsíce jsem si vezla domu svoji motorku...
A proč zrovna RDčko?
- Už nemám kam zaparkovat dalšího veterána na čtyřech kolech, takže jediná možnost, jak rozšířit sbírku...-vejde se do garáže
- Neměla jsem nejmenší tušení, zda mě ježdění na moto chytne, proto to chtělo nějakou levnou motorku.
- Jedniná vzpomínka na autoškolu je jak jsem neunesla motorku při najíždění co nejmenší osmičky na parkovišti - chtělo to lehkou motorku.
- Z auta, lyží a podobných aktivit, kde se dá užívat rychlost a adrenalin vím, že dokážu být blázen, takže jsem očekávala něco pomalého, abych se hned nazabila...
- Nechtěla jsem s každou hloupostí jezdit do servisu, takže to chtělo relativně jednoduchou motorku.
- Mám ráda výjimečné, netuctové věci
Hodnocení opravdu od neználka:
Motorka je lehounká, úžasně lehce ovladatelná a svižná. Je spíš pro zábavu než cestování.
Říká si o vyšší otáčky, do 4 tis. se jí moc nechce, kolem 5-6 tis. se najednou splaší a zábava začíná. Je to ječivka a člověk se na ní musí nejdřív projet, než začne hodnotit - viz časté "Co to máš za Simsona? "
Po své druhé jízdě s RDčkem jsem se ptala zkušenějšího - "Čéče, něco mi tam v zatáčce škrtalo o silnici, není tam něco rozbité?" Odpověď vypadala takto:
Musím uznat, že je to silně návykové!
Úpravy a opravy od koupě:
hned na začátku výměna zadní pneu
čištění levého karburátoru
na podzim nová baterie
čištění pravého karburátoru
mezitím rovnání řidítek, oprava budiků atp. (po mém osobním setkání se štěrkem)
Musím ještě doplnit jednu podstatnou informaci, která charakterizuje RDčko, ale kterou jsem nedokázala vyjádřit takhle do textu - trefně ji ale vystihl v komentáři Franky:
RDčko musí člověk pochopit, pak se na něm nenudí ani jedinou vteřinu. Ať je to 250tka nebo 350tka, prostě se z ní nechce sesednout i když už je obrovská kosa a stmívá se
A hele, RD 250 a ještě k tomu LC. Moc pěkná. Kolik jich u nás jezdí?
Nádhera
Je to nádherný stroj a dřív, teda už hodně dávno, jsem na něm také jezdil a krása. Tak hodně krásných km .
Suuppeerr
Super mašina,tenkrát v dobách MZ a 350 jí kamarád měl a neskutečně to jelo Krásnej kousek At vám to jezdí